הדמיית גשר פארק המסילה בתוכנית 'כביש הברך' (צילום הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיית גשר פארק המסילה בתוכנית 'כביש הברך' (צילום הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)

הפסד כואב לתושבים: אושרה הקמת גשר פארק המסילה

מועצת העירייה אישרה בישיבה מיוחדת את הקמת 'גשר פארק המסילה', שנותן למעשה הכשר סופי לסלילת 'כביש הברך' שחוצה את פארק המסילה באמצע. "זהו רגע עצוב לירושלים ולתושביה". העירייה: "כביש הברך חשוב לתוכנית תלפיות החדשה ותוכנית הגשר תאפשר המשך תנועה של הולכי רגל". ניפגש בבית המשפט?

פורסם בתאריך: 6.9.23 20:06

הערב, רביעי, התקיימה בכיכר ספרא ישיבה מיוחדת שלא מן המניין של מועצת העירייה. נושא הישיבה – הקמת 'גשר פארק המסילה', שמכשיר הלכה למעשה את פרויקט 'כביש הברך' השנוי במחלוקת – שעיקרו סלילת כביש בן 4 נתיבים שחוצה באמצע את פארק המסילה.

כידוע, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", לפרויקט הגשר וכביש הברך התנגדו מאות ואולי אף אלפי תושבים מדרום העיר – משכונת גוננים, תלפיות ובקעה, כמו גם פעילי סביבה ותושבים מן המניין – שחוששים מפגיעה משמעותית בפארק המסילה. למתנגדים הצטרפו גם חלק מחברי מועצת העירייה – נציגי סיעת 'התעוררות' וכן חברת הקואליציה לורה ורטון וסגן ראש העיר יוסי חביליו.

ההתנגדות הזו הולידה את הדיון המיוחד שנערך הערב – אולם שם נחלו המתנגדים הפסד מוחץ כשרוב חברי הקואליציה הצביעו על אישור הפרויקט. בין התומכים גם חברי סיעת 'ש"ס' במועצה – וזאת למרות התנגדות שהביע בפני "כל העיר" סגן ראש העיר מטעם ש"ס חיים כהן.

כהן, כזכור, הכריז כי ינסה לשכנע את חבריו לסיעה להתנגד לתוכנית או לכל הפחות לדחות את אישורה עד לאחר הבחירות, אך גם הוסיף ואמר: "אם ראש העיר יעמוד בכל הכוח מאחורי הדבר הזה – הוא יפנה לסיעה ויבקש לעמוד לצידו". ראש העיר, כך נדמה, עמד בכל הכוח מאחורי 'גשר הפארק המסילה' שכן מרבית חברי ש"ס הצביעו לבסוף בעד התוכנית, בעוד שסגן ראש העיר כהן לא הגיע בכלל לישיבה.

יו"ר מינהל קהילתי גוננים, ממובילי המאבק נגד 'כביש הברך' והקמת הגשר, אומר ל"כל העיר": "מודים מאוד לחברי המועצה שנאבקו על פארק המסילה. לצערנו לא תלינו תקוות גדולות בקואליציה של ליאון. הסיפור יוכרע בוועדה המחוזית ובבית המשפט. שוב נחשפה האובססיה הקשה של משה ליאון נגד פארק המסילה".


הדמיית כביש הברך בגוננים ללא תוכנית הבינוי המוצעת (צילום הדמיה: מקור יאיר בן גד אדריכל ומתכנן ערים, באדיבות תושבי גוננים)

הדמיית כביש הברך בגוננים ללא תוכנית הבינוי המוצעת (צילום הדמיה: מקור יאיר בן גד אדריכל ומתכנן ערים, באדיבות תושבי גוננים)


סגן ראש העיר חביליו אומר: "זהו רגע עצוב לעיר ירושלים ולתושביה שאוהבים לטייל ולהבנות מפארק המסילה. למרות ההתנגדות המוחלטת שלי ושל אחרים לפגיעה בפארק, ועדת התכנון בעירייה החליטה לאשר סופית את תכנית הגשר שתכשיר את ההרס.

יש פה ליקוי מאורות אדיר מצד מוסדות התכנון, שמתעקשים לקדם בכל הכוח מיזמים מיותרים והרסניים. כבר מעל ל-60 שנה ירושלים מתנהלת ללא תכנית מתאר מאושרת, והמחשבה שאפשר וצריך לסלול בה כביש שתוכנן לפני 70 שנה – היא חלמאות מוחלטת, ובכיה לדורות. פארק המסילה הוא נכס עירוני שקם תודות לתושבי העיר, והעובדה שעיריית ירושלים פועלת נגדו – היא אבסורד ושערורייה".

מסיעת התעוררות, שכל חבריה הצביעו נגד, נמסר: "אישור בניית כביש הברך על ידי קואליציית ליאון היא בכייה לדורות, ופגיעה עצומה בפנינה ירושלמית חשובה מאין כמוה. הגשנו הצעה במקום לבנות את הכביש ואת הגשר, לקדם את "תב"ע פארק המסילה", ולעגן את מעמד הפארק דורות קדימה. בקדנציה הבאה נבצע זאת".

 

 

חבר מועצת העיר יובב צור (התעוררות), ממגישי הבקשה לדיון החוזר: "מדובר באיוולת ובכשל תכנוני שיהיו פצע על העיר ירושלים לשנים רבות. קואליציית ליאון החליטה לפגוע בפארק המסילה, ולקדם תכנית שאושרה לפני 50 שנה תוך התעלמות מוחלטת מהעובדות בשטח ומצרכי השכונה והעיר. יחד עם התושבים נמשיך להיאבק בהחלטה בכל הכלים שלרשותנו".

מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה רואה בפארק המסילה אחד מהעוגנים החשובים של העיר ונמנעת מפגיעה בו. הפארק ישאר ואף יפותח כריאה ירוקה, וככזה שימשיך להיות הלב הפועם של האזור.

"כביש הברך חשוב לתוכנית תלפיות החדשה ותוכנית הגשר בפארק המסילה תאפשר המשך תנועה של הולכי רכב ורוכבי אופניים לאורך המסילה, תוך שמירה על הרציפות והתחשבות בעומס תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים, הכוללים את משתמשי פארק המסילה מהשכונות הסמוכות והבאים לתחנת הרכבת הקלה הסמוכה.

"הכביש המתוכנן ישרת את תלפיות החדשה כציר מרכזי לתחבורה הציבורית ובכלל זה הרכבת הקלה. ציר פייר קניג יהווה את השדרה הראשית של השכונה המתחדשת, ולוקח את השראתו מהמפורסמות שבשדרות העולם. הציר השני הוא הכביש המחבר את השכונה לצומת פת. תלפיות החדשה תהיה לשכונה חדישה ומתקדמת, עם עירוב שימושים אינטנסיבי ותשלב תחבורה ציבורית, מיקרומוביליות והליכתיות, בלב העיר ירושלים. הצורך בשני צירים מרכזיים קריטי להצלחת השכונה החדשה, ועל כן כביש הברך אשר לצידו קו רכבת קלה הכרחיים.

"יחד עם זאת, לאור התפיסה התכנונית וחשיבות פארק המסילה, עוד לפני סלילת הכביש המתוכנן, יוקם גשר שיאפשר לתנועה המיקרומובילית ולהולכי הרגל להמשיך לנוע לאורך פארק המסילה. זאת, ללא הפרעה, באופן שוטף וללא מפגש וחציה של כביש או קו רכבת קלה. סביבת הגשר תשודרג, תטופח ותשמור על האופי המיוחד של פארק המסילה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאיר

    אם כל הכבוד לפארק (ויש כבוד) צודק לחלוטין הגשר הזה . כל מי שמבין בתכנון מבין שזה הדבר הנכון לתושבים.
    צריך לדעת להעמיד את סדר העדיפות הנכון…

  2. יוני

    יש יש יש, סוף סוף בשורה טובה, כבר שנים שהשכונה תקועה, הגיע הזמן לשחרר את העיר מהפקקים, שאפו לעומדים בראש שמקדמים ומקדמים לטובת התושבים לעתיד טוב יותר…
    ולאופוזיציה היקרה די נמאס כבר, אתה מתנגדים לכל דבר טוב שבחסות הקואליציה, חבל מאוד, אתם מאבדים אותי ועוד רבים וטובים,שהייתם יכולים להיות פוטנציאל טוב עבורנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר