נהפוך לקבוצה מנצחת - קציקאריס (צילום: שרון בוקוב)
נהפוך לקבוצה מנצחת - קציקאריס (צילום: שרון בוקוב)

המסע של הפועל לזכייה ביורוקאפ מתחיל ברביעי: "המטרה היא לנצח"

האדומים המריאו הבוקר (שלישי) לליטא, שם הם ישחקו מחר נגד לייטקאבליס פוניבז' (19:00). המאמן קציקאריס מוסיף: ״אנחנו רוצים להיות אחת הקבוצות שמגיעות עד הסוף"

פורסם בתאריך: 10.10.17 13:26

הפועל ירושלים המריאה הבוקר (שלישי, 10.10) לליטא, שם היא תשחק מחר נגד לייטקאבליס פוניבז' (19:00) במסגרת המחזור הראשון של היורוקאפ.

להפועל, כידוע, מטרות ברורות וחד משמעיות מהעונה האירופית – זכייה ביורוקאפ או לכל הפחות הגעה לגמר, וזאת כדי לקבל לקראת העונה את הכרטיס הנכסף והנחשק ליורוליג, משאת נפשו של הבעלים אורי אלון.

אל המשחק בליטא המריאו האדומים ללא טרנס קינזי, שעדיין סובל מכאבים בגבו וזמן ההחלמה שלו עדיין לא ברור, כשמנגד, יוגב אוחיון שמתח במשחק הליגה נגד עירוני נהריה את שריר התאומים המריא עם הקבוצה וצפוי להיות כשיר למשחק.

להפועל צפוי משחק לא פשוט נגד יריבה עיקשת ובעיקר כזאת שכבר רצה שישה שבועות, שבהן היא השיגה שישה ניצחונות רצופים במסגרת הליגה הליטאית. מצד שני, יש לציין שלפוניבז' אין רקורד עשיר באירופה, כשזוהי בסך הכל ההופעה השנייה של הקבוצה ביורוקאפ, כשבעונה שעברה הצליחה הקבוצה להעפיל עד לשלב הטופ 16.


רוצה את הכרטיס ליורוליג - אורי אלון (צילום: ניר קידר)

רוצה את הכרטיס ליורוליג – אורי אלון (צילום: ניר קידר)


שני השמות המפורסמים בסגל של הליטאים הם של התאומים קשישטוף ודאריוש לברינוביץ', אך השניים כבר בני 37, כך שההשפעה שלהם היא לא כפי שהיתה בעבר. מנגד, את הקבוצה עזב הגארד האוסטרלי בן מאדגן, שהוביל אשתקד את הקלעים של הליטאים.

כמו כל קבוצה מזרח אירופאית, גם פוניבז' מרבה לקלוע מחוץ לקשת ובאחוזים לא רעים בכלל, כשבעונה שעברה עמדה הקבוצה על 37.5 אחוז בזריקות לשלוש.

הפועל מצידה תנסה להמשיך ביכולת שהפגינה הקבוצה במחצית השנייה של משחק הליגה נגד עירוני נהריה ביום ראשון. זה יהיה כאמור המבחן הראשון של האדומים באירופה, ויהיה מעניין לראות איך הם יעמדו בלחץ ובציפיות שישנן השנה מהקבוצה.

כזכור, רק בשבוע שעבר הדגיש אלן אומיץ' בראיון לאתר "כל העיר" כי הוא הגיע להפועל בשביל לזכות ביורוקאפ, תוך שהוא מבהיר שמקום שני או שלישי לא מעניינים אותו. גם גורמים בקבוצה טענו ועדיין טוענים שהמטרה של הבעלים אלון היא היורוליג, כשוכלם יודעים שבשלב זה הדרך היחידה להיכנס לליגה של הגדולים היא דרך זכייה ביורוקאפ.


בואו נקווה שאומיץ' ישחזר את התמונה הזו (צילום: מתוך פייסבוק)

בואו נקווה שאומיץ' ישחזר את התמונה הזו (צילום: מתוך פייסבוק)


בשיחה עם "כל העיר" באחרונה ציין בר טימור כי "יש מטרה לכולם: להצליח באירופה. בשנה שעברה זה קרה, והגענו עד לחצי הגמר. אנחנו מאוד מאמינים שאפשר להצליח ביורוקאפ. הפועל תמיד מכוונת הכי רחוק שהיא יכולה, זה לא סוד, ואני לא מתבייש להגיד את זה. כל המפעלים חשובים: ליגה, גביע ואירופה. אנחנו רוצים להגיע הכי רחוק ולהצליח גם בארץ וגם ביורוקאפ".

המאמן פוטיס קציקאריס התייחס אף הוא לשאיפות של הקבוצה ביורוקאפ, כשאמר לכלי התקשורת בשדה התעופה: "אנחנו רוצים להיות אחת הקבוצות שמגיעות עד הסוף, אבל כמונו יש עוד 23 קבוצות שרוצות לזכות במפעל. לא באנו רק להשתתף, הולכת להיות תחרות קשה ויש בבית קבוצות מצוינות, אבל גם אנחנו קבוצה מצוינת ועכשיו הדבר הכי חשוב עבורנו זה למצוא את השטף ואת הכימיה בין השחקנים".

היווני הוסיף והתייחס גם ליריבה במשחק הראשון ואמר: "המטרה היא לנצח. אנחנו צריכים למצוא את המפתחות בשביל זה. עוד לא גיבשנו את צורת המשחק שלנו אז מצפה לנו משחק קשה, כי הליטאים משחקים בשטף יותר טוב מאיתנו והם עדיין ללא הפסד בליגה. הם קבוצה פיזית עם המון ניסיון ואנחנו צריכים לשחק בצורה מאוד חכמה, לשחק באותה רמת אגרסיביות וכמובן לשלוט בריבאונד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר