אפטאון גילה (צילום: מאיר אליפור)
אפטאון גילה (צילום: מאיר אליפור)

הקמת מתחם מבחני הנהיגה באפטאון בגילה: המחאה מתעצמת

כ-1,000 תושבים חתמו על העצומה נגד הקמת מתחם הטסטים באפטאון

פורסם בתאריך: 25.6.18 10:33

המחאה נגד הקמת  מתחם הטסטים באפטאון גילה מתעצמת. לפני כשבוע נפתחה עצומה ברשת נגד המהלך, עד כה חתמו עליה כ-1,000 תושבים, שלטענתם הקמת המתחם במקום תגרום לפקקי תנועה ותחריף את מצוקת החניה באזור.

"משרד התחבורה עובר הפרטה וזכיין ביצוע מבחני הנהיגה העביר את מיקומו לאפטאון בשכונת גילה", נכתב בעצומה, "הדבר יגרום לפקקי ענק משעות הבוקר המוקדמות, סכנה לילדים בעיקר באזורי מסגרות הלימוד בשכונה, חוסר חניה באפטאון לבאים לקופות החולים, משרד הרווחה, שופרסל, סופרפארם ועוד חנויות, עומס יתר בתחבורה הציבורית לבאים לטסט. בכל יום מתקיימים עשרות טסטים ללומדי נהיגה מכל המגזרים בירושלים כולל מזרח העיר! המקום חייב לבהיות באזור תעשיה ולא בשכונת מגורים! חתמו על העצומה ותעזרו לנו לשפר את חיינו בגילה".



מנגד, מורה לנהיגה בירושלים, אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "ירושלים היא עיר מאוד מורכבת מבחינה אורבנית, ובכל מקום שבו יוקם טרמינל כזה או אחר, יהיה למישהו מהתושבים התנגדות. מעבר לזה, רוב הטסטים יהיו מחוץ לשכונת גילה. הם ייסעו דרך שכונות רבות כגון קטמון, קטמונים, ארנונה, תלפיות, ועוד. בגילה בעצם יהיה מרכז ההתנהלות של לימוד הנהיגה, בפועל ולא ממש בתוך השכונה. זה כמו תחנה מרכזית, שממנה יוצאים אוטובוסים לכל מקום".


רכב לימוד נהיגה (צילום: דן קינן)

רכב לימוד נהיגה (צילום: דן קינן)


כמה טסטים בערך יוצאים ביום?

"הזכיין החדש יפעיל כפי ראות עיניו. בשיטה הישנה היו עד עכשיו 60 מבחנים ביום שזה מתפרש על פני כ-8 שעות, משעה 8:00 בבוקר ועד 16:00. כל טסט הוא 22 דקות בדיוק. מבחני הנהיגה לא יעברו בגילה ורוב הלימוד נהיגה לא יעשה בגילה אלא בשכונות אחרות. המסלולים של מבחני הנהיגה ידועים וכתובים: קטמון ומלחה, רוב הטסטים יעברו דרך בגין, ארנונה, בקטמון הישנה וכל שכונות ירושלים. יש טסטים שאפילו יגיעו לקרית היובל ובכל מקום בעיר. בסופו של יום לאן יזרקו אותנו? לשום מקום לא רוצים, אז מה יעשו 13,000 תלמידי הנהיגה? לא ילמדו נהיגה בירושלים? לא ייגשו למבחנים?".

התושבים מבקשים להעביר את המתחם לאזור התעשייה תלפיות.

"אנחנו בדקנו בשיתוף עם הזכיין אין סוף אלטרנטיבות. בדקנו את כל האלטרנטיבות האפשריות ואין מקום כזה. בכל מקום שבו נלך יגידו לנו שזה כך. אזור התעשייה תלפיות הרבה יותר צפוף מגילה. קטמונים – הכל שם רחובות קטנים, סגורים. חשוב להדגיש שמבחני הנהיגה עצמם לא ייערכו רק בגילה אלא בגל שכונות ירושלים, כמו שהיה עד עכשיו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. קרן

    של מי הרעיון הדבילי הזה?! מתחם מבחני נהיגה בשכונת מגורים של כ-50 אלף תושבים איפה שיש רק 2 כניסות/יציאות לשכונה??? ממש חולני.

  2. גד

    'אפטאון' – מה זה ניו יורק? עצוב שצריך שמות זרים למקומות בעיר 'הקודש'.

  3. עופר ברקוביץ החכם לא הטמבל

    רעיון מעולה. בדיוק המקום האידיאלי למטרה זו. גילה שכונת שינה שמתרוקנת מתושבים במהלך שעות היום. הרחובות שוממים, בניגוד לאזור תעסוקה מסחר ותעשיה כתלפיות. לא רק שנוכחות המעטה בשכונה הענקית לא תפריע לאיש אלא להפך. נוכחות ופעילות במשך היום באזור שומם תרחיק גנבים סוטים ושאר מזיקים. יאללה לכו על זה ותגאלו את האפ טאון הכושל מעליבותו, (לפחות באופן חלקי, עלוב הוא תמיד ישאר)

  4. נמי

    מעולם לא היה אדם שהזיק כל כך לשכונת גילה כמו הבעלים של האפטאון. קודם הוא רוקן את ה"קניון" שבבעלותו מכל העסקים שהיו בו,והביא אותו למצב של שממון ועליבות.ועכשיו הוא מילא את השכונה ב"למדים".מה לא עושים בשביל להכניס עוד כמה שקלים עלובים.נכון,בעלים יקר?שמשמיים יגמלו לך על כל הרע שעשית לשכונה הזאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר