ליעד ואודליה רוח בגן החיות התנ"כי (צילום: פרטי)

ליעד ואודליה רוח עושים את ירושלים: והפעם, גן החיות התנ"כי

פורסם בתאריך: 26.10.17 13:59

גן החיות התנ"כי במלחה הוא ‎סמל ירושלמי מובהק, שכל אחד מכם כבר ככל הנראה ביקר בו, בין אם זה היה עם הילדים, עם בית הספר או סתם לדייט רומנטי – כי מדובר על אטרקציה ותיקה ומאוד מרכזית בעיר.

השבוע, רגע לפני שהדובים נכנסים לשנת החורף שלהם, ‎יצאנו לסקור את האטרקציות החדשות, הפיתוחים והאירועים הקרובים בגן החיות.

הפנדה האדומה בגן החיות (צילום: פרטי)

ריח הטבע, קולות השימפנזים והרוח הירושלמית עושים את שלהם, וכבר בכניסה לגן התחלנו להרגיש את ההתרגשות.

אנחנו מחליטים לעשות את הסיבוב ההיקפי ולא לוותר על שום תצוגה. ישנה אפשרות לעלות על רכבת פנימית קטנה בתוך הגן אבל אנחנו הולכים לכיוון של ספורט וטיול ביחד.

הגן נקי מאוד, מטופח וישנן פינות חמד בהן ניתן לשבת לנוח או לעשות פיקניק קטן.

נכנסנו לתצוגת הזוחלים, המשכנו לפינגווינים ועל הדרך עצרנו אצל הפנדה האדומה שפשוט נראתה כמו ציור מתוך ספר.

עברנו ליד תצוגת הדובים, האריות, הנמרים והשימפנזים – כמובן שעצרנו להתבונן על כמה שאנחנו דומים… האדם בא מהקוף כבר אמרנו?

אנחנו מגיעים לתצוגת הפילים ואי אפשר שלא להתרשם מהגדול ומהעוצמה שבחיה הזאת.

תצוגת הנמרים בגן החיות (צילום: פרטי)

בהמשך ישנה את תיבת נוח, אליה מגיעים דרך שביל התלוי באוויר וניתן לצפות בכל חיות הבר שמסתובבות חופשי בקרקע מתחתינו.

ממשיכים לפינת החי שם ניתן לעשות עצירה ולתת לילדים לשחק במתקני הפארק. עיזים, טווסים, סוס פוני וחיות משק אחרות מסתובבות חופשי בין המבקרים מקבלות ליטופים ומצטלמות בכיף.

לקראת סיום אנחנו עוברים בתצוגה האוסטרלית ומתפלאים לראות את הקנגורואים מסתובבים חופשי לידנו, לא סתם רשמו על השלט בכניסה "יש להכניס אוכל לתיקים".

בשביל המוביל ליציאה ניתן לצפות בפלמינגו המדהימים והוורודים ובשקנאים הגדולים.

השמש מתחילה לשקוע, שעת האכלה כבר הסתיימה – אנחנו חוזרים הביתה אבל מתכננים כבר את הביקור הבא שלנו בגן החיות הקסום.

האקוורים - פתוח להרצה, הכניסה בתיאום סיור מודרך מראש (צילום: פרטי)

האקוורים – פתוח להרצה, הכניסה בתיאום סיור מודרך מראש (צילום: פרטי)

והנה ‎שבעה דברים מעניינים, שבטוח לא ידעתם על הגן:

1. אשור – נמרה עם 3 רגליים שהגיעה מגן החיות בבודפשט נמצאת בחצר הנמרים. דרך מיוחדת ללמוד כיצד לנהוג בחריג ובשונה.
2. קיימת תנועת נוער של גן החיות – מגיל 14 נפגשים אחת לשבוע. התנועה מונה כ־60 בני נוער.

3. בימי שישי מתנגנת מוזיקה ברחבת הכניסה, הפילים מסתובבים חופשי וניתן להאכילם. בנוסף מתקיימת תחרות "סלפי עם פיל" וכרטיס עולה שקל אחד בלבד.

4. בחודשי הקיץ מתקיימים סיורי לילה, ניתן לישון בגן בשקי שינה ואוהלים.

5. הגן מהווה מרכז לטיפול בעזרת בעלי חיים ומגיעות קבוצות שונות מכל הארץ לטיפולים.

6. "גלגלנח" – רכב מיוחד שמגיע אל אוכלוסיות ומגזרים שונים שאינם יכולים להגיע אל גן החיות התנ"כי בעצמם, מביא אליהם את בעלי החיים, ומעביר סדנאות אקולוגיות.

7. האקווריום נמצא כרגע בהרצה – רכישה והזמנה מראש של כרטיס בעלות של 40 שקל.

גן החיות התנ"כי. רחוב אהרון שולוב 1. 55-42 שקלים.
פתוח: א'-ה' 17:00-9:00, ו' 16:30-9:00, שבת 17:00-10:00.