אתר הפינוי של פחי 'הצפרדע' בוואדי רמות (צילום: א.א)
אתר הפינוי של פחי 'הצפרדע' בוואדי רמות (צילום: א.א)

רמות: מדוע הציבה עיריית ירושלים את פחי 'הצפרדע' בוואדי?

מטיילים ותושבים מתלוננים על הצבת עשרות פחי 'צפרדע' בוואדי הסמוך לרמות ד'. בעירייה מסבירים כי הדבר נעשה במחשבה תחילה במטרה "לסיים במהירות את פרויקט החלפת מכולות האשפה בפחים מוטמנים"

פורסם בתאריך: 20.3.19 19:41

מהפכת הפחים המוטמנים של עיריית ירושלים נמשכת, אך במקביל חוזרות ועולות טענות לגבי אופן הטיפול של העירייה בפחי 'הצפרדע' שאותן מפנה העירייה. במהלך השבוע האחרון נתקלו תושבי רמות ומטיילים בוואדי ברמות באתר הפינוי הזמני של פחי 'הצפרדעים', שלטענתם המראה של מכולות האשפה הירוקות אינו מלבב, בטח לא באזור שבו מטיילים אנשים. עוד הם מתריעים, כי אם מכולות האשפה לא יפונו בהקדם הן עשויות להפוך למפגע סביבתי.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

יש לציין כי מכולות האשפה פונו לוואדי כחלק מהמיזם הסביבתי של עיריית ירושלים להחליף את מכולות האשפה ברחבי העיר בפחים טמוני קרקע. אולם במקום להעביר את המכולות למחזור, עיריית ירושלים מרכזת באחרונה את אותם "צפרדעים" בוואדי, כשהמחזה אינו מלבב, ולבטח לא נראה כמו פרויקט סביבתי למרות העובדה שהצבע הירוק בהחלט שולט.



בעירייה מסבירים כי מדובר בנקודת איסוף זמנית בלבד למכולות האשפה לפני העברתן מאחר שמדובר בפרויקט גדול ורחב היקף.

מנגד, התושבים שנתקלו בפחים טוענים כי ניתן היה לעשות יותר כדי למנוע את המראות הללו. "החלפת פחי הצפרדע הוא מהלך מבורך, אבל אפשר היה לעשות אותו טוב יותר", מציין בשיחה עם "כל העיר" תושב רמות שנתקל במכולות האשפה בוואדי. עוד טוען אותו התושב כי "העירייה היתה צריכה לפנות את הפחים הללו למקום מוסדר ולא לשים אותן, גם אם זה זמני, באתר טבע שבו מטיילים התושבים. אנחנו מאוד מקווים שיימצא לפחים הללו פיתרון מהיר, כי המיקום שלהם כרגע אינו נכון ואינו מתאים".

במינהל קהילתי רמות מסבירים כי מדובר על נקודת איסוף זמנית. "פרויקט החלפת הפחים הינו פרויקט גדול מאוד. עד כה התנהל הפרויקט באופן מסודר ומושלם וכך זה יימשך. פחי 'הצפרדע' הועברו זמנית לנקודת איסוף אחד, כשבסיום החלפת כל הפחים בשכונה הן ייאספו ביחד".

בעירייה ממשיכים באותו הקו ומציינים כי "על-מנת לסיים במהירות האפשרית את פרויקט החלפת מכולות האשפה בפחים מוטמנים, רוכזו כ-150 מכולות אשפה בוואדי בשכונת רמות. המכולות ריקות ולא מהוות כל מפגע. הן הוצבו באופן זמני במרחק רב מדירות המגורים של תושבי השכונה. הדבר נעשה במחשבה תחילה, על-מנת למנוע הפרעה לתושבים. ריכוזן של המכולות בוואדי השכונה נעשה היות ומדובר במספר גדול, אותו צריך לשנע בשלבים. מכולות האשפה ישונעו מהוואדי בתוך כחודש ימים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יודע דבר

    כמובן שזה קשקוש: הרי תכננו את הפרויקט הזה זמן רב לפני כן, מה הבעיה לתאם מראש את האיסוף למקום הסופי של הפחים במהלך ביצוע הפרויקט? לדעתי הפחים האלה ישכבו שם עוד הרבה זמן עד שהעיריה באמת תחליט מה לעשות איתם….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר