מתחם קמפינג עיר דוד - צילומים קובי הראתי
מתחם הקמפינג ביער השלום (צילומים: קובי הראתי)

לראשונה בירושלים: נחנך מתחם קמפינג עירוני ביער השלום

ביער השלום בסמוך לארמון הנציב הוקם מתחם הקמפינג הראשון בירושלים. המתחם, שנחנך השבוע, כולל כ-200 מקומות לינה

פורסם בתאריך: 9.10.19 20:22

רגע לפני חול המועד סוכות, שבו מאות אלפי תושבים יוצאים לטיולים ולקמפינגים ברחבי הארץ, נחנך בירושלים מתחם הקמפינג העירוני הראשון. המתחם, שמאפשר לינה תחת כיפת השמים באזור יער השלום שבסמוך לארמון הנציב, הושק ונחנך ביום שני האחרון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


היוזמה והמימון להקמת המתחם הם של משרד התיירות, רשות מקרקעי ישראל ועמותת אל עיר דוד' והוא הוקמת בתמיכת קק"ל, עיריית ירושלים ופמ"י (החברה לפיתוח מזרח ירושלים). המתחם ממוקם, כאמור, ביער השלום, מרחק הליכה ממתחם התחנה, מגיא בן הינום, מהגן הלאומי עיר דוד ומהכותל המערבי. כולל 200 מקומות לינה והוא צפוי להקל במצוקת חדרי המלון בעיר. מתחם הקפמינג העירוני מכיל כ-200 מקומות לינה, ופרט לאטרקציה של לינה בשטח באוהלים הוא מאפשר לינה בירושלים במחירים נוחים לכל כיס. במשרד התיירות אף צופים כי הוא יקל במעט על העומסים בבתי המלון בעיר.

יש לציין כי יער השלום עובר בחודשים האחרונים שיקום אקולוגי ומבוצעות בו עבודות תשתית והנגשה לציבור הרחב במטרה להפוך את המקום לאתר נגיש למבקרים ולהגדיל את מספר המטיילים הפוקדים אותו. העבודות כוללות הסדרת שבילים ושטחי התארגנות, תאורה ותשתיות חשמל, הסדרת ביוב ושירותים, הסדרת תצפיות נוף, התקנת מתקני נופש פעיל ושולחנות פיקניק לרשות הציבור. העבודות, שממומנות ע"י הקרן לשמירה על שטחים פתוחים מיסודה של רשות מקרקעי ישראל, מהוות את המסגרת הכוללת המאפשרת את הקמתו ופתיחתו של מתחם הקמפינג.



שר התיירות יריב לוין, שנכח בטקס חניכת המתחם ביום שני האחרון, מציין כי "מתחם הקמפינג החדש ביער השלום מהווה המשך ישיר למדיניות הסיוע של המשרד ליזמים, לצורך הקמת חניוני לילה ברחבי הארץ. הקמפינג מהווה פתרון אכסון עממי וזול, וחלופה אטרקטיבית לתיירים ומטיילים ישראלים חובבי טבע וקמפינג, המחפשים חוויה שונה ממלונות המצויים בתפוסה גבוהה. ענף חניוני הלילה אותו אנו מקדמים, מוסיף לגיוון המוצר התיירותי הקיים בישראל, המתאפשר בזכות מזג האוויר הנוח והנופים היפים. אני מזמין אתכם לבוא וליהנות מהמתחם החדש הממוקם בסמוך לתצפית המרהיבה על ירושלים".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון: " שיקומו והנגשתו של המתחם המשתרע על פני 2,000 דונם, יגדילו בצורה משמעותית את מספר המבקרים ביער השלום, המהווה ריאה ירוקה משמעותית בלב העיר ירושלים. רשות מקרקעי ישראל פועלת להפוך את קרקעות המדינה למשאב אסטרטגי המייצר דיור עבור אזרח ישראל ובה בעת מוביל פיתוח כלכלה תיירות ותעסוקה".



ראש העיר משה ליאון, שגם הוא נכח בטקס השקת המתחם ביום שני, מוסיף כי "האתר הזה הוא חלק ממענה רחב שאנחנו בונים לאחד האתגרים הגדולים העומדים בפנינו, והוא הפער שבין מידת האטרקטיביות התיירותית של העיר, לבין היכולת שלנו לממש את הפוטנציאל, במצב של מחסור בחדרי מלון. ובאמת אנחנו מקדמים במהירות תכניות רבות לבניית עוד אלפי חדרי מלון נוספים בעיר. אבל חדרי המלון האלה לא צריכים לבוא על חשבון אפשרויות לינה נוספות, אלא בנוסף. אני מאמין שהאתר הזה יהיה בתפוסה גבוהה, ובעקבותיו יבואו אתרי קמפינג עירוני נוספים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר