אוהדי הפועל, אוהדי מכבי תל אביב (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
אוהדי הפועל, אוהדי מכבי תל אביב (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

דעה | לקראת גמר הגביע הערב – כך הפועל לא תהפוך למכבי

הפועל, בעל כורחה, מתחילה להידמות (לא עלינו) לצהובים: הנה 10 טיפים כיצד להימנע מלהפוך למכבי. ועכשיו - תביאו לנו את הגביע | טור דעה

פורסם בתאריך: 13.2.20 14:53

צריך להכיר באמת ולהישיר אליה מבט: הפועל הופכת בהדרגה ובעל כורחה להיות סוג של מכבי. עובדתית הקבוצה שוב מגיעה פייבוריטית ברורה למשחק על תואר מקומי, ונראה שהשחקנים והקהל מרגישים ביד אליהו מאוד בבית, יש שיגידו שיותר אפילו מאשר בארנה. רגע לפני הגמר הערב מול נהריה, חשוב להביט במראה, להיות מודעים למדרון החלקלק ולגבש תוכנית הימנעות ממנו. הנה, אם כן, 10 טיפים עבור הפועל כיצד להימנע מלהפוך להיות מכבי:

1. יש להתרחק מהמשוואה הדוחה לפיה אם מפסידים הערב אז השחקנים, המאמנים והקהל יתבכיינו על השופטים. מקרה סמי בכר אינו קורה כל יום ומוטב להימנע מלזעוק "סקנדל!" אם נפסיד. זה גם עלוב וגם יגרום לאפקט זאב-זאב לקראת מקרים סמי בכריים אמיתיים בעתיד.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


2. כפייבוריטים ברורים, השאיפה שלנו צריכה להיות שנהריה הטובה ביותר שבנמצא תתייצב מולנו הערב. בימים האחרונים היו לא מעט אוהדי הפועל ששלפו כל מיני צילומי מסך טרחניים מחוקת האיגוד שמוכיחים שג'רל מקניל, שהורחק בחצי הגמר, לא אמור לשחק בגמר. מקניל חייב לשחק וטוב שכך קורה. לרצות שהיריב שלך יגיע למערכה חסר, פצוע וכנוע זה הכי מכבי.

3. גם הקהל צריך לתת ריספקט לנהריה, וריספקט זה אומר לא להתייחס אליהם כמקשה אחת, כמשוכה שיש לעבור, אלא לכבד את הפרטים שמרכיבים אותם. בתרגום לעידוד זה אומר להיטפל אישית לכמה שחקנים בסגול ולחולשותיהם, אני ממליץ על איתי שגב. חולשתו: נגר שנולד כדי שהגבוהים שלנו ידפקו לו דאנקים בפרצוף.

4. אם הפועל מרגישה כל כך טוב ביד אליהו, והוא הפך למעשה להיות מעין בית שני עבורה, כדי להיסגר על לוקיישן תל אביבי שיאומץ להיות מאחז הבית של הקבוצה. הבחירה הטובה ביותר והכי רחוקה מהווייב המלוקק של מסעדת 206 באפקה, הוא פאב ההודנא בפלורנטין. הבריגדה כבר נותנים שם בירה לפני כל משחק בתל אביב, הבעלים אוהד הפועל מהלב ויש שם וייב מחשמל. שמישהו יביא לג'ייקובן צ'ייסר עארק.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


5. אם מפסידים הערב, השחקנים צריכים לתת כבוד לנהריה ולא לברוח לחדרי ההלבשה כמו אפסים. הקהל מוזמן לעשות בוז אבל לתת כבוד לטוני גפני. זה יהיה כנראה התואר האחרון שלו בקריירה.

6. קמפיין האוהדים שרץ השבוע בפייסבוק במטרה ללחוץ על האיגוד להפסיק לנגן שירי פופ גרועים בפול ווליום במהלך הגמר היה אחלה. האוהדים שאיימו לתבוע את האיגוד על עבירה על חוק הדציבלים או משהו כזה – נורא. טוב שלא איימתם לשסות בהם את באי כוחכם דסי פורר, שמעון מזרחי ואלן דרשוביץ.

7. גם אם מובילים על נהריה ב-20 הפרש מתישהו במשחק, בלי שירי שמחה לאיד ושימוש בביטויים כמו "ליגה א", "פרנקו אל תבכה" או "איה-איה הפסדייה".

8. חומסקי סימן כיוון קצת מדאיג בסרט "לא דומה לאף אחת אחרת" של יניב בן חקון: הוא התלהב מזה שאוהדי הפועל צצים בכל פינה על המפה, שהעסק נהיה ארצי. הדרך מפה ל"קבוצה של המדינה" קצרה מדי – בואו נתמקד באזור ירושלים רבתי ולא נשאף להחיל ריבונות על נפות אחרות. דין קרית יערים אינו כדין קרית ים.

9. אם מסתירים לכם ביציע – תעמדו גם. לבקש שאנשים לשבת זה כמו לבקש בבר מצווה לא לזרוק אורז. מסורות צריך לכבד.

10. אם מנצחים וביבי מתקשר לברך את חומסקי, גיא הראל, עודד קטש או דביר רינגוולד – פשוט לסנן. זה אפילו לא בקטע של מכביזם, זה סתם מתבקש.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר