כביש 16 המשודרג (צילום: רונן חורש, לע"מ)
מוקד הרייסים החדש של ירושלים? כביש 16 (צילום: רונן חורש, לע"מ)

איפה המשטרה? תלונות על מרוצי כביש מסכני חיים בכביש 16 ובציר בגין

בעיקר בלילות שישי: בגבעת מרדכי טוענים כי למרות תלונות על קיומם של מרוצי כביש המשטרה לא פועלת נגד המרוצים ונגד כלי הרכב המשופרים; משטרת ירושלים בתגובה: "מבצעים פעילויות נגד כלי רכב משתוללים בכביש בגין ובסמוך לו לאורך השנה"

פורסם בתאריך: 21.4.23 07:53

פתיחתו של כביש 16 בחודש אוגוסט האחרון היוותה בשורה גדולה לירושלים, בעיקר בכל הקשור בפקקים ובעומסי התנועה ביציאה והכניסה מהעיר. יחד עם זאת, הכביש הביא איתו גם מספר בעיות קשות לתושבי גבעת מרדכי (ורמת בית הכרם): פקקים ועומסים כבדים, בעיקר בחודשים הראשונים לפתיחה אבל עדיין ניתן להרגיש אותם בימים כאלה ואחרים, ובעיקר בעיות רעש בתוך השכונה בשל צפירות וכאוס שנגרם בכביש גבעת מרדכי, לשם התנקזו רכבים רבים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בחודשים האחרונים צצה ועולה בעיה קשה וכואבת נוספת, כזו שגם מהווה סכנה לכלל משתמשי הדרך: רייסים ומרוצי כביש שמתקיימים בלילות, בעיקר בלילות שישי, בכביש 16. בגבעת מרדכי מספרים כי הרייסים הללו, כמו גם רכבים ואופנועים משופרים שמשמיעים רעש בעוצמות גבוהות בהרבה מרכבים רגילים, קיימים גם בגביש בגין ובאזור צומת פת. לטענתם, המשטרה לא מטפלת בנושא למרות פניות שונות.

"זה התחיל בחודש ספטמבר, אז שלחתי הודעה לשוטר הקהילתי", מספר בשיחה עם "כל העיר" ר', שמתגורר בגבעת מרדכי במיקום שממנו בצד אחד של הבית הוא רואה את כביש 16 ומחלון אחר את כביש בגין. "בזמן האחרון, הרעש יותר חזק וגם התדירות. וזה לא קשור רק לגבעת מרדכי – הם עוברים בבגין, פת, כביש 16 – בלי משתיק רעש וזה לא חוקי".

לדברי ר', "בשבת האחרונה שמעתי אותם ב-4 בבוקר. זה לא שפוי. פניתי שוב לשוטר הקהילתי".


כביש 16 (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

כביש 16 (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)


הגשת גם תלונה במשטרה?
"לא. אני יודע שהם מבקשים תיעודים, ואין לי. אבל אני בטוח שאפשר לבדוק את מצלמות התנועה שיש גם בכביש 16 וגם בכביש בגין. יש פה ממש מרוצים ברורים, בעיקר של אופנועים, אבל לא רק. שומעים רעש מטורף, וכשמביטים מהחלון רואים קבוצה שלמה שעוברת הלוך וחזור על בגין ועל כביש 16".

 

 

ר' הוא לא היחיד. תושבת גבעת מרדכי סיפרה כי ראתה באחד מימי שישי אופנוע עומד בכניסה לכביש 16, שהיה סגור בשל תאונה ופשוט ממתין לפתיחתו. "הוא נסע הלוך וחזור בכביש הסגור, נגד כיוון התנועה", היא משתפת, "וכשנפתח הכביש הגיעו עוד אופנועים והתחיל הרעש והבלגן".

ש', תושבת נוספת בגבעת מרדכי מציינת כי "זה קורה במיוחד בערב שישי, מה שמעלה את הסברה לגבי זהות המעורבים. מירוצים, חימום מנועים בקול מטורף".

פנית למשטרה? מה הם אמרו?
"במשטרה אמרו לי לבוא להגיש תלונה, כשהם יודעים שאין לי תיעוד, וכולם יודעים מה דינן של תלונות כאלו. רוב המרוצים והרייסים נערכים בימי שישי בלילה, ואני לא עושה שימוש במצלמה בשבתות אז אין לי תיעוד. אבל אני בטוחה שעם קצת רצון אפשר למצוא תיעוד ממצלמות הכביש".

מה לדעתך ניתן לעשות?
"אפשר לפתור את זה די בקלות – בהצבה של מצלמת מהירות שתפחית מוטיבציה או הצבה של ניידת לאכיפה כמה שבועות רק בערבי שישי. צריך רק רצון".

הנושא עלה בקבוצות הוואטסאפ השכונתית של גבעת מרדכי, ואחד התושבים כתב: "יש פה מתקפות אופנועים רועשים ביותר בכביש בגין. המשטרה לא נוקפת אצבע כלפי האופנוענים הבעייתיים הללו שמרעידים את שכונות העיר ברעש המנוע הבלתי נסבל".

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", זו לא הפעם הראשונה שתושבים בירושלים מתלוננים על רייסים ומרוצי כבישים ברחבי העיר. זה קרה בעבר באזור שכונת גילה – בציר דב בן יוסף (עוד לפני העבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה) ובחלק האחרון של ציר בגין, שם הופסקו הרייסים לאחר התאונה הקטלנית שבה נהרג תושב גילה שוקי כהן ז"ל בחודש אוקטובר 2019. אחרי מותו, התלוננו תושבים בגילה על הרייסים והמרוצים שלא קיבלו מענה מהמשטרה.

כזכור, כפי שפורסם, כחודש אחרי התאונה הקטלנית עלתה יוזמה להוספת מצלמות מהירות בכביש בגין, במטרה להרתיע את הנהגים אך בפועל דבר לא קרה, ולא רק זאת – על פי דיווחים שונים, ישנם בגבעת מרדכי תושבים שטוענים כי במהלך דיון שהתקיים בשנה האחרונה נמסר על ידי נציג המשטרה כי המצלמה הקיימת בכביש בגין כלל לא עובדת.


(פעילות אכיפה שביצעה המשטרה בנובמבר 2019 בעמק הארזים)


ומה אומרים במשטרה? במענה לפניית "כל העיר" נמסר מהמשטרה כי "שוטרי מחוז ירושלים, ובפרט שוטרי ובלשי יחידת התנועה במחוז וימ״ר את״ן ירושלים – מבצעים פעילויות נגד כלי רכב משתוללים בכביש בגין ובסמוך לו לאורך השנה. טיפול במקרים אלו נעשה, בין היתר, גם באמצעות ניטור תיעודים של מעשים אלו ברשתות החברתיות, המובילים לחקירתם של המעורבים ואכיפה בהתאם".

במשטרה מספרים עוד כי "רק אתמול (חמישי) נחקר נהג בן 17 תושב בית צפפא בעקבות סרטון שהופץ ברשת החברתית ובו אופנוע משתולל לאחרונה בכביש בגין תוך רעש רב וביצוע עבירות תעבורה. בלשי יחידת התנועה המרכזית בירושלים ערכו פעילות סמויה במהלכה נתפס בתום מרדף לאחר שניסה לחמוק, נהג האופנוע כשהוא נוהג על אף שרישיון נהיגתו אינו תואם. הוא הועבר לחקירה והחל נגדו הליך דין תעבורתי והאופנוע הוחרם ע"י המשטרה למשך 30 ימים".

במקרה אחר, כך מספרים במשטרה , "במסגרת פעילות בלשי ימ״ר את״ן ירושלים, בוצעה פעילות כנגד כלי רכב משתוללים לאחר שהתקבלה תלונה אודותיהם. כנגד הנהגים בוצעה אכיפה, הורד כלי הרכב מהכביש בשל ליקויים ושינויים שנעשו בו שלא כחוק וכנגד אחד הנהגים החל הליך דין תעבורתי לאחר שנתפס נוהג בזמן פסילה".

עוד נמסר כי "משטרת מחוז ירושלים פועלת רבות לאכיפת עבירות התעבורה המסוכנות ובריונות בכביש, ומבצעת אכיפה נחושה נגד נהגים רצידיוויסטים המסכנים את שלומם של משתמשי הדרך. נמשיך לפעול נגד עברייני תנועה למען שלום הציבור ובטחונו ולמניעת מטרדים שגורמים אותם נהגים לציבור המתגורר באזור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב ירושלים

    כולם מוזמנים לכביש דוב יוסף בערב ששי , הרגשה של השלתלטות של עבריינים על הכביש.
    לא שומעים ולא רואים אף שוטר.

  2. ירושלמי

    כולם מוזמנים לכביש דוב יוסף בערב ששי , הרגשה של השלתלטות של עבריינים על הכביש.
    לא שומעים ולא רואים אף שוטר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר