איל חומסקי וגיא הראל (צילום: שרון בוקוב)
איל חומסקי וגיא הראל (צילום: שרון בוקוב)

דעה | חושבים בקטן: על הבחירה האומללה של הפועל להישאר בליגת האלופות של פיב"א

הבחירה של איל חומסקי וגיא הראל שלא לחזור ליורוקאפ, אומרות למעשה שהם ויתרו על חלום היורוליג. והאוהדים? נראה שהם די מיואשים | טור דעה

פורסם בתאריך: 27.6.19 13:23

ערב סגרירי, פברואר 2020, "הארנה" ירושלים. הפקקים היו אמורים להתחיל כבר ב-19:00 ברחובות העיר אבל הם נוצרו אי שם בסביבות השעה 15:00. הקור חודר לעצמות, הגשם התחיל לטפטף, אבל הצפירות ושירי האוהדים שבוקעים מהרכבים מחממים לכל מי שהולך ברגל לארנה את הלב. אי אפשר לפספס את השלטים בדרך שמכריזים על כך שלעיר מגיעה ריאל מדריד במסגרת שלב הבתים של היורוליג. הפועל ירושלים מול ריאל, אדומים מול הבלנקוס, קטנטנים מול ענקים, סרחיו יול מול ג'יימס פלדין.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

האווירה מחשמלת, כל בעלי המנויים נוהרים המשחק. חלק מהאוהדים הצעירים מבצעים מחוץ להיכל צעדה סמי-צבאית עם נפצים, רימוני עשן אדומים וצעקות מחרישות אוזניים. בתוך האולם מצלמת הטלוויזיה מתמקדת במשה גרטל, שמתמתח בהנאה ומסביר לבני המשפחה שבאו, מה הם הולכים לראות על הפרקט. אורי אלון מסתחבק עם שמעון מזרחי בקומת האח"מים. רק דני קליין ממתין בסבלנות עד לסיום המשחק כדי להתראיין לערוץ הספורט ולהגיד בהתרגשות: "אני לא יודע איך אספר את סיפורה של הפועל ירושלים 2020 לנכדים, אני לא יודע איך מתחילים להסביר את מה שראיתם פה".

כל הפנטזיה המרגשת הזאת בוודאי שלא תקרה בעונה הקרובה, כנראה שגם לא בעונות הבאות. הפועל של איל חומסקי וגיא הראל ממשיכה לחשוב בקטן, נשארה לעוד עונה בליגת האלופות ומוותרת מראש על היורוקאפ, ממנה השתדרגו ליורוליג השנה קבוצות כמו אלבה ברלין, חימקי מוסקבה, ולנסיה ואסבל הצרפתית. בקבוצות הוואטסאפ של האוהדים השרופים צצו קולות של אכזבה. ההחתמה של טיישון "הקטר" תומאס רק המתיקה במקצת את הגלולה המרה.



משעשע היה לראות השבוע את שמותיהם של ג'רמי פארגו, ננדו דה קולו, סילבן לנדסברג, סופוקליס שחורציאניטיס ואפילו עמרי כספי, נזרקים לאוויר. עונת המלפפונים, מסתבר, החלה מוקדם מהצפוי והדמיון המפותח של חלק מהאוהדים עובד שעות נוספות. כל שחקן יורוליג בדימוס הופך לפוטנציאלי, כאילו שיש לנו מאחורי הקלעים איזה משה חוגג, שבוחן איך לפזר את המזומנים ברחבי אירופה, ללא הכרה. אפשר לחשוב ששחקני היורוליג רבים בינם לבין עצמם מי יצליח לתפוס מקום בשנה הבאה בליגת האלופות של פיב"א.


אלון סין משה (צילום: פרטי)

אלון סין משה (צילום: פרטי)


הרצון לראות פה כוכבים מוכחים, גם אם מזדקנים אך בעלי שם עם קבלות, שידביקו את יתר הקבוצה בווינריות שלהם, הווינריות שהיתה חסרה בשנתיים האחרונות, הוא אדיר. אוהדי הפועל של העידן הנוכחי רוצים את הסגל שלהם חזק יותר, מהיר יותר, טוב יותר – לליגות חלשות יותר (המקומית והאירופית), חסרות מתח ועניין.

השבוע יצא לי להבחין במשפט "אין לך את הכוחות להיות חלש כשקשה לך", בפרופיל הפייסבוק של אושרה לוי, מנשות השיווק הטובות ביותר בתחום הספורט (ובכלל) בירושלים. אמארה סטודמאייר הוא שחקן שהמשפט הזה תפור עליו. יש לו כוחות להיות חזק כשהכל מתעקם לו, גם כשהגוף כואב אחרי שנה מורכבת – מקצועית ומנטלית. בניגוד ליתר השחקנים שרצים לחוף הים או למסיבות, יהושפט משחק בימים אלו בטורניר האמריקאי BIG3, בקבוצת הטריי סטייט, כשהוא נותן תפוקה לא רעה מתחת לסלים ורק רוצה עוד. "יש לי תשוקה לכדורסל", הסביר בחיוך למראיין שהתעקש להבין איך יש לו כוח בגיל 36 לזפזפ ממגרש למגרש. תחזור, אמארה, תחזור.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ירושלמי

    מעניין שיש לי ולעוד הרבה אוהדים חלום בדיוק כזה אבל לגייר וחומוסקי יש חלומות רדודים.
    חבל….

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין להפועל סיכוי להגיע ליורוליג כל זמן שמזרחי במכבי. כדאי להפנים את זה. מכבי תעשה הכל כדי שלא תהיה עוד קבוצה מישראל ביורוליג. לזכות ביורוקאפ בשביל שנה ביורוליג ,זאת התאבדות כלכלית. אבל אתה לא מתייחס לזה בכתבה.

  3. ירחם השם

    תגיד על כתבה כזאת באמת משלמים לך? לא פלא שהביקוש לעיתון המיתולוגי הזה רק יורד. איך אני מתגעגע לכותבים של פעם שידעו והבינו מה הם כתבו. יאללה כל העיר להחזיר עטרה ליושנה כמקומון מס 1. תתחילו בפרידה מהכתב המצחיק הזה

  4. אס אדום

    כזאת ערימה של שטויות כבר הרבה זמן לא ראיתי , פשוט נראה שמישהו רצה לנגח את ההנהלה וזה מה שיצא לו .
    כל מי שטיפה מבין ומעורה בענייני הכדורסל באירופה מבין כמה שקרים/אי דיוקים יש פה .
    ברמה הכי בסיסית טור הדיעה הזה הוא על הגבול הדק בין ערימת שקרים לפנטזיה שלא קשורה למציאות , הכותב טוען ש4 קבוצות שידרגו את עצמן ליורוליג בעונה הבאה דרך היורוקאפ , נשמע לא רע נכון ?
    חוץ מכמה עובדות קטנות , כמו למשל שאחת מה4 (חימקי) שיחקה ביורוליג בעונה החולפת ואת הכרטיס לעונה הבאה היא קיבלה בזכות מיקומה בליגת ה VTB.
    אז מה נשארנו עם 3 קבוצות ? לא ממש , נכון שיש 3 קבוצות שישדרגו את עצמן שנה הבאה אבל מתוכן אלבא קיבלה כרטיס בזכות מיקומה בליגה הגרמנית + השיריון של באיירן , עוד אחת (וילרבאן) , קיבלה שיריון בזכות היותה מהשוק הצרפתי + בעלים מתוקשר בדמות טוני פארקר , עם מי נשארנו ? עולה אחת בדמות בלנסיה שזכתה במפעל.
    אם צריך להתייחס לעוד מהשטויות שנרשמו פה אז נכון שיש אוהדים שלא מרוצים מהבחירה במפעל הפחות נוצץ לכאורה אבל רוב גדול הולך עם ההנהלה בנושא הזה.
    אבל בדבר אחד הכותב כן צודק , ההנהלה ויתרה על חלום היורוליג , היא ויתרה עליו כי היא הבינה שמדובר בבלוף שאם לא בא בצורת שיריון (שאותו הנהלת המפעל הראתה באיןספור דרכים שהיא לא מתכוונת להעניק לעוד נציגה מישראל) הופך לנטל שבקלות יכול להרוס קבוצה , היא ויתרה על התענוג לבנות קבוצה לעונה אחת , היא ויתרה על התענוג להיות כלב שעשוע של מפעל מושחת שמנוהל ע"י חונטה של מועדונים מושחתים שטובתם האישית היא מה שמנחה אותם , ובצירוף מקרים מוזר תועלתה של הפועל ירושלים היא ניגוד לטובתם (או יותר נכון ניגוד לתועלת של גורם משפיע אחת מתוך הקרטל).
    אבל אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם , הרי לפי הכותב אם לא הבחירה בפיבא כנראה שריאל וברצלונה היו נוחתות בארנה מחר , או שאולי לא ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר