בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

עובדים באגף התברואה נגד הפרטת שירותי הניקיון: "נבעיר את כיכר ספרא"

קבוצת עובדים באגף יוצאת למלחמה בשל הפרטת שירותי הטאטוא ופיטורי עובדים. במכתב שהופץ לעובדים הם טוענים כי הוועד, ההסתדרות והעירייה פועלים במשותף נגד עובדי התברואה

פורסם בתאריך: 8.9.19 20:11

כ-50 עובדים זמנים במחלקת הטאטוא באגף התברואה קיבלו בימים האחרונים מכתבי הפסקת עבודה, כך נודע ל"כל העיר". מכתבי הפסקת העבודה נשלחו לעובדים כחלק מהמהלך להפרטת שירותי הטאטוא בירושלים.

ל"כל העיר" נודע כי בכירים באגף התברואה מנסים לעצור את תוכנית ההפרטה, וכעת, לאור מכתבי הפסקת העבודה עם מתכוונים להגביר את מאמציהם לעצור את התהליך.

במכתב שהופץ בקרב עובדי אגף התברואה, כותב שי נקר, יו"ר קבוצת 'למעננו' שבו חברים מאות מעובדי האגף: "אני מרגיש שהוועד מפחד להסתכל לנו בפנים, אני מבין את הלחצים והרצונות של הנהלת העיר, אבל בדיוק בשביל זה יש ועד. מה קרה יו"ר הוועד – אי אפשר לדחות רצונות של ההנהלה בחצי שנה כדי ללמוד את הדברים? לנסות ולהגיד להנהלה תנו לנו צ'אנס עם מה שיש לנצח ולנקות את העיר?".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהמשך כותב נקר: "ירושלים עיר ענייה, משפחות נזרקות הביתה בגלל אג'נדה עסקית ואינטרסים צרים… היום אנחנו העובדים מתייצבים ומחכים לכם חברי הוועד שתבואו להסתכל לנו העובדים בעיניים ותספרו לנו מה עוללתם לנו ולעתיד שלנו?".

בשיחה עם "כל העיר" מוסיף נקר ומדבר על צעדים ממשיים שבכוונתו לנקוט: "אנחנו מקווים שהנהלת העירייה תשקול את צעדיה. במידה שלא – נבעיר את כיכר ספרא ואת בניין ההסתדרות בירושלים. זה לא איום זו הבטחה".



למרות הכאב, יש ביקורת גדולה על עבודת אנשי מחלקת הטאטוא ועל כך שהעיר מטונפת?
"אין קשר. הפרטת אגף התברואה היא מסיבה אחת בלבד – כישלון ניהולי, ולא בגלל העובדים. הם תמיד עבדו, מי שהביא למצב שבו חלק קטן מעובדי האגף הפכו לפרזיטים זו ההנהלה עצמה, שנתנה לגיטימציה במשך שנים להתנהג ככה".



נקר לא לבד במאבק. על עצומה נגד ההפרטה חתמו כבר עשרות מעובדי אגף התברואה, כולל עובדים בכירים. אחד מהבכירים מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "המצב אצלנו על הפנים. נהייתה אווירה של פחד, כולם נגד כולם ואף אחד לא סומך על השני. לא יודעים מי הולך להיות מפוטר ומי לא. יש פה אנשים שעבדו 10 ו-20 שנים ופתאום הם הולכים הביתה. הוועד, וגם דני בונפיל (יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, ש"ה), שהיו אמורים להגן עלינו הם אלה שמפריטים אותנו. זה הזוי".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים, בשיתוף ארגון העובדים ובתיאום עם משרד האוצר, פרסמה תוכנית לפרישה מרצון לעובדי התברואה, במסגרתה ביקשו לפרוש עשרות עובדים. לא נמסרו מכתבי פיטורין לאיש".

יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות בונפיל מוסר ל"כל העיר" כי "הליך פיטורי עובדיך זמניים זה משהו שקורה בשגרה. אם יש עובד שהולך הביתה לפני החגים תפנה אותו אליי, אני אחזיר אותו לעבודה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עכ

    כנראה לא מכירים את ׳פינות ההשתנה׳ במרכז העיר. צריך לנקות בכל פינה.

    גם ראוי שהעיריה תרשום דוחות לבתים עם חזיתות מזוהמות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חכמים על חלשים
    היום זה הם יראו שהולך להם
    לאט לאט יתפסו על כל העובדים
    חברים חומר למחשב לכל העובדים.

  3. דוד

    לא פלא שהעיר מלוכלכת יש מלחמה בן הגופים בעיריה שרוצים לפטר עובדים ולהעביר את ההגף לידיים של קבלנים שמקורבים לעובדי ההיסתדרות וזאת על גב העובדים ומישפחותהם ומי שניפגע זה ציבור העיר שמשלמים את מייטב כספם ובעיריה מספרים שזה בתיאום עם העובדים לא ניראה לי שעובדים אחרי מספר שנים רוצים לעזוב מרצונם חבל שלא בודקים וחבר המועצה חבליו שהיה פעם לוחם והיום חבר במועצה שותק בגלל תפקיד

  4. רוני

    כל הכבוד לראש העיר וליוזמה להפריט את שרותי הניקיון.
    מחוייב במציאות

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רוני יש כאן מלא משפחות שנזרקות לרחוב
    תצא לרחובות ותראה שכן העובדים עובדים קשה בשביל להביא לחם אולי יש קומץ קטן של עובדים שמזלזלים אבל בשביל זה יש מנהלים בשטח .
    לא חושב שזה נכון לזרוק את העובדים.
    איפו דני בונפליד שצריך להגן תשמע אותו שהוא רץ
    להבחר איזה הבטחות הוא מבטיח הכל שקר
    בושה וחרפה עובדי אגף התבוראה תצאו תלחמו מהר
    היום זה הם מחר זה עוד מחלקות נוספות בעריית ירושלים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מר משה לאון אני מתפלא שאתה נותן יד בדבר אתה לא נראה כזה אתה לא איש כזה חבל שלוחצים עלייך ואתה נותן יד לדבר הזה משה אתה אדם טוב יש לך נשמה טובה אל תפגע בחלשים.

  7. ציון

    גיבורים על חלשים איפה בונפיל שצריך אותו נלחם רק בשביל עצמו ובשביל החזקים בושהההה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר