פאב המפלצת (צילום: אודי אביטל)
פאב המפלצת (צילום: אודי אביטל)

פאב המפלצת בסכנת סגירה? בעיריית ירושלים מכחישים: "הפאב לא ייפגע"

האם תוכנית להקמת מגדל מגורים ובית ספר ברחוב צ'ילה תוביל לסגירת פאב המפלצת? בעיריית ירושלים טוענים שלא. בקואופרטיב שמנהל את המקום מרוצים: "האמירה של העירייה 'שהפאב לא ייפגע' משמחת, רוצים לראות איך שזה מתבטא במעשים"

פורסם בתאריך: 5.12.19 15:35

האם תוכנית להקמת בניין דירות ובית ספר בשכונת קרית היובל מאיימת על המשך פעילותו של פאב המפלצת? תלוי את מי שואלים. ביממה האחרונה הרשת גועשת ורועשת בעקבות תוכנית שהופקדה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. התוכנית מתייחסת למבנה בזק הישן ברחוב צ'ילה, אשר נמצא בסמיכות לפאב המפלצת. לטענת גורמים שונים – הן מקרב חברי הקואפריטיב שמפעיל את המקום והן מקרב חברי מועצת עיריית ירושלים – שטח התוכנית הבנייה המוצעת נמצא על שטח הפאב, מה שיובל לסגירתו.

מצד שני, במענה לפניית "כל העיר", בעיריית ירושלים מציינים כי "התכנית אינה בשטח הפאב". עוד מוסיפים בעיריית ירושלים: "פאב המפלצת לא ייפגע".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" מתייחסת מעיין מור, יו"ר קואופרטיב פאב המפלצת, לתגובת עיריית ירושלים ואומרת: "אני מאוד שמחה על הדברים, ועל ההבנה של העירייה לחשיבות של פאב המפלצת במיקומו הנוכחי לשכונת קרית היובל. האמירה של העירייה 'שהפאב לא ייפגע' משמחת אותנו, ואנחנו רוצים לראות איך הדבר הזה בעצם מתבטא במעשים. אנחנו נשמח לשבת עם ראש העיר כדי להבין את הסיטואציה. אם יש צורך למצוא פתרונות, אז למצוא פתרונות בהתאם".

יש לציין כי תוכנית הבנייה מדברת, כאמור, על הקמת מגדל מגורים בן 30 קומות, כאשר לצידו ייבנה מוסד חינוכי בן 5 קומות. שטח התוכנית הוא על שטח בניין בזק הישן ברחוב צ'ילה וחלקו, כך לפי חלק מהטענות, בשטח פאב המפלצת. התוכנית עלתה כבר לפני כשנה וחצי בוועדה המחוזית לתכנון, אולם אז נקבע כי על היזמים הפרטיים לעמוד בשורת תבחינים ארוכה לפני שיוכלו להתקדם בתוכנית. היזמים פעלו על פי ההנחיות והביאו אותה שוב לאישור בימים האחרונים.


פאב המפלצת בקרית היובל (צילום: קואופרטיב המפלצת)

פאב המפלצת בקרית היובל (צילום: קואופרטיב המפלצת)


חברי קואופרטיב המפלצת וחלק מתושבי קרית היובל קיבלו את הפקדת התוכנית בהפתעה, ובשל אי הוודאות בנוגע לשטח התוכנית כבר החלו לפעול בנושא. חברי קואופרטיב פאב המפלצת ביחד עם פעילים חברתיים בשכונה בסיוע של חברי מועצת העירייה עופר ברקוביץ ויוסי חביליו כבר נערכים לשלב הגשת ההתנגדויות.



בשיחה עם "כל העיר" אומר עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, חבר הועדה המחוזית לתכנון: "התבשרתי לפני כשבוע על כך שפאב המפלצת בסכנת סגירה בעקבות הפקדת התוכנית לבניית מגורים ומוסדות חינוך בשטחו, ומאז אני פועל ובוחן פתרונות שימנעו את סגירתו. פאב המפלצת הינו מוסד ירושלמי בשכונת קרית היובל, הוא מאגד תחתיו 200 בעלי מניות שחברו יחדיו והקימו את המקום הנפלא. ליוותי הפאב מיום הקמתו, ובעיני הוא מהווה דוגמא לקהילתיות ירושלמית ועל כן אסור לפגוע בו. כיו"ר הסיעה הגדולה במועצה, חבר ועדות התכנון והבניה המקומית והמחוזית אני מתכוון לפעול בכל דרך על מנת לשמר את פאב המפלצת, ולא אסכים לקידום התוכנית ללא פיתרון כזה".

חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) מוסיף: "אני שמח שבעקבות הפעולות שלי הודיעה העירייה באופן חד משמעי שפאב המפלצת לא ייפגע. אמשיך לעמוד לצד פאב המפלצת ולצד כל המיזמים הפלורליסטיים בירושלים".

יש לציין כי נפתחה עצומה כנגד סגירת פאב המפלצת. את פתיחת העצומה יזם רון לרמן, ממייסדי הבר-קפה השיתופי בבית הכרם ופעיל של תנועת התעוררות. ל"כל העיר" מוסר לרמן: "כאשר החלטנו להקים את בית הוועד, מודל פאב המפלצת השיתופי עמד לנגד עיננו. הרעיון להקים מקום בילוי ופנאי למען תושבי השכונה ובבעלותם הוא הדרך הטובה ביותר ליצור קהילה שכונתית, כך גם אמרו לנו יוזמי המפלצת אשר ליוו אותנו מהיום שהתחלנו. אני מאמין כי בכוחה של הקהילה הגדולה הזאת לייצר הד ציבורי גדול, וכאשר הוועדה המחוזית תראה את מספר המתנגדים הגדול בעצומה היא לא תאפשר לתוכנית לפגוע בפאב".

כאמור, בעיריית ירושלים טוענים כי "התוכנית אינה בשטח הפאב. פאב המפלצת לא ייפגע".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר