שכונת הר נוף, משה ליאון צילומים Sir kiss, שלומי כהן
שכונת הר נוף, משה ליאון (צילומים: Sir kiss, שלומי כהן)

תושבים בהר נוף נגד ראש העיר ליאון: "בטל את ההחלטה על שינוי שם השכונה ל'נאות יוסף'"

במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים שנשלח לראש העיר משה ליאון, התושבים מעלים טענות קשות: "החלטתך התקבלה בניגוד לכל דיני המשפט ואף תוך הפרה בוטה של הנוהל העירוני לקביעת שמות"

פורסם בתאריך: 7.2.20 07:41

ההתנגדות הנחרצת של תושבים בהר נוף להחלפת שם השכונה ל'נאות יוסף' נמשכת ואף עולה מדרגה. ביום רביעי האחרון שיגרו עשרות תושבים מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטים לראש העיר משה ליאון, שמכהן גם כיו"ר ועדת השמות.

במכתב ההתראה מעלים התושבים, באמצעות עורכי הדין יהושע ליברמן ואברהם שון ממשרד יגאל ארנון ושות', טענות קשות כנגד ראש העיר ליאון בשל ההחלטה, דרך קבלתה והכרזתה, תוך כדי דרישה חד משמעית – "בטל את ההחלטה על שינוי שמה של שכונת הר נוף ל"נאות יוסף" על שם הרב עובדיה יוסף".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו למנכ"ל העירייה איציק לארי וליועץ המשפטי לעירייה עו"ד אלי מלכה, נכתב, בין השאר, כי "עניינו של מכתב התראה זה בהחלטה שהתקבלה על ידך (ראש העיר ליאון, ש"ה) כבר בסוף חודש אוקטובר לשנות את שם שכונת הר נוף בירושלים (לשם 'נאות יוסף') וזאת מבלי לקיים זכות טיעון כלשהי לתושבי השכונה קודם לקבלת ההחלטה הרדיקלית".

בהמשך נטען על ידי התושבים כי "החלטתך התקבלה בניגוד לכל דיני המשפט המנהלי ועקרונותיו הבסיסים ביותר, וכן בניגוד להוראות הספציפיות בפקודות העירייה, ואף תוך הפרה בוטה של הנוהל העירוני לקביעת שמות".


הרב עובדיה יוסף ז"ל (צילום: Alloni)

הרב עובדיה יוסף ז"ל (צילום: Alloni)


עוד מצוין במכתב כי "החלטתך והכרזתך בסוף חודש אוקטובר על שינוי שם השכונה נעשו ללא מתן זכות טיעון לתושבי השכונה, ללא קיום ולו דיון כלשהו במסגרת ועדת השמות (אלא רק לאחר שכבר התקבלה ההחלטה והוכרזה בפומבי), וקל וחומר מבלי לקיים בירור מקדים מול הוועדה המייעצת באשם לעצם ההצעה, סבירותה והחלופות לה".

זאת ועוד, התושבים מעלים טענה כי חלק מבני משפחתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל מתנגדים לשינוי שם השכונה. "יצוין למשל כי לו היתה נעשית פניה מקדימה לבני משפחתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה מתברר כי המשפחה (ולמצער חלק מהם) מתנגדים להחלטה. כך הרב דוד יוסף, רבה של שכונת הר נוף, בנו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל – הבהיר כי לא נעשתה אליו כל פניה קודם לקבלת ההחלטה וכשנודע לו על כך הודיע כי הוא מתנגד לשינוי שם השכונה על שם אביו".



למכתב מצורף כנספח מכתבו של הרב דוד יוסף, רב השכונה ובנו של הרב עובדיה יוסף ז״ל, המבהיר שאף אחד לא שאל אותו לדעתו לפני שהתקבלה ההחלטה, ושהוא עצמו מתנגד לשינוי שם השכונה וסבור שיש דרכים אחרות, ראויות יותר, בכדי להנציח את זכרו ופועלו של אביו.

לאור כל זאת טוענים תושבי השכונה כי ההחלטה בלתי חוקית ודורשים לבטלה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ההצעה לשינוי שמה של שכונת הר נוף הגיעה ממשפחת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל והוצגה על ידי ראש העיר במהלך כינוס לזכרו של הרב. מתחילת ההליך הבהיר ראש העיר כי לא יעשה אף צעד בלי לשמוע את דעתם של תושבי השכונה. בחודשים האחרונים נעשה על ידי המינהל הקהילתי מהלך של שיתוף ציבור, שבו השתתפו מאות תושבים. במהלך השבוע תתקיים ישיבה בה ישמיעו נציגי השכונה את דעתם ורק לאחר מכן תתקבל החלטה בנושא".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. דניאלה

    מגיע לתושבי הר נוף לסבול מראש העיר וגם לתושבי רמת שלמה וכו'…. אתם בחרתם בו!

  2. שגיא

    עזבו את העובדה שגם ככה יקראו לצומת סנהדריה על שמו ואין סיבה שאדם אחד יזדקק ל-2 מקומות.
    השאלה האמיתית היא למה לשנות שם קיים כשאפשר לקרוא על שמו לכל כך הרבה מקומות בעיר שאין להם שם?
    ואם חשוב שזה יהיה ליד הבית שלו: פשוט תשנו את השם של החלק העליון של רחוברוזנטל(רק עד הצומת עם שאולזון, נדמה לי שקוראים לה ככר סלונים) וככה כולם יקבלו מה שהם רוצים בלי למחוק אף דבר קיים.

  3. מאיר

    אשכנזים גיזענים בדיוק באותה מידה שהגרמנים היו איתם
    את רחוב פתח תיקוה הם החליפו בכח על שם האדמור שלהם
    וככה הם עשו לעוד עשרות רחובות בירושלים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התושבים צריכים כבר לשבת בשקט כל דבר קטן יפריע להם ויחפשו קטנוניות, תנו לראש העיר לעשות את עבודתו מה משנה לכם שם של רחוב?
    מחפשים כל פעם סתם ללכלך על ראש העיר מהסיבה שהאדם מאמין דתי, יש אנשים חילונים שמפריע להם לשווא.
    גם ראש העיר אמר שלא ינקוט פעולות וצעדים ללא הסכמת התושבים. תתחילו לשים לב להבנת הנקרא.

  5. הר נופית מאז ולתמיד

    ‏‎‎מה השטויות לשנות? הר נוף זה עוד שכונה ממסלול חייו של הרב עובדיה וכך מבינים את הקשר של הר נוף לרב עובדיה..
    אם ישנו לנאות יוסף נראה לכם שמישהו יקשר שמדובר על הרב עובדיה יוסף? זה יהיה בדיוק כמו שאף אחד לא יודע מי זה שאול מגבעת שאול ומי זה משה מקרית משה ומי זה מרדכי מגבעת מרדכי …

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר