שכונת הר נוף, הרב עובדיה יוסף (צילומים: Alloni Sir kiss)
שכונת הר נוף, הרב עובדיה יוסף (צילומים: Alloni Sir kiss)

לאחר 40 שנה: שמה של שכונת הר נוף יוחלף ל'נאות יוסף'

במקום רחוב, שכונה שלמה: היום, חמישי, צפוי ראש העיר משה ליאון להכריז על החלפת שמה של שכונת הר נוף ל'נאות יוסף' - על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל; אחרי המחאה - שמו של רחוב הקבלן בשכונה לא יוחלף

פורסם בתאריך: 31.10.19 08:21

לאחר 40 שנה – שכונת הר נוף צפויה להחליף את שמה: היום, חמישי, ראש העיר משה ליאון צפוי להכריז כי שמה של שכונת הר נוף יוחלף ל'נאות יוסף' – על שמם של הרב עובדיה יוסף ז"ל והרב יוסף שלום אלישיב ז"ל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המהלך יוצא אל הפועל בעקבות המחאה שעלתה נגד הכוונה להחליף את שמו של רחוב "הקבלן" בשכונה לטובת שמו של הרב עובדיה יוסף. כפי שפורסם לפני כשלושה שבועות ב"כל העיר" בני משפחתו של הקבלן ששמו מונצח ברחוב – יצחק עבוד לוי ז"ל, אחד מבוני ירושלים התנגדו לשינוי השם. על כן, בעירייה התקבלה החלטה לקרוא לשכונת הר נוף בשם שינציח את הרב עובדיה יוסף. מנגד, בעירייה טענו כי "שינוי שם הרחוב טופל על פי הנוהל העירוני, ובכלל זה כלל גם מאמץ כן וניסיונות חוזרים ונשנים לאיתור מגישי הבקשה המקורית".


שכונת הר נוף (צילום: Sir kiss)


השם 'הר נוף' נבחר בשנת 1979, לאחר תחרות פומבית בה הציבור הוזמן להציע שמות לשכונה. השם שיקף את ההר עליו בנויה השכונה, ואת הנוף הנשקף ממנה. אך לא עוד – במסגרת ציון יום השנה השישי לפטירתו של הרב עובדיה יוסף, שחל היום, חמישי, 31.10, ראש העיר ליאון יכריז על החלפת השם.

בעירייה מציינים כי "המטרה היא להנציח את כבודם של שני גדולי הדור. ההחלטה תובא להחלטת ועדת השמות של העירייה, ושינוי השם באופן פורמלי צפוי להתרחש כבר בתקופה הקרובה בכפוף לאישור מועצת העיר".

הרב עובדיה יוסף היה מנהיג רוחני בציבור היהודי-ספרדי ופוסק. אחת מפסיקותיו המפורסמות היא התרת העגונות של חללי מלחמת יום הכיפורים, לאחר שהקים את בית הדין הרבני בביתו הפרטי. מנגד, חלק מפסיקותיו עוררו מחלוקות וסערה של ממש. בשנת 2008 קרא הרב יוסף שלא לחתום כרטיס תרומות האברים "אדי", ואסר השתלת איברים לחינם אלא במקרה של פיקוח נפש. הרב יוסף היה ידוע גם בהתבטאויות חריפות, למשל על חברת הכנסת לשעבר שולמית אלוני הוא אמר כי "ביום שהיא תמות צריך לעשות משתה; את חבר הכנסת לשעבר יוסי שריד הוא תיאר: "רשע ויש לעוקרו מן הארץ", ואף הוסיף וטען שיש "לתלות אותו על עץ גבוה חמישים אמה"; את ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא כינה "עיזה עיוורת"; לחבר הכנסת אביגדור ליברמן הוא קרא "שטן"; ואחת הקריאות הידועות שלו היו "תצא בחוץ" – כלפי העיתונאי ניצן חן, כיום ראש לשכת העיתונות.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלחנן

    אני תושב שכונת הר נוף כבר 35 שנה.
    זוכר לפני כ עשר שנים שינו את שם הרחוב ניסים ל רוזנטל. עדיין אנשים מבלבלים בין זה לזה.
    כל פעם צריך לומר תבוא דרך רוזנטל המוכר כ ניסים…
    מי צריך עכשיו להתחיל עשר שנים של בלבולים בכתובות. גם ככה הדואר מתבלבל מספיק?
    לא יודע מי הגאון שהגה את הרעיון. אבל לא מבין למי זה טוב ולמה זה טוב.
    הדבר היחיד שאולי יצא מזה הוא שחשבונות הארנונה לא יגיעו ליעדם?
    אולי להשאיר את ההברקה הזאת לפעם אחרת?

  2. תושבת השכונה

    רק תושבי השכונה יכולים להרגיש באיזה עוול מדובר, הר נוף זה לא סתם עוד שכונה, זה מותג , ולכן אין שום סיכוי לשם החדש להצליח, היינו ונשאר תושבי הר נוף !!!!!!!!!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר