פסולת בניין (צילום: איתי פישהנדלר)
פסולת בניין (צילום: איתי פישהנדלר)

איך בדיוק עוברים כאן? מדרכות בירושלים הפכו לשטחי פסולת בניין

תושבים מתלוננים על פסולת בניין שמושלכת על מדרכות וחוסמת את המעבר החופשי להולכי רגל. מתי העירייה תפעל נגד הקבלנים שמשתלטים על המדרכות בעיר?

פורסם בתאריך: 23.5.19 08:20

תלונות על פסולת בניין שמושלכת על מדרכות ברחבי העיר הגיעו באחרונה לגורמים שונים בעיריית ירושלים, בהם לשכת ראש העיר ואגף שפ"ע. מדובר על פסולת בניין שמושלכת על המדרכות – המרחב הציבורי, על ידי קבלני שיפוצים, מבלי שמתבצעת אכיפה נגדם.

"קבלנים בונים, בדרך מחרבים את המדרכה והעירייה שלנו לא נוקפת אצבע", כותב פרופ' איתי פישהנדלר, מרצה במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית שמתגורר בירושלים, לגורמים המקצוע השונים בעיריית ירושלים. "קבלנים דופקים קופה על חשבון המרחב הציבורי והעירייה בוחרת לא לשמור על האינטרס הציבורי".



בין השאר שלח פישהנדלר תיעוד מצולם של פסולת בניין שהושלכה ברחוב מרכוס. "אתם בוודאי תגידו לי לפנות למוקד 106. פניתי ועוד פניתי במשך חודשים רבים. כלום לא נעשה. כן, צריך לחכות 40 דקות בתור על מנת לדבר על נציג ציבור", מציין פישהנדלר בפנייתו.


פסולת בניין (צילום: איתי פישהנדלר)

(צילום: איתי פישהנדלר)


"העירייה נותנת לקבלנים להשתלט על מדרכות במהלך תמ"א 38, וזה בא לידי ביטוי שקבלנים מגדרים את המדרכה כחלק משיפוצי בניין ופשוט משתלטים עליה", מסביר פישהנדלר בשיחה עם "כל העיר". "העירייה לא דואגת שיישאר מעבר חופשי להולכי רגל, לרבות עגלות נכים והורים עם עגלות, כולם נאלצים לרגת לכביש בגלל שהמדרכה לא פנויה בשל פסולת הבניין".



כמו כן, מתלונן פישהנדלר כי למרות ההבטחה של ראש העיר משה לאון כי מדרכות ייסללו רק עם אבני אקרשטיין, עדיין העירייה עושה שימוש באספלט. "האספלט מתפורר ותוך שנה הוא הופך לבורות מסוכנים, כאשר אין כל בקרת איכות על הסלילה אשר נעשית על ידי קבלני משנה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: הנושא בבדיקה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עד

    מנסיון, אם פחות מ-4 אנשים לא מתלוננים על משהו, המוקד לא עושה דבר. סתם מספר חסר ערך.

    התלוננתי בעבר על תמרור שנפל וחסם מדרכה, שבועיים שלמים… לא מעניין את המוקד. ממליץ על עיר אחרת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר