אפטאון גילה (צילום: מאיר אליפור)
אפטאון גילה (צילום: מאיר אליפור)

זעם בגילה על מתחם הטסטים החדש: "מטרד שלא מתאים לשכונת מגורים"

כזכור, מתחם מבחני הנהיגה הועתק לפני כחודשיים לשכונת גילה, למרות מחאת התושבים. כעת עולות שוב טענות על עומסי תנועה, היעדר מקומות חניה וזיהום אוויר. משרד התחבורה: "אתרי היציאה למבחנים מעשיים נקבעים על פי אמות מידה מקצועיות"

פורסם בתאריך: 21.10.18 14:37

המאבק של תושבי גילה כנגד פתיחת מתחם הטסטים (מבחני נהיגה מעשיים) החדש ב'אפ-טאון' נמשך: התושבים טוענים כי טענותיהם העיקריות – החרפת מצוקת החניה באזור ויצירת עומסי תנועה – מתמששת עם פתיחתו של המתחם.

כזכור, כפי שפורסם בחודש יוני האחרון ב"כל העיר", תושבי שכונת גילה בגיבוי המינהל הקהילתי התקוממו כנגד העתקת מתחם הטסטים מאזור התעשייה תלפיות למתחם האפ-טאון בגילה. התושבים אף פתחו עצומה, שעליה חתמו למעלה מ-1,000 תושבי גילה. בעצומה טענו תושבי גילה כי "הקמת המתחם במקום תגרום לפקקי תנועה ותחריף את מצוקת החניה באזור".



כעת, שבועות בודדים לאחר פתיחת מתחם הטסטים החדש באפ-טאון גילה, טוענים התושבים כי פתיחת המתחם אכן הובילה לבעיות שונות שפוגעות באיכות החיים שלהם.

בשיחה עם "כל העיר" מתאר השבוע מנחם ברודשנדל, תושב גילה, את הבעיות: "אני מתגורר בשכונת גילה ה', ואני רואה שיוצאים ליד האפטאון הרבה מאוד מבחני נהיגה. ישנם מלא רכבים, והכניסו כעת משאיות לשכונה. יש מצב שיכניסו גם קטנועים. הדבר גורם לזיהום אוויר, היעדר מקומות חניה ועמוסי תנועה. אפילו בימי שבת באים ללמוד נהיגה בשכונה, מהמגזר הערבי. פניתי למנכ"ל העירייה בנושא, וגם למשרד התחבורה וכולם מתחמקים מתשובות ברורות. שלחתי שני מכתבים ולא קיבלתי מענה בנושא מערך הטסטים ולימודי הנהיגה בשכונה".

ברודשנדל מוסיף כי "שמעתי מנציגי המינהל כי הם התנגדו לדבר הזה, אך זה לא עזר. כיום זו כבר עובדה קיימת שמתחם הטסטים פועל משכונת גילה. מישהו חייב להתעורר ולהוציא מפה את מתחם הטסטים. זה לא מתאים לשכונת מגורים. משעות הבוקר ועד שעות הערב האזור כולו מלא ברכבים ואוטובוסים של לימודי נהיגה. זה מטרד שלא מתאים לשכונת מגורים, אלא רצוי שיפעל באזור תעשייה. המצב באמת לא נוח לתושבים. אפילו כמה מורי נהיגה אמרו לי למה אתם שותקים ולא מפגינים בנושא?".

ממשרד התחבורה נמסר: "אתרי היציאה למבחנים מעשיים נקבעים על פי אמות מידה מקצועיות, במסגרתם נלקחים בחשבון שיקולים רבים ומגוונים. לימודי הנהיגה מתבצעים בסביבה הטבעית של משתמשי הדרך, ושכונת גילה כמו שכונות אחרות בעיר היא חלק ממנה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מתחם הטסטים בשכונת גילה הוקם על פי מכרז של משרד התחבורה. המינהל הקהילתי פנה אל עיריית ירושלים, והקמת המתחם בשכונה נבדקה ונמצאה כחוקית. אין לעירייה יכולת חוקית לבטל זאת. ממומלץ לפונה, לפנות למשרד התחבורה המפעיל את המכרז".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מ

    ראש העיר העלוב ברקת…
    מעניין אם היו עושים אץ המתחם ברחביה או בבית הכרם גם הייתה תשובה ביזיונית כזאת של העירייה המושחתת בארץ עיריית ירושלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר