שוק מחנה יהודה (צילום: אסף קרלה)
שוק מחנה יהודה (צילום: אסף קרלה)

הסערה הפוליטית בשוק: הקרב על הבחירות לוועד הסוחרים נמשך

עיריית ירושלים כינסה ועדת בחירות בראשות השופטת בדימוס שולמית דותן; בלשכת המסחר ובקרב חלק מהסוחרים ישנה התנגדות בטענה כי המהלך אינו בר תוקף

פורסם בתאריך: 29.7.19 07:33

הסערה הפוליטית סביב הבחירות לוועד סוחרי שוק מחנה יהודה מסרבת לגווע. עיריית ירושלים כינסה ביום שלישי שעבר את ועדת הבחירות להנהגת השוק, אולם בקרב חלק מהסוחרים וכן בקרב לשכת המסחר ירושלים טוענים שמדובר על גוף ללא סמכות וכי המהלך אינו בר תוקף חוקי.

בעירייה, כפי שכבר פורסם בעבר ב"כל העיר", לא מתרגשים יתר על המידה מההתנגדות למתווה הבחירות שמוביל האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים. בהודעה שנשלחה לסוחרי שוק מחנה יהודה בשבוע שעבר מצוין כי ועדת הבחירות שכינסה העירייה כוללת את יו"ר הוועדה השופטת בדימוס שולמית דותן (לשעבר נשיאת בית משפט השלום בירושלים), יו"ר לשכת עורכי הדין ירושלים עו"ד אשר אקסלרד, רואה החשבון והמשפטן ד"ר רענן קופ ואחרים, בהם גם מי שמונה למזכיר הוועדה אורי עמדי, לשעבר יו"ר מינהל קהילתי גינות העיר.


השופטת בדימוס שולמית דותן, לשעבר נשיאת בית משפט השלום בירושלים (צילום: נגה רביב)

השופטת בדימוס שולמית דותן, לשעבר נשיאת בית משפט השלום בירושלים (צילום: נגה רביב)


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


את ההתכנסות, כך נמסר מהעירייה, פתח ראש העיר משה ליאון ש"בירך את חברי הוועדה ואיחל להם הצלחה בתהליך החשוב והמהותי, לאחר 7 שנים ללא נציגות נבחרת". עוד מציינים בעירייה כי "ראש העיר הדגיש שהוועדה היא בלתי תלויה ואין בכוונת העירייה להתערב בעבודתה. ועדת הבחירות תעסוק בשיטת הבחירות, בקביעת תקנון הבחירות, ובעיקר בתהליך שיתוף משמעותי ומהותי של אנשי השוק".

למרות התכנסות הוועדה, יודגש כי מועד לבחירות עדיין אין, כשבעירייה מציינים כי "המועד יקבע לאחר לימוד מעמיק על הנעשה בשוק".



ירון צדקיהו (צילום: נדב-בן אוד)

ירון צדקיהו (צילום: נדב-בן אוד)


איש העסקים ירון צדקיהו, אשר שימש כחבר ועד הסוחרים הזמני עד פרישתו לפני כחודש וחצי, מציין כי "זו ועדה בלתי תלויה שתוודא שאף אחד לא ייפגע. המטרה הסופית, שהיא מטרה של כולם, היא שוועדת הבחירות תייצג נאמנה את כלל הסוחרים בשוק. תהיה בשוק מינהלת, עם יו"ר וחברים שהם אלה שיובילו. זה יהיה זהה למה שקורה במינהלים הקהילתיים, שבהם ישנם יושבי ראש שנבחרו על ידי התושבים, כל זה כמובן עם השינויים המתבקשים לשוק".


דרור אטרי (צילום: אגף דוברות לשכת המסחר ירושלים)

דרור אטרי (צילום: אגף דוברות לשכת המסחר ירושלים)


מנגד, בלשכת המסחר ירושלים ממשיכים לעמוד על כך שהליך בחירת הנהגת סוחרים לשוק יתקיים ב-3.9 – מועד עליו הכריז יו"ר הלשכה דרור אטרי כבר לפני כחודשיים. בשיחה עם "כל העיר" אומר היום (ראשון) אטרי: "המהלך של העירייה אינו בר תוקף חוקי ומשפטי, מאחר שהעירייה אינה גורם מייצג של העסקים. חבל שגורמים כאלה או אחרים מטעים את השופטת דותן וגורמים בכירים במשק הישראלי. במידה שתהיה התערבות של העירייה בהליך בחירות דמוקרטיות של התאגדות העסקים בשוק, אנחנו לא נשקוט על השמרים. הבחירות לוועד סוחרי השוק יתקיימו במועד עליו הודענו כבר לפני כחודשיים – ב-3.9. הסוחרים יהיו אלה שיבחרו את הוועד המנהל שלהם, יבחרו את היו"ר שלהם ויבחרו את בעלי התפקידים שיקדמו את האינטרסים המקצועיים של השוק".


נינו פרץ (צילום: פרטי)

נינו פרץ (צילום: פרטי)


גם נינו פרץ, יו"ר ועד סוחרי השוק לשעבר שגם כיום סוחף אחריו עשרות סוחרים, מביע התנגדות למינוי ועדת הבחירות כפי שהיא נעשתה. "הקמת ועדת בחירות על ידי העירייה מהווה עוד ניסיון למרוח אותנו", אומר פרץ ומוסיף: "זה לא אמין ומסיבה מאוד פשוטה וברורה – חלק מחברי ועדת הבחירות שמונתה בכלל לא מייצגים את הסוחרים. אין פה שום דבר דמוקרטי אם ממנים כמזכיר הוועדה אדם שכבר אין לו עסק בשוק, אדם שהוא לא סוחר, ולכן הוועדה הזו לא יכולה לקבוע את כללי הבחירות".

פרץ ממשיך במתקפה וטוען כי "מה שיש פה למעשה זה ניסיון למנות ליו"ר ועד הסוחרים צ'יי-צ'י (מגיש תה (ש"ה) – כלומר בן אדם שיהיה יו"ר ועד שהתפקיד שלו יהיה להסביר לסוחרים את ההחלטות שיוצנחו עליו מלמעלה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מברכת על הקמת ועדת הבחירות הבלתי תלויה בראשות השופטת. כל ההחלטות בעניין הן של הועדה בלבד, ללא כל מעורבות חיצונית. ובכלל זה הפרטים שנשאלו".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר