היערכות הכוחות להריסת בית משפחת המחבל ח'יירי עלקם בראס אל עמוד (צילומים: דוברות המשטרה)
היערכות הכוחות להריסת בית משפחת המחבל ח'יירי עלקם בראס אל עמוד (צילומים: דוברות המשטרה)

כעשרה חודשים לאחר הפיגוע הקטלני בנוה יעקב: נהרס בית המחבל

ב-27 בינואר השנה, ערב שבת, הגיע המחבל ח'יירי עלקם לשכונת נוה יעקב כשהוא חמוש באקדח ורצח 7 מתושבי השכונה. הבוקר, כמעט עשרה חודשים לאחר הפיגוע הקטלני - נכנסו לשכונת ראס אל עמוד מאות שוטרים ולוחמי מג"ב והרסו את ביתו

פורסם בתאריך: 15.11.23 09:43

מאות שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל פשטו הבוקר, רביעי (15.11) על שכונת ראס אל עמוד במטרה להרוס את בית משפחת המחבל בן העוולה, ח'יירי עלקם, שביצע את פיגוע הירי הרצחני בנוה יעקב בחודש ינואר השנה.

הריסת הבית התאפשרה אחרי שבג"ץ דחה את העתירה שהגישה משפחתו של המחבל כנגד הריסת הבית. בפסק הדין נקבע על ידי בג"ץ כי "מדובר במסע הרג אכזרי, קטלני ומתמשך, שמהלכו ירה המפגע גם לעבר אנשים שניגשו להגיש עזרה לפצועים, והוא לא חדל ממעשיו עד אשר נוטרל על ידי כוחות הביטחון. מעשים אלו ותוצאתם הטראגית, מצביעים על צורך עז בהרתעת מפגעים פוטנציאליים".



כזכור, מדובר על הפיגוע הקטלני בערב שבת של ה-27.1.2023 – אז הגיע המחבל כשהוא חמוש באקדח לשכונת נווה יעקב בצפון העיר, וביצע ירי מטווח קצר לעבר אנשים שחלפו ברחוב. כתוצאה מהפיגוע נרצחו 7 בני אדם ונפצעו 3 נוספים. לאחר מסע ההרג ופיגוע הירי, המחבל ניסה להימלט באמצעות רכב שעמו הגיע למקום, ובתוך זמן קצר שוטרים של מחוז ירושלים שביצעו אחריו מרדף רכוב ורגלי, חתרו למגע תחת אש וחיסלו אותו.



 

 

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", כיממה לאחר הפיגוע – בהתאם להחלטת הדרג המדיני – כוחות הביטחון פעלו במזרח ירושלים לאיטום בית המחבל. כחלק מפעולות משלימות המבוצעות נגד מחבלים, מוקדם יותר השנה נחתם צו של אלוף פקע״ר להריסת בית משפחת המחבל. העתירה, כאמור, נדחתה על ידי בג"ץ.



בתום אישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שהתקיים השבוע, היום בבוקר החל מבצע הריסת בית משפחת המחבל בראס אל עמוד, בפיקודו של מפקד מג״ב ירושלים תנ״צ יעקב ברמן. במבצע ההריסה משתתפים כאמור לוחמי מג״ב ושוטרי מחוז ירושלים יחד עם כוחות צה"ל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר