אמארה סטודמאייר (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה)
אמארה סטודמאייר (צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת הליגה)

בשורה משמחת: אמארה סטודמאייר יקבל אזרחות ישראלית

שר הפנים אריה דרעי הודיע הערב כי החליט להעניק אזרחות לסנטר הפועל ירושלים. בהודעה ציין השר דרעי: "מדובר באחד השחקנים הגדולים ששיחקו בישראל ושתרמו לספורט הישראלי, והוא רוצה לקשור את גורלו עם ישראל". לאחר קבלת האזרחות יירשם סטודמאייר באיגוד הכדורסל כישראלי וישחק במדי הקבוצה בליגה

פורסם בתאריך: 12.3.19 21:45

תתחילו להתרגל: הישראלי אמארה סטודמאייר. הפועל ירושלים קיבלה הערב (שלישי, 12.3) בשורה משמחת מאוד, עם הודעתו של שר הפנים אריה דרעי על הענקת אזרחות ישראלית לסטודמאייר.

"תרומתו הספורטיבית של סטודמאייר אינה נתונה במחלוקת", נכתב בהודעת שר הפנים דרעי, "מדובר באחד השחקנים הגדולים ששיחקו בישראל ושתרמו לספורט הישראלי, והוא רוצה לקשור את גורלו עם ישראל. משכך, החלטתי לאחרונה לתת לו מעמד של תושב, והיום אני מודיע על הענקת מעמד אזרחות בהתאם לסמכות שניתנה לי בחוק האזרחות. אני מאחל לסטודמאייר שימשיך להצליח ולגרום הנאה לאוהדי הכדורסל, ובעיקר לאוהדי הפועל ירושלים".

סטודמאייר, שחזר בקיץ האחרון להפועל ירושלים, שיחק עם כה רק במסגרת ליגת האלופות של פיב"א. כעת, לאחר קבלת האזרחות, תוכל הפועל ירושלים לרשום אותו באיגוד הכדורסל כשחקן ישראלי, והוא ישותף גם במשחקי ליגת העל, שבה מותר כידוע לרשום רק 6 שחקנים זרים. מדובר על תוספת כוח משמעותית לסגל הישראלי של הפועל ירושלים, שקיוותה כבר מתחילת השנה שסטודמאייר יקבל את האזרחות ויוכל להירשם כישראלי. הדבר יאפשר למאמן עודד קטש לבצע רוטציות מגוונות יותר בליגה, שבה כידוע פועל 'החוק הרוסי', שמחייב 2 שחקנים ישראלים על הפרקט בכל רגע נתון.



כאמור, העונה שותף סטודמאייר במשחקי הפועל ירושלים רק בליגת האלופות של פיב"א, שבה הוא מעמיד ממוצעים יפים של 12.5 נקודות ו-6.1 ריבאונדים בכ-18 דקות משחק.

כידוע, סטודמאייר התגייר לפני שמונה שנים, עוד בהיותו שחקן NBA, בעקבות שורשים יהודיים שמצא ו"קשר רגשי" שחש ליהדות. הוא אף עבר ברית מילה והחל לשמור מצוות. כזכור, סטודמאייר הגיש למשרד הפנים כבר מזמן בקשה לקבל אזרחות ישראלית, והסביר כי אין בהכרח קשר בינה לכדורסל – אלא בעיקר לרצונו להיות ישראלי. לפני כחודשיים, כפי שפורסם ב"כל העיר", קיבלה בקשת האזרחות של סטודמאייר רוח גבית משרת הספורט מירי רגב, ששיגרה פנייה למשרד הפנים ובה המלצה להעניק לסטודמאייר אזרחות.

בהמלצתה ציינה השרה רגב, בין השאר, כי "סטודמאייר הגיע לשחק בירושלים אחרי קריירה מפוארות בת 14 שנים ב-NBA, בקבוצות הבכירות ביותר". עוד נכתב בהמלצה: "סטודמאייר הינו הכדורסל הראשון להצהיר על כוונתו לשלם מס ככל אזרח ישראלי ולא כאזרח אמריקני, כפי שמאפשרת האמנה הקיימת בין ישראל לארה"ב. הצהרתו משקפת, לכאורה, כוונות אמת להשתקע בישראל עם סיום הקריירה המקצועית שלו כשחקן פעיל ולהפוך את ישראל למרכז חייו".

בסיום פנייתה לשר הפנים אריה דרעי כתבה רגב: "אני מבקשת להמליץ בפניך על מתן אזרחות לכדורסלן אמארה (יהושפט) סטודמאייר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר