ליאור אליהו, עודד קטש (צילומים: ניר קידר)
ליאור אליהו, עודד קטש (צילומים: ניר קידר)

גורם בהפועל: "ליאור צריך להוכיח לעודד שהוא עומד בסטנדרטים"

בהפועל עדיין מוטרדים מההתנהלות של הקפטן, שהצליח להרגיז שוב את עודד קטש ולכן לא שיחק גם השבוע. וגם: בקבוצה מרוצים מהארכת החוזה של פלדין וזועמים על משרד הפנים בשל הסחבת באזרוח של סטודמאייר

פורסם בתאריך: 18.1.19 08:58

למרות חזרתו של ליאור אליהו לאימונים סדירים ביום שישי שעבר, המתח בינו לבין עודד קטש עדיין ניכר באימונים. על אף ניסיונות החזרה לשגרה, היחסים בין הפורוורד למאמן רחוקים מלהיות תקינים.

במוצ"ש שעבר, לפני המשחק של הפועל ירושלים מול עירוני נס ציונה, התקיימה פגישה משולשת בין המנכ"ל, גיא הראל, לעודד קטש וליאור אליהו, ולמרות שהיא הוגדרה על ידי גורמים במועדון כחיובית, ל"ספורט כל העיר" נודע כי השיחה לא היתה פשוטה כלל וקטש שטח בפני אליהו את טענותיו, והתמקד לא מעט בגישה שלו.



"אתה צריך לשים את הקבוצה לפניך, ולא להיפך", אמר קטש לקפטן שלו, כשהוא מתכוון לכך שאליהו ביצע עבירות מכוונות בשני המשחקים מול א.א.ק אתונה ומכבי תל אביב, שנערכו בהפרש של כמה ימים אחד מהשני. עוד כיוון קשט לצורה שבה מתאמן אליהו – ולעניין זה עוד נגיע בהמשך. אליהו, מנגד, טען בשיחה כי קטש לא היה צריך לבקר אותו מול כל הקבוצה בצורה חריפה. "יש דברים שעושים בארבע עיניים ולא לעיני כולם. זה פגע בי", אמר אליהו את אשר על ליבו.

כעת השניים מנסים לצאת לדרך חדשה, אבל האמון במערכת היחסים הזאת נפגע בצורה משמעותית. זאת ועוד, מבחינת קטש, אליהו לא ראוי להיות קפטן, אך הוא לא רוצה להעמיק את השבר ולהעצים את המתיחות, מה גם שהמנכ"ל הראל לא מעוניין כלל בהדחת אליהו מתפקיד הקפטן, ובנושא הזה קטש מוותר.

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

ליאור אליהו (צילום: ניר קידר)

ומה באשר לגישתו של אליהו באימונים? ביום שישי, עוד לפני השיחה במוצ"ש ולפני המשחק של הפועל ירושלים מול נס ציונה, חזר אליהו לאימונים. אלא שלטענת גורמים בהפועל, הוא היה אדיש מאוד, וביצע את ההוראות של קטש בעצלתיים. באותו אימון ירד אליהו להגנה באחת הפעמים בצורה כל כך איטית ואדישה, עד שקטש גער בו על כך ואף הוריד אותו לספסל. אליהו לא סיים את התרגול הזה. עם זאת, הוא השלים את האימון עצמו.

אם בהתחלה עוד חשב קטש לשלב את אליהו במשחק מול נס ציונה, הרי שאחרי אותו אימון הוא הודיע לקפטן שהוא לא ישחק – לא מול נס ציונה וגם לא במשחק מול פואנלבראדה באירופה.

בהפועל מודים: "היינו זקוקים לריענון מבחינת הישראלים כבר בקיץ"

"ליאור חוזר בהדרגה לעניינים. הוא ועודד מלבנים את העניינים ביניהם, ובעיקר משקמים את האמון ביניהם שנפגע לאחרונה, ולכן ליאור לא חזר בבת אחת. הוא צריך להוכיח לעודד שהוא עומד בסטנדרטים שלו", מספר גורם בהפועל על מערכת היחסים העכורה שנפגעה מאוד לאור שרשרת המקרים שעליה כתבנו בשבוע שעבר ב"ספורט כל העיר".

אליהו ממשיך להתאמן באופן סדיר עם חבריו, והוא אף נטל חלק בפעילות חברתית של הפועל ביום ראשון האחרון בארנה, עוד לפני האימון. הוא צפוי לחזור לסגל, לפי הסיכום, במשחק שייערך במוצ"ש מול גלבוע/גליל (20:30 בארנה).

"ליאור צפוי לשחק, אלא אם כן יקרה עוד משהו בינו לבין עודד", מדגיש גורם בהפועל. "הנושא עדין מאוד, למרות השיפור בהתנהלותו של ליאור".

ג'יימס פלדין (צילום: שרון בוקוב)

ג'יימס פלדין (צילום: שרון בוקוב)

כך או כך, אליהו מסיים בסוף השנה את החוזה המפלצתי, שנאמד בכמעט חצי מיליון דולר ונחתם בתקופת הבעלים אורי אלון. כבר עכשיו ברור כי השחקן לא ימשיך לעונה נוספת תחת המאמן קטש, ובהפועל מנצלים את העובדה הזאת – והחתימו השבוע את ג'יימס פלדין לשנתיים נוספות במועדון, מעבר לשנה הנוכחית. בהפועל מסמנים גם את כריס ג'ונסון, שלו אין חוזה לעונה נוספת, כמי שעשוי להיכנס בקרוב למשא ומתן על הארכת חוזה.

ביום שני בבוקר הודיעו האדומים על מסיבת עיתונאים "מיוחדת", כהגדרתם, שהתקיימה בארנה עוד לפני המשחק מול הספרדים. הם שמרו קרוב לחזה את ההודעה על הארכת חוזהו של פלדין בשנתיים נוספות. הגארד צפוי להשתכר כ-450 אלף דולר נטו לכל עונה, שדרוג של 50 אלף דולר לעומת העונה הנוכחית. בהפועל מספרים כי פלדין עצמו יזם את השיחות על הארכת החוזה, ושוחח לא אחת עם המנכ"ל גיא הראל ועם המאמן עודד קטש על כך.

הסיבה המרכזית להארכת החוזה חמישה חודשים לפני סיום העונה היא החשש של הפועל שהגארד, שנהנה מעונה אישית פנטסטית, יקבל הצעה לחוזה גבוה מקבוצות אחרות באירופה. הפועל לא רצתה לאבד את אחד מנכסיה החשובים.

"ג'יימס עונה על כל הקריטריונים שלנו", מסבירים בהפועל. "אם לא היינו מחתימים אותו עכשיו, סיכוי גבוה שהוא היה עובר לקבוצה ביורוליג – קבוצה רוסית שיכולה לשלם לו הרבה יותר. בסופו של דבר לא הכסף הוא שהכריע, פשוט טוב לו כאן ושני הצדדים מרוצים מהחתימה".

 

 

באותה מסיבת עיתונים, שבה השתתף הבעלים איל חומסקי, הוא מתח ביקורת חריפה על משרד הפנים בשל הסחבת בעניין האזרוח של אמארה סטודמאייר. "זו בושה גדולה למדינת ישראל", אמר חומסקי בכעס. "זה איש שהוא בעל השפעה אמיתית על דעת הקהל העולמית לטובת ישראל".

אמארה סטודמאייר (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה)

אמארה סטודמאייר (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה)

העיכוב בקבלת האזרחות מונע מסטודמאייר להירשם בליגה כישראלי, ובינתיים הוא משחק מסיבה זו רק באירופה – אבל כבר משדר לאנשי הקבוצה כי הוא לא מרוצה מהמצב, ומוכן לשחק כזר בליגה ולהירשם עוד לפני הגביע. בהפועל, עם זאת, לא ממהרים בעניין ומנסים למצות זאת עד תום.

"אמארה מנהיג חיובי. כולם מסתכלים עליו והוא עובד קשה מכולם"

מרשות האוכלוסין נמסר: "אמארה סטודמאייר תודרך כיצד יוכל להגיש בקשה למעמד, כמי שתרם ותורם לענף הספורט בישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר