חניית נכים (צילום: אילן אסייג)
חניית נכים (צילום: אילן אסייג)

נהגים שחונים בניגוד לחוק בחניות נכים: כ-5,000 דוחות בשנה בירושלים

היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות - מדי שנה נרשמים ברחבי ירושלים כ-5,000 דוחות לנהגים ולנהגות שחנו בניגוד לחוק בחניות המיועדות נכים: "נהג שתופס מקום חניה של נכה מקשה עליו עוד יותר"

פורסם בתאריך: 3.12.19 08:20

היום, שלישי, מצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי לקידום זכויות של אנשים עם מוגבלויות. כמה נהגים בירושלים חונים בניגוד לחוק בחניות המיועדות לנכים ולבעלי מוגבלויות? ובכן, לפי בדיקת אור ירוק עולה כי ירושלים היא מבין הערים בארץ שבה נרשמו בתקופה של שש שנים כמות הדוחות הגבוהה ביותר. לפי בדיקת עמותת אור ירוק, ירושלים נמצאת במקום השני בחלוקת דוחות על חניה בחניית נכים, אחרי תל אביב-יפו. מדובר בנהגים שאינם בעלי מוגבלות או מחזיקים בתעודת נכה שחונים בחניות נכים, כאמור, בניגוד לחוק.

לפי הנתונים שנמסרו מאור ירוק במהלך השנים 2018-2013 רשמו פקחי עיריית ירושלים 30,415 דוחות לנהגים ולנהגות שחנו בחניות נכים בניגוד לחוק, מדובר בכ-5,000 דוחות מדי שנה. לעומת זאת, בתל אביב-יפו, רשמו פקחי העירייה 31,834 לנהגים שחנו באופן לא חוקי בחניית נכים, באותה תקופה שנבדקה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


באור ירוק מציינים כי בישראל 2019 עדיין מתרחשים מצבים בהם חניית נכים נתפסת על ידי אדם שאינו נכה, ובעלי התווים נאלצים להתמודד עם תנאי דרך מסכני חיים. זאת משום שמקום החניה השמור לנכה נמצא בסמוך למדרכה, והוא עונה על הצורך לאפשר לאדם עם צרכים מיוחדים לעלות אליה בצורה מהירה ובטוחה. למרות שאגף התנועה במשטרה מתאר את העבירה כבריונות, התופעה איננה דועכת, וישראלים רבים מצפצפים על החוק.

באור ירוק מוסיפים ומציינים כי במהלך שנת 2018 חולקו בעיר 7,119 דוחות, מדובר בזינוק בכמות הדוחות ולמעשה בכמעט פי שניים מבכל שנה אחרת מאז 2013.


פקח דוח חניה (צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)

(צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום)


ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מוסר: "קשה להאמין שישנם עדיין נהגים החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חניה של אדם עם צרכים מיוחדים ומסכנים אותו. גם בלי שיתפסו להם את מקום החניה, במקרים רבים, נהג שתופס מקום חניה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו. הוא למעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות כמו ללכת לקניון, לבנק או לבית קפה".

קיטה מפנה את הביקורת כלפי גורמי האכיפה, ומדגיש כי "המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים כדי שגם אוכלוסייה זו תוכל לנהל אורח חיים תקין". הוא מוסיף, "ראשי הרשויות חייבים לוודא שחניות הנכים בעירם אכן מתאימות לנכים, צבועות היטב, ללא בורות וחריצים המסכנים את המשתמש ומונגשות בצורה נוחה ובטוחה. הגיע הזמן לחבק ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים ולהפסיק להתעלם מהם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אהרון

    ברצוני לברר: מדוע רכבים עם תו נכה משולש חונים בחניות של נכים עם כיסא גלגלים ואף גורם לא אוכף זאת ?

  2. צדק

    יש מלא אנשים שמשתמשים בתוי חניה של נכים של הדודים סבתא אימא אבא וכו'…….כל הארץ מוצפת תוי חניה של נכים מפוברקים.איפה משרד הרישוי?

  3. גד

    מצחיקים הם כתבו דוחות לנכים והריצו אותם לבטל את הדו"ח אז מה הסיפור כאן?מ מדשה על הנכה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר