בצרות - פוטיס קציקאריס, מאמן הפועל ירושלים (צילום ניר קידר)
פוטר - פוטיס קציקאריס, מאמן הפועל ירושלים לשעבר (צילום ניר קידר)

לא חבל שנפרדו מג'רלס? קציקאריס פוטר מהפועל. מודי מאור מונה

רעידת אדמה: אחרי פגישה בין הנהלת הפועל בראשות הבעלים אורי אלון והמאמן הוחלט על פיטוריו

פורסם בתאריך: 9.11.17 20:42

פחות מ-24 שעות לאחר ההפסד לגאלטסראיי, שהוריד את הפועל למאזן 4:1 חלש ביורוקאפ, החליטו לפני שעה קלה במועדון לפטר את המאמן פוטיס קציקאריס. הבעלים אורי אלון, שנכח אמש בהפסד לטורקים, נראה עצבני מאוד בסיומו והערב (חמישי) הוא והנהלת הפועל נפגשו עם המאמן לשיחה קשה, שבסיומה יצאה ההודעה של פיטוריו של קציקאריס.

זה לא היה קל עבור אלון ועבור המנכ"ל גיא הראל. מאז שהם נכנסו לתפקידיהם הם הקפידו לגבות את המאמנים שלהם וסירבו גם בתקופות שפל לפטר אותם, אלא שאתמול כנראה שמשהו נשבר אצל השניים, בעיקר אצל אלון, שמבחינתו ניסה בכל מאוד להשאיר את המאמן, דבר שהוביל לשחרור של כוכב הקבוצה קרטיס ג'רלס, אך גם זה לא הועיל והפועל המשיכה להפגין יכולת חלשה.

דקות בודדות לאחר ההודעה על הפרידה מקציקאריס, יצאה הפועל בהודעה נוספת לפי מודי מאור, מי שהיה עוזר המאמן בשנתיים האחרונות, קודם לתפקיד המאמן הראשי. עוד נמסר בהודעה כי מאור אף הוצג בפני השחקנים.

היכולת אתמול, כאמור, לעיני הבעלים אלון ביחד עם התחינות של האוהדים והטענות של השחקנים כנגד קציקאריס הובילו בסופו של דבר לפרידה, שהיתה כתובה על הקיר כבר לא מעט זמן.

לא מתחבר - קציקאריס (צילום: ניר קידר)

לא מתחבר – קציקאריס (צילום: ניר קידר)

אז מה בדיוק קרה אתמול? מאז הפך אלון לבעלי הפועל ירושלים, הנוכחות שלו במשחקים היתה מובילה ב־90 אחוז מהמקרים לתוצאות טובות. גם בעיתות משבר של הקבוצה, והיו לא מעט כאלה, כשאלון היה נוחת בארץ ומתיישב בסמוך לפרקט, השחקנים היו מעלים הילוך ומוציאים מעצמם את המיטב וזה היה מה שמוציא את הפועל ירושלים מהמשבר. אך לא הפעם.

ביום רביעי האחרון, כשהפועל הפסידה לגלאטסראיי אחרי עוד תצוגת כדורסל חלשה, נדמה היה שהאפקט הוא הפוך, שהשחקנים והמאמן לחוצים מהנוכחות של הבוס הגדול, שנראה מאוד לא מרוצה, בעיקר ברבע הראשון, שבו גלאטסראיי למעשה גמרה את המשחק.

שפת הגוף של אלון שידרה תסכול ואכזבה גדולה. "הוא שופך מיליונים, איך הוא יכול להיות מרוצה?", תוהה אחד מאנשי המועדון. "צריך להיות פה שינוי גדול, אי אפשר להמשיך ככה".

את מירב הביקורת, שהגיעה, כאמור, מכל עבר – אוהדים, שחקנים ואנשים בתוך המועדון – ספג המאמן פוטיס קציקאריס, כשמקורבים לראשי הפועל ירושלים טענו כי "אף אחד לא יצטער אם קציקאריס ייקח אחריות ויתפטר". וכשזה לא קרה הגיעה ההחלטה לפטרו.

ביציעים מתגעגעים אליו - סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)

ביציעים מתגעגעים אליו – סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)

כאמור, גם השחקנים כבר רצו לראות את המאמן על המטוס. "הוא משרטט תרגילים, מדבר כדורסל, אבל הוא מנותק מאיתנו", אומר אחד מהם ומוסיף: "הוא  לא יודע לגעת בשחקנים, חי בעולם משלו, ויש לו החלטות הזויות. בשביל מה הביא את קיילין לוקאס אם במשחק כזה חשוב הוא נותן לו שלוש דקות, כשהסגל הזה זועק לשחקן ששומר טוב ויכול לייצר נקודות? עם כל הכבוד לג'רום דייסון, הוא לא יכול לסחוב את הקבוצה לבד".

והקהל? נדמה שהאוהדים באדום כבר איבדו את הסבלנות מזמן, כששוב חזרה על עצמה התופעה של שריקות בוז במהלך ובסיום המשחק ושוב אוהדים עזבו את האולם לפני השריקה האחרונה. מבחינת אוהדי הפועל, הבעיה הגדולה ביותר היא המאמן קציקאריס וזה בא לידי ביטוי גם בהשלכת דלי פופקורן לעברו וגם בתחינות של האוהדים לבעלים אלון לפטרו. "אורי, אתה לא רואה שהוא קפוא?", אמר אחד מהם לאלון, "אין לו מושג מה הוא עושה. תשלח אותו הביתה, בבקשה". אלון שמע. ועשה.

 

בנוסף, חלק מהאוהדים הניפו ביציעים חולצות של אמארה סטודמאייר, כאילו כדי לרמוז שהם לא מרוצים מההחלטה של המאמן שלא להמשיך עם הסנטר. ברבע האחרון, כשכבר היה ברור שהפועל מפסידה את המשחק, פצחו האוהדים בקריאות עידוד לסטודמאייר, כשאלון מהנהן בראשו ומזמם גם הוא את שיר העידוד לסנטר שכיכב בארנה בעונה שעברה.

פרט למאמן, שספג ביקורת חריפה מכל עבר עד הפיטורים הערב, גם הסנטר אלן אומיץ', שאמנם הפגין משחק התקפי לא רע ברבע הראשון (9 נקודות), סופג אש, כשבסביבת הקבוצה לא שוללים את האפשרות שהוא ייחתך בקרוב בעיקר כי בהפועל לא מרוצים מהרכות ההגנתית שהוא מפגין.

"אנחנו צריכים שחקן מסוג אחר", טוען גורם בהפועל. "אומיץ' לא שחקן רע ואולי הוא יישאר, אבל אנחנו צריכים עוד שחקן הגנתי בצבע".

אומיץ', כל אומרים בהפועל, מבין שיש ביקורת גדולה מאוד על היכולת שהוא מפגין ונראה שהדבר משפיע עליו. "הוא עצוב ממה שקורה בקבוצה", אומר גורם שנמצא איתו בקשר. "הוא לא דמיין שזו תהיה הסיטואציה שלו בהפועל והוא נמצא במצב לא פשוט".

מה שעשוי לעודד את הסנטר הוא הגעתו של סוכנו דייויד קארו לארץ, כשהסוכן צפוי להיפגש עם ראשי הפועל על מנת לדון בשחקן שלו ובמעמד בקבוצה.

שחקן נוסף שסופג אש מתוך הקבוצה הוא אוסטין דיי, כשבהפועל אומרים: "הוא מתבכיין על כל דבר, עבירה או אי שריקה. שפת הגוף שלו שלילית. או הוא או אומיץ' יצטרכו לפנות את המקום שלהם בשביל שחקן הגנתי, הם לא שחקנים רעים אבל הציוות של שניהם ביחד הוא רע מאוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר