(צילום: תיירות הרובע היהודי)
(צילום: תיירות הרובע היהודי)

העיר העתיקה: אבנים הושלכו בסופ"ש לעבר האתר התיירותי מרכז דוידסון, שני נערים נעצרו

בסוף השבוע הושלכו אבנים לעבר האתר התיירותי מרכז דוידסון בעיר העתיקה - משטרת ירושלים עצרה שני בני 14; בליל שישי שוטרים, שהוזעקו לעיסאוויה בעקבות קריאות מצוקה, הותקפו באבנים ובבקבוקי תבערה

פורסם בתאריך: 8.9.19 10:20

יידויי אבנים בתוך העיר העתיקה בירושלים: ביום שישי האחרון, 6.9, הושלכו אבנים לעבר האתר התיירותי מרכז דוידסון שבעיר העתיקה בירושלים. משטרת ירושלים הוזעקה מקום – החשד עלה כי נערים יידו אבנים. אין נפגעים.

כעבור זמן קצר, לאחר בדיקה במצלמות האבטחה בעיר העתיקה, עלה כי נערים בני 14 השליכו לפי החשד את האבנים והם נעצרו על ידי משטרת ירושלים.

"במהלך יום שישי התקבל דיווח על יידויי מספר אבנים לעבר מרכז דוידסון", נמסר הבוקר ממשטרת ירושלים, "ובעקבות כך החלה חקירה מהירה בשילוב פעילות מבצעית של הכוחות הפרוסים במקום ושני קטינים החשודים באירוע אותרו ונעצרו תוך זמן קצר. החשודים תושבי מזרח ירושלים בני 14 הועברו לחקירה שבסיומה הובאו בפני בית משפט שמפאת גילם הם שוחררו בתנאים מגבילים".

מרכז דוידסון שוכן צמוד לכותל המערבי – מדובר בגן ארכיאולוגי שבתוכו ממצאים מתקופות שונות: מוסלמי ביזנטי, מוסלמי קדום, צלבני ועוד. בין השאר באתר, שמושך אליו מבקרים רבים בכל ימות השבוע,  ניתן לראות את חומת העיר העתיקה מימי בית ראשון, המדרגות העולות לבית המקדש, הרחוב המקורי מימי הבית השני, חנויות, מקוואות ועוד.

במשטרה מוסיפים ואומרים כי "המשטרה תפעל כנגד אלו המנסים להפר את השקט ולשבש את שגרת התושבים והמבקרים במקום והיא פועלת בצורה מקצועית וממוקדת הן בשטח והן במישור המודיעין על מנת להגיע ולשים את היד על כל מי שלוקח חלק פעילות זו, ולהביאו לדין בגין מעשיו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמו כן, שני אירועים נוספים בהם שוטרים שהוזעקו במהלך סוף השבוע לשכונת עיסאוויה בעקבות קריאות מצוקה שהתקבלו במוקד 100 נתקלו, בסיום הטיפול באירועים בידויי אבנים ובקבוקי תבערה שהושלכו לעברם על ידי מספר חשודים – ובאחד המקרים שני שוטרים נפצעו ואחד מהם פונה לקבלת טיפול רפואי ונגרם נזק לניידות משטרה.

במקרה הראשון – בליל שישי שעבר התקבל במוקד 100 של המשטרה קריאת מצוקה מבית בשכונת עיסאוויה. שוטרים שקיבלו את הדיווח, הגיעו תוך זמן קצר לשכונה, איתרו את הבית ממנו התקבלה הקריאה וחברו למודיעה. בסיום הטיפול החלו מספר פורעים תושבי האזור ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות והפריעו לעבודתם ושני שוטרים נפצעו קל ואחד מהם פונה לקבלת טיפול רפואי ונגרם נזק לניידת משטרה.

במקרה השני – במהלך יום שבת, שוטרים שהגיבו לקריאה שהגיעה למוקד המשטרה על סכסוך שכנים, הגיעו לשכונה ובסיום הטיפול החלו מספר פורעים תושבי האזור ליידות אבנים לעבר הכוחות וגרמו נזקים לשתי ניידות משטרה.



"לא ייתכן ששוטרים המוזעקים בעקבות דיווח ובייחוד כאשר מדובר בקריאת מצוקה של אדם", מדגישים במשטרה, "ייתקלו בהתנגדות ותקיפה אלימה מצד תושבים המנסים למנוע את פעילותם ולהפריע לעבודתם. אנו מדגישים, כי כל עיכוב או מניעה מהשוטרים מלבצע את תפקידם הנם עבירה על החוק, וחמור מכך, כשמדובר במתן מענה במקרה דחוף לתושבים, וכל הפרעה עלולה להביא לפגיעה בנפש ולאובדן חיי אדם".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר