גינת שמורק, קרית היובל צילומים התעוררות, אורן בן חקון
גינת שמורק, קרית היובל (צילומים: התעוררות, אורן בן חקון)

גינה ירוקה או בית כנסת: המאבק על גינת שמורק ועל צביון קרית היובל נמשך

מחר, מוצ"ש, מתוכננת מחאה למען שמירה על גינת שמורק בקרית היובל, זאת לאחר שבשבוע שעבר החליטה ועדת ההקצאות על הקמת בית כנסת בשטח הגינה. "אנחנו דורשים עצירה של כל הקצאה". העירייה בתגובה: "בית הכנסת יוקם יחד עם פונקציות עירוניות, אשר ישמשו וישרתו את תושבי השכונה"

פורסם בתאריך: 22.7.22 08:12

קרית היובל לאן? על השאלה הזו עוד מוקדם לענות אולם נדמה שהמאבק על צביון ואופי השכונה ממשיך להסעיר את הרוחות. בשבוע שעבר, כפי שפורסם ב"כל העיר", אישרה ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים הקצאה של שטח בגינת שמורק בשכונה לטובת הקמת בית כנסת לקהילה הצרפתית שמתגוררת בקרית היובל, דבר שלא מצא חן בעיני גורמים שונים במינהל הקהילתי, תושבים שונים ובעיקר לא לחברי סיעת התעוררות.

מחר, מוצ"ש (23.7, 20:45) מתוכננת מחאה בגינת שמורק, אשר מבקשת להשאיר את הריאה הירוקה של הגינה כמו שהיא ולא לבנות בית כנסת. המתנגדים טוענים שבשטח הגינה כבר קיים בית כנסת, ואין שום סיבה לבנות בית כנסת נוסף דווקא בגינה ירוקה, זאת בזמן שקרית היובל נמצאת בעיצומה של מהפכת התחדשות עירונית ובמקום שטחים ירוקים קמים עוד ועוד מגדלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בערב המחאה, שמאורגן כאמור על ידי סיעת התעוררות בשיתוף התושבים ובהשתתפות חברי מועצה נוספים, מתכונן מופע שירה בציבור של האמן דניאל זכאי ובגינת שמורק תהיה עמדת הכנת שלטי מחאה למרפסות התושבים. המטרה – עצירת הקצאת השטח הירוק בגינת שמורק.

"מתכנסים כולנו יחד לשמור על צביון השכונה, על הריאות הירוקות, על איכות החיים שלנו", נכתב בהזמנה לערב המחאה. "נלחמים על הבית, באים לפסטי-שמורק".

חבר המועצה אדיר שוורץ (התעוררות), יו"ר ועדת הביקורת העירונית, אומר: "אנחנו דורשים עצירה של כל הקצאה בגינת שמורק ושימור שלה כריאה ירוקה נדירה במרחב קריית יובל. זה מה שהשכונה זקוקה לו, יותר מכל".

אריאל בזיז, סמנכ"ל וחבר פורום הנהגה בתנועת התעוררות מוסיף: "בשבוע שעבר ולאור יום נסגר דיל ובו גינת שמורק – גינה שמשרתת את כלל תושבי השכונה, שכבר קיים בה בית כנסת וקן של השומר הצעיר, הולכת להיהרס לטובת מבנה דת נוסף שמשרת קהילה קטנה על חשבון רווחתם של כלל תושבי השכונה. אם לרגע תהינו כי תגיע תמורה שוויונית שתשרת את הרוב הציוני שחי בשכונה, מתברר כי לא תתקבל שום תמורה משמעותית כזאת. במתחם ורבורג, לב המחלוקת שמלווה את השכונה כבר שנים רבות, מתחם שבו צריך לקום מרכז תרבות חילוני, עם עוגנים משמעותיים שיבטיחו את עתידה של השכונה לשנים הבאות – אושרה תוכנית ללא שום כיסוי להקמת אודיטוריום, בזמן שבמרחק של כמה מאות מטרים כבר קיים אחד כזה בשכונה. כל זה בזמן שאין כל חדש עם הפקעת ואדי היובל ובית טיילור, תוכנית הבנייה המפלצתית בוואדי כרמית, ביה"ס ארגנטינה, בנייה מאסיבית ולא מידתית בשכונה ועוד".

עוד אומר בזיז: "במוצ"ש נגיע יחד עם התושבות והתושבים להוכיח לעיריית ירושלים ולעומד בראשה שבקרית היובל יש אוכלוסייה ציונית חזקה שרוצה להישאר, ולהזכיר לו שיש דברים שלא הורסים בירושלים".

 

 

בתגובה לטענות על דיל ולאישור הקמת בית כנסת בגן שמורק נמסר מעיריית ירושלים: "ועדת ההקצאות קיימה בשבוע שעבר דיון בנושא ושמעה בקשב רב את המתנגדים ובכללם את נציגי המינהל הקהילתי. הוועדה החליטה להקצות חלק מהמגרש לטובת בית כנסת לתושבי השכונה, ולצד זאת לקבל את עמדת התושבים לענין הצורך בשמירת שטח במגרש לטובת גינה ציבורית לצד בית הכנסת שיוקם. הוועדה גם קיבלה את עמדת המינהל הקהילתי, לפיה בית הכנסת יוקם יחד עם פונקציות עירוניות, אשר ישמשו וישרתו את תושבי השכונה. החלטת הוועדה תועבר לאישור מועצת העיר".

תגובה עדכנית מעיריית ירושלים תפורסם כשתתקבל.


מחפשים דירה באזור גילה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר