מתוך סרטון - מבצע אכיפה נגד רוכבי אופניים חשמליים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

רוכבים בסיכון: זינוק במספר הנפגעים קשה בתאונות אופניים חשמליים ברחבי ירושלים

על פי נתונים של מכון המחקר הלאומי גרטנר, בשנת 2018 אושפזו בבתי החולים בירושלים 75 רוכבי אופניים חשמליים עקב תאונות. מדובר בעלייה של 44 אחוזים בהשוואה לשנת 2017

פורסם בתאריך: 15.5.19 08:01

הנתונים הקשים אודות הסכנה הנשקפת לרוכבי האופניים החשמליים נחשפים: בשנת 2018 נרשמה עלייה של 44 אחוזים במספר רוכבי האופניים החשמליים שנפגעו קשה. כך עולה מדוח של מכון גרטנר, שהוכן על ידי ד"ר מאיה סימן-טוב. הנתונים בדוח של מכון גרטנר מתייחסים אך ורק לרוכבי אופניים חשמליים שאושפזו לאחר תאונות בזמן הרכיבה.

על פי הנתונים, שפורסמו בימים האחרונים על ידי עמותת אור ירוק, בשנת 2018 אושפזו בירושלים 75 רוכבי אופניים חשמליים עקב תאונות, עלייה של 44 אחוזים בהשוואה לשנת 2017, שבה, כך על פי הנתונים, אושפזו 52 רוכבי אופניים חשמליים.



ירושלים, חשוב לציין, אינה העיר היחידה שבה נרשמה עלייה משמעותית כל כך במספר רוכבי האופניים החשמליים שאושפזו לאחר תאונות. למעשה, ברמה הארצית נרשמה עלייה של 26 אחוזים במספר הרוכבים שאשופזו. העיר שבה עלה מספר רוכבי האופניים החשמליים שאושפזו במידה הניכרת ביותר היא אשקלון – שרשמה עלייה של 88 אחוזים. אחריה באר שבע, שבה נרשמה עלייה של 77 אחוזים במספר רוכבים האופניים החשמליים שאושפזו עקב תאונות.



למרות זאת, ירושלים הינה העיר השנייה בארץ במספר הנפגעים – 75 כאמור, שמקדימה אותה תל אביב, שבה אושפזו בשנת 2018 – 120 רוכבי אופניים חשמליים (עלייה של 46 אחוזים לעומת שנת 2017).

יש לציין כי בשנים האחרונות נרשם גרף עלייה מתמשך במספר רוכבי האופניים החשמליים שנפגעים בירושלים מדי שנה. לדוגמה, בשנת 2016 עמד מספר הרוכבים שאושפזו עקב תאונות על 35 בלבד, מספר הנמוך בפי 2 מהנתונים הקשים של שנת 2018.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק מציין כי "בכל שנה יותר ויותר בני אדם נפגעים בתאונות עם אופניים חשמליים, וזו תוצאה של אוזלת היד של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגרירת רגליים במשך שנים רבות. היפגעות רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים הפכה כבר מזמן לבעיה לאומית, שגבתה את חייהם של עשרות בני אדם בשנים האחרונות. במשרד התחבורה חייבים לקחת אחריות ולהוביל סלילה של שבילי רכיבה בטוחים עבור הרוכבים ובמקביל גם המשטרה וגם הרשויות חייבות להגביר את האכיפה, כדי לצמצם את מספר הרוכבים הנפגעים ולמנוע את ההרוג הבא".

כפי שפורסם ב"כל העיר", רק במוצ"ש האחרון נפגע קשה רוכב אופניים חשמליים בציר גולדה מאיר. הרוכב פונה במצב קשה לבית החולים, כשהוא סובל מפגיעות ראש. יצויין כי בתאונה הזו, כך על פי הממצאים של המשטרה, לא היה מדובר בתאונה עם כלי רכב אלא בתאונה עצמית של הרוכב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דן

    במקרה הזה קל להאשים את הרשויות אבל לרוכבים יש אחריות גם. לא מעט רוכבים אינם חובשים קסדה, נוסעים מהר מדי ללא התחשבות בתנאי הדרכים, אינם מתחשבים כלל בחוקי התנועה וברמזורים ומסכנים גם הולכי רגל וגם נהגים של מכוניות ואופנועים. אכיפה לא יכולה לעזור במקום שבו אזרחים מזלזלים לגמרי גם בחיים של עצמם וגם בחיי אחרים. לצערי האכיפה היחידה שיכולה לעזור עכשיו זה איסור מוחלט לנוע בכלים האלה.

  2. בןציון שפירא

    יום יום מסתכן בחיי ברכיבה על הכביש בדרך חברון העמוסה מכיוון שהמחוקק קבע שהרכיבה על המדרכה אסורה. המחוקק אשם בכך שלא הכריח את הרשויות לסלול נתיבים המיועדים לרוכבי האופניים. כמה עוד צריכים להיפגע?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר