הפרלמנט - צילום מתוך דף הפייסבוק הרשמי של הפרלמנט
(צילום: מתוך דף הפייסבוק הרשמי - הפרלמנט)

גם שאולי יגיע? עיריית ירושלים תסבסד פרלמנטים לבני הגיל השלישי

אגף חברה בעיריית ירושלים יוצא במיזם מיוחד לטובת תושבי העיר הוותיקים - קיום פרלמנטים בבתי קפה שכונתיים. עלות המיזם: כ-100,000 שקלים

פורסם בתאריך: 28.10.19 19:50

אגף חברה בעיריית ירושלים יוצא במיזם מיוחד לטובת תושבי העיר בני הגיל השלישי – קיום פרלמנטים מסובסדים בבתי קפה ברחבי העיר. הרווח מהפרויקט, כך מסבירים בעירייה, הוא כפול – ראשית דאגה לחיי חברה עשירים ופעילות קבועה לתושבים הוותיקים והבונוס – הכנסה קבועה לבתי הקפה שישתתפו במיזם.

לצורך קיום המיזם המיוחד הוציאה עיריית ירושלים מכרז המזמין בתי קפה ומסעדות להגיש הצעות מחיר אטרקטיביות לטובת משתתפים הפרלמנטים השונים, שבהם אמורים לקחת בין 10 ל-20 תושבים ותיקים. יש לציין כי בשלב זה הוקצה סכום של 100,000 שקלים לטובת הסבסוד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במכרז מבקשת עיריית ירושלים, בין היתר, "על המעוניינים להשתתף להציע מחיר אטרקטיבי לקפה ומאפה ולארוחת בוקר מוקטנת מותאמת וכריך עם סלט". עוד מצוין במכרז כי "עיריית ירושלים תסבסד חלק מעלות הקפה והמאפה וחלק מארוחת הבוקר המוקטנת, שאר המימון יהיה על חשבון משתתפי הפרלמנט".

במסגרת הפיילוט למיזם החברתי מצוין במכרז כי בתי העסק מתבקשים לתמחר "קפה סטנדרטי ומאפה בינוני /4 עוגיות שמרים קטנות; ארוחת בוקר מוקטנת הכוללת ביצה, לחם, סלט קטן, שלושה מטבלים ושתיה חמה/מיץ".

באגף חברה בעירייה מדגישים כי "פרויקט הפרלמנטים לתושבים הוותיקים נולד מתוך צורך לתת מענה להפגת בדידות, וליצירת מפגש חברתי משמעותי, הרחבת הרשת החברתית ומעגלי התמיכה, עבור אנשים שאינם יוצאים באופן קבוע, ומתקשים במימון. היציאה המשותפת לבילוי בבית קפה שכונתי בקרבת מקום המגורים תאפשר לתושבים ותיקים ליהנות מהחברה וגם מארוחת בוקר או מקפה ומאפה במחיר מוזל ולצד זה תתרום לבעלי העסקים ותעודד במקביל יזמות עסקית שכונתית".

עוד מסבירים באגף חברה: "בקרוב יפתחו כ-10 פרלמנטים ברחבי העיר, בכל פרלמנט יהיה מוביל חברתי מתוך חברי הקבוצה אשר ידאג לקיום של מפגש שבועי קבוע, ויהיה איש הקשר מול בית הקפה והעירייה".



חבר מועצת העירייה יהודה פרוידיגר (הבית היהודי), מחזיק תיק הגיל השלישי, מספר על היוזמה המרעננת. "עם קבלת המינוי למחזיק תיק הגיל השלישי התחלתי בסיורים במינהלים הקהילתיים, נפגשתי עם מנהלים/ות ועם רכזות הגיל השלישי", הוא משחזר ומציין כי "נוכחתי לראות שאמנם רמת הפעילות גבוהה, אולם ברוב המינהלים מספר בני הגיל השלישי המגיעים לפעילות הינו קטן בהרבה מהפוטנציאל הקיים בשכונה. כמו-כן, נוכחתי לראות כי גם אגף חברה וגם אגף רווחה מקיימים פעילות קהילתית כאשר הגבולות לא מוגדרים. עובדה זו גרמה לעיתים לכפל פעילויות ולאי ניצול מיטבי של התקציבים".



פרוידיגר מוסיף כי "לאחר בחינת הנושא הצבתי שני יעדים מרכזיים – הראשון, שיתוף פעולה מלא בין אגף חברה לאגף רווחה. והשני, הגעה לקשישים בודדים הנמצאים בביתם ואינם לוקחים חלק בפעילות חברתית. במהלך הדיונים שלנו, העלה גיל ריבוש, מנהל אגף חברה, את הרעיון של קיום פרלמנט בבתי קפה. יצא קול קורא לבתי קפה שכונתיים. הסבסוד יגיע מהעירייה, כאשר בשלב זה הוקצה סכום של כ-100,000 שקלים. מבחינתנו, הגענו למצב של "כולם מנצחים" – הקשישים יוצאים מביתם ומגיעים לפעילות חברתית ובית הקפה מקבל הכנסה קבועה".

ראש העיר משה ליאון מציין כי ״מפגש חברתי הוא הדבר החשוב ביותר לכל אחד, בוודאי לאנשי גיל הזהב שזמנם בידם. אנחנו כאן כדי לאפשר מפגשים כאלה בבית קפה, לפגוש חברים, לשוחח על הדברים החשובים והמעניינים ופשוט ליהנות ביחד. אני מאחל לכל אחד מאיתנו שיבה טובה וזמן איכות עם החברים״.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר