הדמיית השכונה החדשה בעטרות (צילום הדמיה: אדריכל יובל קדמון)
הדמיית השכונה החדשה בעטרות (צילום הדמיה: אדריכל יובל קדמון)

הקמת השכונה החדשה בעטרות: הוועדה המחוזית מבקשת תסקיר סביבה

האם זו תחילתה של סחבת? האם הלחץ הבינלאומי משפיע? בדיון שקיימה היום, שלישי, הוועדה המחוזית לתכנון עלה הוחלט כי יש לבצע תסקיר סביבתי. יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ: "כולי תקווה שהממשלה לא משתמשת בנושא הסביבתי כתירוץ"

פורסם בתאריך: 6.12.21 17:18

התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בעטרות שבצפון ירושלים מעוררת, כידוע, התנגדות לא מועטה בזירה הבינלאומית, כשגם בקרב הקואליציה בישראל ישנה התנגדות משמאל לתוכנית.

היום, שלישי, נידונה התוכנית בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שהחליטה בשלב זה שלא לקדם את התוכנית. בהודעה לקונית משהו החמיאו בוועדה לתוכנית וציינו כי "התוכנית מציעה ניצול ראוי של עתודת הקרקע שלא נוצלה עד היום, באמצעות תכנון הכולל עירוב שימושים ושלד ציבורי, תוך מתן מענה לצרכים פרוגרמתיים ותחבורתיים".


יחד עם זאת, הוועדה החליטה בשלב זה לדחות את הפקדת התוכנית, בתואנה כי נדרש תסקיר סביבתי טרם הפקדתה. "לאחר שמיעת עמדת נציג המשרד להגנת הסביבה, הוועדה קובעת כי יש להכין תסקיר השפעה על הסביבה בעניינה של התוכנית כמקובל. בנוסף, הוועדה פונה לנציג המשרד להגנת הסביבה ומבקשת כי תוכן על ידו הצעה להנחיות לתסקיר השפעה של הסביבה בהתאם למועדים הקבועים בתקנות".

חבר הוועדה המחוזית עופר ברקוביץ, יו"ר התעוררות, מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "התנגדתי בוועדה להשהיית התוכנית. היה ניתן להפקיד את התוכנית בד בבד עם קידום תסקיר הסביבה, ולא להשהות אותה. כולי תקווה שהממשלה לא משתמשת בנושא הסביבתי כתירוץ".

"מדובר בתוכנית היסטורית וחשובה ביותר לפתרון מצוקת הדיור בירושלים", מוסיף ברקוביץ. "אין עתודת קרקע גדולה יותר לבניית עשרת אלפים יחידות דיור".

יצוין כי על פי פרסומים שונים בתקשורת, לאחר אישור התוכנית להפקדה בוועדה המקומית לתכנון בעיריית ירושלים, גורמים בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט העבירו לארצות הברית מסרים לפיהם התוכנית תיבלם. בפרסומים נוספים נטען כי בשיחה שהתקיימה בשבוע שעבר בין ראש הממשלה בנט למזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, ביקש האחרון שלא לקדם את תוכנית הבנייה החדשה.

יחד עם זאת, היום התייחסו לתוכנית הבנייה בעטרות שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן, כשלשניהם היה אותם מסר פחות או יותר – ישראל היא זו שתקבע היכן לבנות.

"את המדיניות של ממשלת ישראל לגבי הבנייה תקבע ממשלת ישראל", אמר שר החוץ לפיד. "נטפל בזה כמו שאנחנו מטפלים בכל נושא אחר, כולנו ביחד ובקונצנזוס מלא. זה יטופל ברמת מדינה. זה תהליך, נדאג לכך שזה לא יהפוך לעימות עם הממשל האמריקני".

שר האוצר ליברמן: "עטרות היא חלק אינטגרלי מהשטח המוניציפלי של ירושלים. ההנחיות הן של היועמ"ש ואסור להתערב בהליך התכנון והבנייה, ואנחנו פועלים בהתאם לחוק. גם הממשל האמריקאי מבין שהכול מתנהל בהתאם לחוק. אני לא חושב שהדרג הפוליטי יכול להתערב בהליך כזה, כמו שאף אחד לא מצפה שהממשל באמריקה יתערב בהליך חוקתי בארצות הברית".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר