מרכז הקליטה בגילה, הדמיית התוכנית לפינוי-בינוי (צילום: חברת עמידר; צילום הדמיה: אורית וילנברג גלעדי וקרן ידווב אדריכלים)
מרכז הקליטה בגילה, הדמיית התוכנית לפינוי-בינוי (צילום: חברת עמידר; צילום הדמיה: אורית וילנברג גלעדי וקרן ידווב אדריכלים)

למעלה מ-1300 דירות: פרויקט פינוי בינוי ראשון מסוגו בגילה

מדובר בפרויקט התחדשות עירונית מהגדולים בעיר, שיבוצע בשטח כולל של כ-80 דונם בסמיכות לתוואי המאושר של הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה העוברים ברחובות דב יוסף והרוזמרין

פורסם בתאריך: 9.7.23 13:13

משרד הבינוי והשיכון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ,עיריית ירושלים וחברת עמידר חברו יחד לקידום תכנית להתחדשות עירונית בשכונת גילה בעיר, שתשדרג את השכונה, בנייני המגורים והתשתיות החברתיות כך שרווחת דיירי הדיור הציבורי ותושבי השכונה תשופר משמעותית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


מדובר בפרויקט התחדשות עירונית מהגדולים בירושלים, שיבוצע בשטח כולל של כ-80 דונם בסמיכות לתוואי המאושר של הקו הירוק והקו הכחול של הרכבת הקלה העוברים ברחובות דב יוסף והרוזמרין. התכנית לפרויקט זה כבר אושרה, כך שהזוכה במכרז יוכל לקדם באופן מהיר ועם לוחות זמנים קצרים את מימוש התכנית, עם קבלת היתרי הבניה מהעירייה.

כיום במתחם (המכונה מרכז קליטה גילה בירושלים) 11 מבנים ובהם 288 יחידות דיור. בתוכנית שקודמה כאמור על ידי משרד הבינוי והשיכון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית ירושלים וחברת עמידר, יבנו בהליך פינוי-בינוי ב-15 מבנים חדשים בני 12 עד 35 קומות שיכללו 1,325 יחידות דיור.

דיירי הדיור הציבורי, שמתגוררים ב-179 דירות במתחם, יחזרו להתגורר בדירות חדשות ומסביבת מגורים משודרגת משמעותית. בתהליך הבנייה ילוו הדיירים על ידי חברת עמידר שתוודא את מימוש זכויותיהם, בדגש על מגורים חלופיים עד להשלמת הפרויקט. זאת, לצד כוונת משרד הבינוי והשיכון וחברת עמידר לעשות שימוש ברווחים הצפויים למדינה מהפרויקט לטובת הדיור הציבורי בכלל ובירושלים בפרט.

בנוסף ליחידות הדיור המתוכננות, התוכנית מציעה כ-5,130 מ"ר לטובת שטחי מסחר ומשרדים, כ-6,500 מ"ר לטובת מבנים ומוסדות ציבור וכ-16 דונם של שטחים פתוחים. זאת לצד תוספת זכויות משמעותית למבנים ומוסדות ציבור במתחם. כמו כן, במרכז המתחם מתוכנן פארק שיהווה חיבור בין פנים המתחם לרחובות הסובבים והשכונה.

יצוין כי הפרויקט הינו מימוש של ההסכם בין משרד הבינוי והשיכון לחברת עמידר, לפיו הזכויות שיש למדינה מזכויות הבניה הקיימות יועברו ליזם שייבחר במסגרת מכרז שפורסם ביום שישי האחרון.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "הפרויקט שעתיד לצאת לדרך בשכונת גילה בירושלים הוא בשורה משמחת עבור דיירי הדיור הציבורי ותושבי האזור. מפרויקט זה ירוויחו כולם יבנו פה מוסדות ציבור, פארק מרכז מסחרי ועוד. מדובר בשדרוג משמעותי לדיירי הדיור הציבורי במקום ולכלל האזרחים בשכונה. שבעוד מספר שנים יזכו לשוב לדירות חדשות, איכותיות ומשודרגות. חשוב לציין כי הרווחים הצפויים מהפרויקט, יושקעו בין היתר ברכישת דירות למלאי הדיור הציבורי בירושלים והן יתנו מענה לתור הממתינים לקבלת דירה בעיר, אני מודה לשותפינו לקידום המהלך המבורך הזה".

ראש העיר משה ליאון: "במסגרת ההתחדשות העירונית הרחבה בעיר תם עידן מרכז הקליטה בגילה, ולרווחתם של כל תושבי גילה וירושלים המתחם יהרס לחלוטין ובמקומו יבנו דירות לזוגות צעירים ומשפחות חדשות. אני מודה לכל השותפים בפרויקט על העבודה המאומצת ושדרוג השכונה".

יו"ר עמידר, יאיר זילברשטיין: "עמידר גאה להוביל יחד עם משרד הבינוי והשיכון פרויקט התחדשות עירונית מהגדולים במדינה. כחברה ששמה לנגד עיניה לפעול ככל יכולתה למען דיירי הדיור הציבורי, אנו גאים בקידום הפרויקט שיאפשר שיפור איכות החיים והדירות של דיירנו במתחם, לצד תוספת של מעל 1,000 דירות נדרשות בעיר ירושלים ויצירת מקורות כספיים חדשים שיעמדו לרשותנו לטובת הדיור הציבורי בישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בת"א מוחים, בירושלים "מתפרעים", גיחי גיחי, תקשורת מגמתית, גם אלה וגם אלה צריכים לתת דין!

  2. צורי

    הכל סיביל המגזר האשכנזי זוג ישראלים ממוצע לא יכול להרשות לעצמו לקנות דירה אבל שר השיכון מעביר את הדירות לאשכנזים .מאיפה הכסף? לכל אחד במשפחה דירות מעניין מאוד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר