שוב חפירות ברחוב בית יעקב (צילום: אלבום פרטי)
שוב חפירות ברחוב בית יעקב (צילום: אלבום פרטי)

השוק: מדוע עיריית ירושלים חופרת שוב ברחוב בית יעקב?

כחודש בלבד לאחר סיום העבודות ברחוב בית יעקב, בשבוע שעבר שוב עלו דחפורים. הסיבה? מספר מקומות החניה היה נמוך מזה שהובטח לתושבים

פורסם בתאריך: 27.10.19 18:37

לפני כחודש, ב-23.9, ערכה העירייה טקס לחנוכת רחוב בית יעקב המשודרג בשוק מחנה יהודה. אלא שבשבוע שעבר הופתעו רבים מעוברי האורח ברחוב לראות שוב חפירות ברחוב בית יעקב.

הסיבה? מספר מקומות החניה ברחוב המשודרג היה נמוך מזה שהובטח לתושבים בזמן תכנון העבודות. על כן, בשבוע שעבר, לאחר החזרה מהחגים, חזרו ועלו הדחפורים על הרחוב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג מסביר: "לפני למעלה משנה ערכנו שיתוף ציבור של התוכניות המפורטות לשדרוג מתחם בית יעקב בשוק מחנה יהודה. במפגש הציגו גורמי מקצוע מעיריית ירושלים תשריטים שונים מהם עלה כי מאזן החניות במתחם יישמר לשימוש דיירי האזור, בעלי העסקים והמבקרים. אולם התברר כי מאזן החניות נפגע עקב שינוי בתכנית המקורית וזאת ללא ידיעתנו וללא ידיעת הציבור הרחב".



לנג ממשיך ומציין כי "הצפתי במלא החומרה את הנושא בפני בכירי עיריית ירושלים על מנת שיעמדו בהתחייבות. לאחר סדרת מפגשים וסיורים בשטח סוכם על מספר צעדים לתוספת מקומות חניה, הכוללים בין היתר גם החזרת מפרץ החנייה בחלקו התחתון של רח' בית יעקב. לצד זאת ובכדי לא לפגוע בפעילות העסקים במתחם בתקופת החגים, סוכם כי תיקון המפרץ יעשה לאחר סוכות, כפי שאכן בא לידי ביצוע השבוע. זה לא מובן מאליו שמתקנים טעות תכנונית שנעשתה ועל כן ברצוני להודות לראש העיר משה ליאון שנעתר לבקשתי והנחה את גורמי המקצוע לטפל בנושא".



לנג מציין עוד כי "לצורך השלמת השיפוץ נוספו לבקשתנו גם מתקני הצבת אופניים ויטופלו גם נקודות מוזנחות והסמטאות, צביעת קירות, תוספת צמחייה, ריהוט רחוב לצד קידום פתרונות תברואה והנגשה".

עופר איובי, יועצו הבכיר של ראש העיר משה ליאון, מוסיף כי "אחרי ששיפוץ הרחוב הסתיים ירדתי לשטח בעקבות תלונה על מקומות החניה, כיום זה הדבר הכי בוער וחשוב בעיר. היה שם שטח במדרכה שעשו אותה מאוד רחב מאבנים משתלבות, והכל היה עלול לשקוע אם היו מחנים שם. ירדנו לשטח עם מנהל הרובע ועם ועד סוחרי השוק בהנחיית ראש העיר, ולאחר מכן הודעתי שאנחנו חייבים לייצר כמה שיותר חניות איפא שאפשר למרות העליות".

מדוע זה לא תוכנן מראש?
"תוכנית השיפוץ המקורית היתה ללא חניות באותו מקטע. אל תשכח שראש העיר בתפקידו רק שנה, וכיום אין שום תכנון בלי מחשבה קדימה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר