מתחם המקשר, הדמיית פרויקט המקשר (צילומים: באדיבות רובע, המטבחון פרסום)
הדמיית פרויקט המקשר (צילומים: באדיבות רובע 1, המטבחון פרסום/ביטמן בן צור אדריכלים)

מתחם הפינוי-בינוי – "רובע 1" בשדרות הרצל: הושלמה הריסתם של 6 בניינים

בפרויקט הפינוי-בינוי הראשון בירושלים הסתיימה השבוע הריסתם של הבניינים הישנים; בקרוב יחלו העבודות להקמת השלד של המגדל הראשון; במתחם ייבנו שני מגדלים בני 25 קומות ובסך הכל 260 יחידות דיור; מועד האכלוס: בעוד כ-3.5 שנים

פורסם בתאריך: 9.8.18 09:49

העבודות במתחם המקשר הולכות וצוברות תאוצה. מספר שבועות לאחר הריסת בניין המגורים הראשון במסגרת פרויקט פינוי-בינוי שנערך במתחם המיתולוגי, הושלמה השבוע הריסתם של שישה בנייני המגורים במתחם כחלק מהקמת פרויקט המגורים "רובע 1" שיוקם.



מתחם המקשר, שמציין השנה 82 להקמתו, כלל 13 בנייני מגורים ישנים, שבהם גרו חברי הקואופרטיב 'המקשר', שהפעילו את התחבורה ציבורית בירושלים בשנות ה-30 של המאה הקודמת. הבתים הישנים, שממוקמים בין שדרות הרצל ורחוב פיק, היו בני 3-2 קומות. השטח הכולל של המתחם היה 7 דונמים, כאשר בסמוך לשיכוני המקשר שכנו חניון האוטובוסים ומוסך המקשר.

מתחם המקשר – "רובע 1", השבוע (צילום: באדיבות רובע 1)

לפני כ-14 שנה, הרבה לפני שתחום ההתחדשות העירונית הפך לשכיח, החלו הצעדים הראשונים של פרויקט 'רובע 1' שקבע היסטוריה כבר אז – פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בעיר. במסגרת הפרויקט, שממוקם כאמור בשדרות הרצל, יקומו שני מגדלים בני 25 קומות כל אחד, שבהם 260 יחידות דיור בנות שלושה עד שישה חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים, המאופיינים בסטנדרטים בנייה גבוהים מתקדמים ואיכותיים.

את פרויקט 'רובע 1' יזמו החברות גלנור, גלנח ויסודות צור מגורים, כשאת התכנון האדריכלי של הפרויקט מוביל משרד האדריכלים ביטמן בן צור אדריכלים.

בקרוב, ישיקו החברות היזמיות את משרד המכירות של פרויקט רובע 1, שבו יוצגו גם תמונות נוסטלגיות של מתחם המקשר הישן לפני מספר עשורים. התמונות יכללו את המתחם הנוסטלגי בימיו הראשונים, את האוטובוסים המיתולוגיים של חברת המקשר ועוד. הקונספט שילווה את עיצובו והשראתו של משרד המכירות ינועו על ציר של עבר – מתחם המקשר הנוסטלגי, הווה – הליך בניית הפרויקט החדש, ועתיד – השלמת שני המגדלים והפרויקט כולו.

מתחם המקשר - כך הוא נראה לפני 82 שנה (צילום: אגד וארכיון אגד)

מתחם המקשר – כך הוא נראה לפני 82 שנה (צילום: אגד וארכיון אגד)

תוכנית רובע 1, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", מציעה גם שטחי ציבור נרחבים, שישתרעו על כ-5.5 דונם וכוללים פארק ירוק ופרטי לדיירי המתחם, מתקני שעשועים, מבנים ומוסדות ציבור. זמן האכלוס המשוער הוא כ-3.5 שנים.

רחוב פיק, קרית משה - הריסת הבניינים

פרויקט רובע 1 בשדרות הרצל -שלב הריסתם הבניינים

פרויקט מתחם המקשר ברחוב פיק בקרית משה, ירושלים (הדמיה: המטבחון/ביטמן בן צור אדריכלים)

פרויקט מתחם המקשר ברחוב פיק בקרית משה, ירושלים (הדמיה: המטבחון/ביטמן בן צור אדריכלים)


מגדלים במקום שיכונים: אושרה תוכנית הפינוי בינוי הגדולה בקטמונים


 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. ממיתים את מרכז העיר

    זה ציר ראשי למה אין בפרויקט מסחר במפלס הרחוב? העירייה רוצה רחובות מתים בירושלים??

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר