כביש בגין לפני ואחרי הקירוי (צילום והדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)
כביש בגין לפני ואחרי הקירוי (צילום והדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

קרקע חדשה יש מאין: השכונה החדשה שתוקם מעל כביש בגין

התוכנית הגרנדיוזית להקמת שכונת מגורים מעל כביש בגין יוצאת לדרך: היא כוללת את הפיכת מקטע הכביש שבין מחלף מחלף גברת מרדכי לגשר המלונות לתת קרקעי, כשמעל המנהרה יוקמו מגדלים בני 45 קומות, שבהם 2,000 יחידות, 250 יחידות דיור מוגן, 300 חדרים מלון ועשרות אלפי מ"ר עבור שטחי תעסוקה, מסחר וציבור

פורסם בתאריך: 4.12.23 21:02

בשנים הקרובות כביש בגין ייעלם ככל הנראה מהנוף הירושלמי. טוב, לא באמת ולא כולו – רק המקטע שבין מחלף גבעת מרדכי למחלף קרית משה, אשר יהפוך לתת קרקעי, כשמעליו תוקם שכונת מגורים חדשה שכוללת למעלה מ-2,000 יחידות דיור, מאות חדרי מלון, מסחר, תעסוקה ועוד.

הקירוי של כביש בגין צפוי להיות מאסיבי ביותר, כאשר מעליו יוקמו מגדלים בני 45 קומות, כך קבעה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, שהחליטה היום, שני, על הפקדת התוכנית להתנגדויות.

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", תושבים בבית הכרם, וכך גם המינהל הקהילתי, מתנגדים לתוכנית הקירוי, והם לא צפויים לוותר בקלות.

כך או כך, התוכנית שאושרה להפקדה כוללת כ-2,000 יחידות דיור, 250 יחידות דיור מוגן, כ-300 חדרי מלון, כ-15,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-10,500 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-75,000 מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-70 דונם של שטחים פתוחים, כל זאת על פני שטח של כ-215 דונם. כאמור, מקטע של כביש בגין יקורה – מדובר על מקטע באורך כ-1,700 מ"ר בין מחלף בייט לגשר וולפסון, ויצירת רובע עירוני חדש. התוכנית יוצרת חיבור פיסי בין שכונת בית הכרם לקמפוס גבעת רם, המנותקים כיום על ידי כביש מנחם בגין.

 

 

 

מהוועדה המחוזית נמסר: "בהמשך לדיון שנערך בעניינה של התוכנית ביום 9.10.2023, הוועדה החליטה להגביה את חמשת המגדלים בצפון שטח התוכנית, מגובה של 40 קומות ל-45 קומות. בנוסף קבעה הוועדה הנחיות להבטחת איכות הסביבה בהתאם להערות המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, על מנת למזער את השפעת עבודות הבניה, ולהבטיח את התרומה המשמעותית של התוכנית לסביבתה על ידי קירוי הכביש וקביעת שטחים פתוחים בשטח התכנית וסביבתה".

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "מדובר בתוכנית אסטרטגית לעיר ירושלים, אשר יוצרת קרקע עירונית חדשה "יש מאין" ומהווה "ייבוש ביצות" של ממש. התוכנית מציעה פתרון אדריכלי יצירתי של קירוי הכביש וצפויה להשתלב בתנופת הפיתוח הצפויה לאזור הכניסה לעיר, להוסיף אלפי יחידות דיור לצד שימושים מעורבים אחרים, ולהוות גשר בין חלקי עיר המנותקים כיום זה מזה. כמו כן לתוכנית השפעה סביבתית חיובית בכך שהיא עתידה להפחית באופן דרמטי את ההשפעה השלילית של זיהום אוויר ורעש בגין הכביש הפתוח כיום".

יצוין כי התוכנית הינה ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, ונערכה על ידי משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר