יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)
יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

ההתקרנפות של חביליו: הצביע נגד תקציב לפעילות קיץ עבור נוער חילוני

כשבועיים וחצי לאחר שדרש בשיחה עם "כל העיר" לתקצב פעילות קיץ עבור נוער חילוני, הצביע חבר המועצה יוסי חביליו נגד היוזמה בישיבת מועצת העיר. חביליו: "נתון למשמעת קואליציונית"

פורסם בתאריך: 2.5.19 11:01

סיפור בזיג-זג: רק לפני כשבועיים וחצי הכריז חבר מועצת העיר עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) כי הוא ידרוש תקצוב מיוחד לפעילויות קיץ עבור בני הנוער החילוניים בעיר, אך בישיבת מועצת העירייה שנערכה ביום שלישי הוא הצביע נגד הצעה לסדר היום שדנה בנושא.



"אני כפוף למשמעת הקואליציונית", ניסה חביליו להסביר השבוע את הזיג-זג בתגובה לפניית "כל העיר".

כזכור, לפני כחודש, לקראת חג הפסח, אישרה הוועדה למסירת עבודות הפטורות ממכרז תקציב עירוני מיוחד בסך 793,000 שקלים, עבור פעילויות לבני נוער בגילאי 18-13 מהמגזר החרדי בתקופת חופשת חודש ניסן בישיבות (אשר מכונה 'ישיבות בין הזמנים').


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בתגובה לאישור התקציב המיוחד, אמר חביליו בשיחה עם "כל העיר" "עיריית ירושלים צריכה להפנות תקציב דומה עבור פעילויות של בני נוער מהמגזר הכללי, אדבר על כך עם ראש העיר. אני דורש תקציב מיוחד עבור פעילויות של בני הנוער שנמצאים בחופשה".



אולם, כאמור, ביום שלישי האחרון כשהנושא עלה להצבעה לאחר שסיעת 'התעוררות' הגישה הצעה לסדר היום במועצת העירייה, הצביע חביליו נגד תקצוב ייעודי לפעילויות קיץ עבור בני נוער החילונים בעיר.

בהצעה לסדר של תנועת התעוררות נכתב, בין השאר, כי "מועצת העיר מנחה להעביר תקציב שווה לטובת פעילות לבני נוער מכלל המגזרים בחופשת הפסח ובחודשים יולי-אוגוסט, בו הם נמצאים בחופשה ארוכה מהלימודים… אין שום סיבה שעיריית ירושלים תפגע בעיקרון השוויון ותקצה תקציב כזה רק מטעמים פוליטיים ומתוך ראייה פוליטית צרה. סיעת התעוררות מבקשת להזכיר לראש עיריית ירושלים כי עליו לדאוג לכלל תושבי ירושלים, גם אלו שלא בחרו בו".


אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)


וחביליו? לאחר שהצביע נגד ההצעה הוא אומר בתגובה ל"כל העיר": "מתוקף היותי חבר קואליציה אני כפוף למשמעת קואליציונית. בנוסף, נמסר לי על ידי גורמי העירייה אליהם פניתי שמתוכננת גם פעילות דומה לציבור החילוני-פלורליסטי. אני מתכוון לוודא שאכן בחופש הגדול תתקיים פעילות דומה המתאימה לציבור הפלורליסטי. אני בהחלט מתכוון לשמור על האינטרסים של הציבור החילוני-פלורליסטי בתוך הקואליציה. אני חושב שישיבתי בקואליציה תורמת יותר למגזר הכללי, ראו למשל ביטול נוהל מוכתר, הגדלת המלגות לסטודנטים הירושלמים שילמדו בירושלים, הגדלת התקציבים לצופים, הגדלת התקציב לעסקים חברתיים הפועלים בירושלים, הסכם הפשרה עם הורי בית הספר הניסויי ועוד ועוד".

מסיעת התעוררות, שהגישה כאמור את ההצעה לסדר היום, נמסר ל"כל העיר": "יוסי חביליו התקומם על תקצוב פעילויות בני נוער בחופשות לחרדים. ברגע האמת, כשיכול היה להצביע להשוואת התקציב למגזר הכללי, הפך עורו והצביע נגד. חבל לנו שנבחר ציבור מוכר את עקרונותיו ומחויבותו לציבור שבחר בו, בשביל הסכמים קואליציוניים ופחד מתגובת ראש העיר. כדי להניע תהליכים משמעותיים בעיר, נבחרי הציבור צריכים לפעול משיקולים עניינים שבבסיסם טובת הציבור, ולא ג׳ובים פוליטיים. תנועת התעוררות תמשיך לעבוד בשביל כלל גווני האוכלוסייה בעיר, אלו שבחרו בה וגם אלו שלא, בשביל ירושלים טובה יותר לכולם״.

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. מירב

    על פניו, למה שיהיה בכלל תקצוב ללא כרז. זה פתח לשחיתות, זה בסיס להיעדר שקיפות. מי יידע מה באמת עשו עם הכספים?

  2. אפשר לסכם כך:

    ראש העיר שנבחר בעזרת קולות חרדים ונשען על קואליציה חרדית,
    מקשקש על טיפוח העיר בעזרת שתילת פרחים,ועוד בלה בלה בלה,בכדי שהחילונים ירגישו שדואגים גם להם
    אבל במהות כגון הקצבות,כספיות הקצאות למבנים חרדיים,וכל דבר שקובע את אופיה של העיר בצורה מהותית,שם החרדים יהיו אלו שיתנו את הטון ויקבעו.
    העיר הזו גמורה,שימשיכו לקשקש על כך שרוצים שצעירים ישארו בעיר,בפועל,אין מה לחפש בעיר הזו למי שאינו חרדי.
    רק חבל על תקציבי העתק שהעיר הזו מקבלת מהמדינה,שזה כספי ציבור,והכל יורד לטמיון.
    אנחנו נשאר עם פרחים בכיכרות.דרך אגב מזכיר לי שגם לופו בזמנו עשה כך.ולא צריך להכביר במילים על תקופת לופו.

  3. יוסי

    אין חדש. הדתיים הם יחידי סגולה.
    להם מגיע הכל. כל היתר משלמים מיסים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חביליו יא אפס בחרתי בך בשביל שתהיה אופוזיציה ולא אומר הן לחרדים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פוליטיקאי קטן שקרן ובזוי. כמו רובם של היתר שלפני הבחירות מבטיחים ולאחריהן משתינים על כולנו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר