זירת הרצח בארמון הנציב (צילום: אוליבייה פיטוסי)
זירת הרצח בארמון הנציב (צילום: אוליבייה פיטוסי)

חודש לאחר רצח הזוג כדורי – בכיר במשטרת ירושלים: "אין סיבה לפגיעה בתחושת הביטחון האישי בארמון הנציב"

תעלומת רצח בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל בארמון הנציב - על רקע הפגיעה בתחושת הביטחון האישי של התושבים, אומר השבוע בכיר במשטרה ל"כל העיר": "המסר נראה לעין - יש ניידות ברחבי השכונה"

פורסם בתאריך: 15.2.19 08:20

את האורות הכחולים-אדומים המהבהבים של ניידת המשטרה, שהוצבה ביום ראשון בלילה בפינת הרחובות דוד רזיאל-אנוסי משהד, היה קשה לפספס. לא רחוק משם, בתחילת רחוב אליעזר קשאני – סייר רכב של השיטור העירוני. כבר חלף למעלה מחודש מאז הרצח הכפול ברחוב מרדכי אלקחי, שטלטל את שכונת ארמון הנציב, אך נראה כי תחושת הביטחון האישי של התושבים עדיין לא חזרה לשגרה. בצל צו איסור הפרסום שעדיין מוטל על חקירת פרשת הרצח של בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל, ובהיעדר תשובות מצד המשטרה על נסיבות הרצח ועל הרקע למעשה – התושבים מביעים את חששותיהם בקבוצות הוואטסאפ ובדף הפייסבוק של השכונה.



השבוע, בהמשך לחשש שמביעים התושבים, אומר בכיר במשטרת ירושלים בשיחה עם "כל העיר" כי "המשטרה פועלת באופן גלוי וסמוי בארמון הנציב; המשטרה עושה פעולות על מנת לגרום לעלייה בתחושת הביטחון האישי של התושבים, אין סיבה שתהיה פגיעה בתחושת הביטחון האישי בארמון הנציב. הביטחון צריך להיות מלא".



הגורם הבכיר ממשיך ומספר כי ברחבי השכונה נרשמת פריסה של שוטרים, גלויים וסמויים. "יש אמצעים סמויים שעושים פעולות כאלה ואחרות בשכונה. המשטרה, יחד עם השיטור העירוני, נמצאת בשכונה, יש נוכחות. מדי היום אנחנו פרוסים בכל מקום. במשטרת ירושלים עובדים בכל משמרת כדי להבטיח את ביטחון התושבים, והמסר גם נראה לעין – יש ניידות ברחבי השכונה".

בתוך כך, ביום שלישי בבוקר הודיעה משטרת ירושלים על הארכת צו איסור הפרסום על פרטי החקירה בחודש נוסף – עד ל–13.3.19. צו איסור הפרסום הראשוני על פרטי החקירה הוצא על ידי בית משפט השלום מיד לאחר הרצח ותוקפו עמד לפוג ביום רביעי, 13.2.19.

כפי שהותר לפרסום בשבוע שעבר על ידי משטרת ירושלים, לאחר הרצח, לפני כחודש, עצרו חוקרי הימ"ר חשוד ברצח בני הזוג כדורי ז"ל בארמון הנציב. החשוד, כך הותר לפרסום, נעצר ב–14.1.19, יממה לאחר גילוי גופותיהם של תמר ויהודה כדורי ז"ל בדירתם ברחוב מרדכי אלקחי. מאז המעצר הוארך מעצרו של החשוד מספר פעמים, אך בדיון שהתקיים ביום חמישי שעבר החליט בית המשפט כי בשלב זה מוצתה החקירה בעניינו של החשוד.

כפי שפורסם לראשונה בשבוע שעבר ב"כל העיר", עיריית ירושלים תתקין בימים הקרובים מצלמות אבטחה נוספות בשכונת ארמון הנציב, בדגש על רחוב מרדכי אלקחי. התקנת המצלמות מגיעה על רקע הפגיעה הקשה בתחושת הביטחון האישי של תושבי ארמון הנציב מאז הרצח המזעזע של הזוג כדורי.

בעירייה סיפרו כי לאחר הרצח קיים אגף הביטחון מספר סיורים ומפגשים בשיתוף המשטרה. "במפגשים הללו סוכם כי תתוגבר האבטחה במוסדות החינוך ומבני ציבור בארמון הנציב, תופעל ניידת ביטחון משולבת (עירייה ומשטרה) רק בתחום השכונה. עוד סוכם כי יוארכו שעות הפעילות של גורמי השיטור העירוני ואבטחת התחבורה הציבורית. כמו כן הוחלט על הצבת מצלמות ביטחון והגברת התאורה במספר מוקדים בארמון הנציב".

בני הזוג כדורי, בשנות ה–70 לחייהם, נמצאו ב-13.1 בביתם ללא רוח חיים, כשסימני אלימות קשים על גופם. את כוחות ההצלה והמשטרה הזעיקו בני משפחה של בני הזוג, וזאת לאחר שלא שמעו כמה ימים. המשטרה, כאמור, עדיין בודקת את כל הכיוונים האפשריים – פלילי ולאומני, יחד עם היתכנות לקשר אפשרי בין אירוע הרצח הכפול לבין אירוע הדקירה של הנערה בת ה–15, שהתרחש גם הוא ברחוב אלקחי ימים ספורים לפני הרצח.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר