גן ילדים (צילום: אילוסטרציה תומר אפלבאום)
(צילום: אילוסטרציה תומר אפלבאום)

הסתדרות המורים הכריזה: הלימודים בגני הילדים בירושלים יושבתו החל מיום ה-20.2

פרסום ראשון: הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה מול עיריית ירושלים ומשרד החינוך, במסגרתו יושבתו הלימודים בגני הילדים העירוניים. הפרטים המלאים בפנים

פורסם בתאריך: 5.2.20 13:47

הסתדרות המורים הודיעה אתמול, שלישי (4.2) כי בכוונתה להשבית את הלימודים בגני הילדים בירושלים החל מיום ה-20.2.20, כך נודע ל"כל העיר".

השבתה הלימודים מגיעה בעקבות סכסוך עבודה שעליו הכריזו בהסתדרות המורים מול עיריית ירושלים ומול מחוז ירושלים במשרד החינוך. במסגרת ההודעה על סכסוך עבודה, שנשלחה בכתב אל הממונה האיזורית על יחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה, מצוין כי הלימודים בירושלים יושבתו החל מיום 20.2.20. על המכתב חתומה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


העתקים מהמכתב, שתוכנו הגיע לידי "כל העיר", נשלחו גם לסגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי), מחזיקת תיק החינוך, ולמאיר שמעוני, מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך.

מהמכתב עולה כי סיבת סכסוך העבודה שהוכרז היא: עיריית ירושלים אינה פותחת עבור גני הילדים בעיר חשבונות תאגיד כמתבקש על פי הוראות תקנות לימוד חובה (יעוד כספי תשלומים) תשס"ד-2004. לא זו בלבד, אלא שהגננות אף נדרשות לפתוח חשבון בנק פרטי על שמן אליו מופקדים כספים לשימוש הגן. מצב בלתי נסבל שכזה מנוגד לחוק ועלול אף לפגוע בגננות, לרבות מול רשויות מס הכנסה".

עוד מצוין במכתב כי "משרד החינוך במחוז ירושלים נמנע מלנקוט עמדה ולא פועל כמתחייב לאכיפת עיריית ירושלים לנהוג בהתאם להוראות החוק".

בהמשך נטען על ידי הסתדרות המורים כי "פניות הסתדרות המורים לא זכו לפתרון או מענה ראוי".

כידוע, הסתדרות המורים הוא אחד משני גופים (ביחד עם ארגון המורים) המייצגים את עובדי ההוראה בישראל. בהכללה ניתן לומר כי ארגון המורים הוא הגוף המייצג של מרבית המורים בחטיבות הביניים והעל יסודי, ואילו הסתדרות המורים מייצגת את הגננות ואת המורים בבתי הספר היסודיים.

סגנית ראש העיר משה, מחזיקת תיק החינוך, מוסרת בתגובה: "קיבלתי את הפנייה, ותתקיים ישיבת חירום ביחד עם מנח"י ועם ועד העובדים על מנת להגיע לפתרון ולסיום הסכסוך".




אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר