משה ליאון, הסגר על שכונות בירושלים בגל הראשון (צילומים: עיריית ירושלים, דוברות המשטרה)
משה ליאון, הסגר על שכונות בירושלים בגל הראשון (צילומים: עיריית ירושלים, דוברות המשטרה)

ליאון על הירידה בתחלואת הקורונה בירושלים: "הנתונים מראים בצורה ברורה – סגר הוא לא הפתרון"

בהמשך לעדכונים היומיים ב"כל העיר" על הירידה המתמשכת בתחלואת הקורונה בירושלים - מוסר הבוקר ראש העיר ליאון כי "העירייה מבצעת כבר תקופה ארוכה שורה של מהלכים, מצילי חיים, במטרה להוריד את רמת התחלואה בעיר"

פורסם בתאריך: 5.8.20 11:47

בשבועיים האחרונים, כפי שמדווח מדי יום ב"כל העיר", היקף התחלואה בירושלים מצטמצם – כמות החולים פוחתת וקצב ההדבקה השבועי נמוך. ירושלים ברוב הפרמטרים בדוח הנתונים של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שמפורסם מדי יום, היא ירוקה.

על רקע ההצעה שעולה בממשלה, להטיל סגר כללי בסוף חודש אוגוסט, ראש העיר משה ליאון מוסר הבוקר ל"כל העיר" כי "הנתונים מראים בצורה ברורה – סגר הוא לא הפתרון". ליאון ממשיך ואומר כי "עיריית ירושלים מבצעת כבר תקופה ארוכה שורה של מהלכים, מצילי חיים, במטרה להוריד את רמת התחלואה בעיר ולמנוע הדבקה ונתונים אלה הם ההוכחה להצלחה של מהלכים אלה. נמשיך לעשות הכל כדי לשמור על תושבי העיר בריאים".

בעיריית ירושלים מציינים כי "אחוז הנדבקים והחולים נמוך מאוד, הפינוי למלוניות גדל מיום ליום ומיזם רכזי הקורונה הייחודי של עיריית ירושלים מסייע לשמור על בידוד ועוצר את שרשרת ההדבקה: נתוני התחלואה העדכניים של נגיף הקורונה בירושלים מצביעים על שיפור במגמה ומראים שירושלים ירוקה, בכל שכונותיה. בנוסף, הצעדים שמבצעת עיריית ירושלים בשטח הוכחו כיעילים הרבה יותר מאשר סגר ושגם ללא סגר – רמת התחלואה בעיר ירדה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר", לפי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המעודכנים להבוקר, רביעי, מספר החיוביים לקורונה בירושלים עומד על 3,765 – כאשר מדי יום נרשמת ירידה במספר הנדבקים החדשים. ביום ראשון השבוע נרשמו בעיר 4,079 חיוביים לקורונה. כמו כן, קצב ההכפלה השבועי של הנדבקים עומד על 1.53.

בעירייה מוסיפים ומוסרים כי "בירושלים כמיליון תושבים – נתוני התחלואה העדכניים לאוגוסט הם פחות מ-4 פרומיל (0.37 אחוז). מה שמצביע שהעיר בכלליות היא ירוקה. בהשוואה לנתוני רשויות אחרות – בירושלים יש מעט חולים ביחס לאוכלוסיה, יחס ההכפלה בכמות החולים נמוך".

בעירייה מדגישים את החשיבות של ניהול משבר הקורונה ברמה העירונית, באמצעות המינהלים הקהילתיים. "רבים מהשירותים בירושלים מתנהלים באמצעות מינהלים קהילתיים, המהווים פלטפורמה עירונית-קהילתית. בניתוח התחלואה ברמת המינהלים הקהילתיים עולה כי רק במינהל אחד התחלואה עולה על 5 פרומיל, א-טור, ושם יש להמשיך את תהליך הפינוי ולהוציא 25 חולים בלבד למלונית בכדי שגם אזור זה יהיה ירד מתחת ל-5 פרומיל. ברוב השכונות וברוב המגזרים, יש מגמה עקבית של ירידה בכמות החולים. כבר כמה ימים ש כמות המבריאים היומית גדולה מכמות הנדבקים החדשים. העבודה העירונית – ממשלתית – קהילתית השפיעה מאוד על מפת התחלואה. כך למשל בשכונות החרדיות כבר כ-30% מהחולים נמצאים מחוץ לבית".

העירייה מוסרת ומפרטת את המהלכים העיקריים שבוצעו בשבועות האחרונים, שהובילו לירידה בתחלואה. בין השאר מדובר במהלך של פינוי למלוניות – "נכון לרגע זה 761 חולים ירושלמים נמצאים במלוניות", מציינים בעירייה, "המגמה היא להמשיך לפנות כמה שיותר כדי למנוע המשך הדבקה. מהנתונים עולה כי בשכונות רבות דרוש לפנות מספר חולים מועט כדי להביא את השכונה כולה לשיעור תחלואה נמוך מ-5 חולים לאלף תושבים".

בתוך כך, העירייה הקימה את חמ"ל ירושלים אשר בו יושבים זה לצד זה נציגי פיקוד העורף, קופות החולים, ונציגי העירייה. החמ"ל פועל הן לעידוד חולים ובני משפחה לצאת מהשכונות שבמיקוד והן מנהל את כל הליך העברתם וקליטתם במלונות. כ-2,000 ירושלמים פונו בשבועות האחרונים למלונות.

בנוןסף, הוקם פרויקט "מענה שלם להחלמה בבית" – פיילוט ראשוני במסגרתו מפעילה העירייה רכזי קורונה, שתפקידם לדאוג לפינוי החולים למלוניות ובמידה שהדבר לא מתאפשר – דואגים לכל מה שהם צריכים כדי למנוע מהם להפר את תנאי הבידוד. "זהו חלק מפיילוט "ביטחון ורווחה" שמתקיים בשיתוף עיריית ירושלים ומשרדי הביטחון והרווחה", מבהירים בעירייה, "במסגרת הפרויקט כל רכז אחראי על 50 חולים והרכזים מציעים מספר שירותים – פינוי זבל, סידורים, קניות, דואר, הבאת משחקים וספרים ועוד. הפיילוט קיים בשכונת רמות ובהר נוף וימשיך בקרוב גם בבית חנינא, שועפט, אבו תור, סילוואן ראס אל עמוד, נווה יעקב, הבוכרים רבתי ורוממה. הפיילוט רושם הצלחות גדולות בשטח: בחודש יולי נעשו שיחות עם 4,000 משפחות חולות בחודש יולי, חולקו 1,100 סלי מזון, ניתן מענה ל-400 בקשות לפינוי אשפה, חולקו 300 ערכות תעסוקה בבידוד למשפחות".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. פייקורונה

    אנשים הפסיקו למות אז אין תעודות פטירה לרשום בהן קורונה .
    ביש מזל למארגני הקורונה !
    ביבי בהיסטריה !

  2. יפה

    כל הכבוד לעיריה ולמשה ליאון על ההשקעה והמאמצים להוריד את רמת התחלואה בעיר. הרעיונות והביצוע מרשימים מאד!

  3. תושב ירושלמי שכבר התייאש מהעיר

    פשוט לא אכפת לך מהעיר אלא רק מהציבור החרדי..פשוט מדהים כמה שאתה עושה הכל בשקט בשקט ומקדם אינטרסים של צד אחד בלבד. תעשה לכולנו טובה ותעוף כבר מהעיר הזאת.

  4. והממשלה שותקת

    איזו ירידה בתחלואה? מאיפה לליאון יש את התעוזה לפזר שקרים כאלו? זה כזב גמור. מדי יום נדבקים בירושלים מאות רבות של חולים, הממשיכים ומדביקים עוד ועוד את סביבתם. ליאון מחפה על הקטסטרופה שמתרחשת בעיקר בשכונות החרדיות, וזולגת אל כל העיר. רק אתמול נערכה במגזר החרדי חתונת ענק של אלפים שהצטופפו באולם אחד, בידיעת המשטרה וללא הפרעה. על תוצאות האירוע הזה, ישלמו בחייהם הצוותים הרפואיים וכל תושבי ירושלים. מחריד מה שקורה כאן, וליאון, ששיקוליו פוליטיים עלובים, מפזר מסך עשן ומסתיר את מה שבאמת מתרחש בירושלים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כותרת ב'כל העיר' של היום: פרופ' רוטשטיין ל"כל העיר": "קצב ההדבקה בירושלים זה קטסטרופה – התאבדות של העיר".
    איך בדיוק המציאות הזו מסתדרת עם התאוריה של ליאון? גירסת המציאות מול גירסת הפוליטיקה הקטנה של משה ליאון, בובת החרדים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדוע רק נטפלים לחתונה של החרדים, ומאשרים
    הפגנות, שבהם הצפיפות יותר גדולה וההדבקה
    עולה בהתאם.
    מדוע שומעים רק על בעלי המסעדות? כי להם
    יחסי צבור מעולים.
    כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה המטורפת
    כבוד ראש העיר חייב לנקוט בפעולה דרסטית
    ולא בפעולה פופוליסטית שעולה בחיי אדם

  7. מילים מילים מילים

    "העירייה מבצעת כבר תקופה ארוכה שורה של מהלכים, מצילי חיים, במטרה להוריד את רמת התחלואה בעיר"
    ???
    על אילו מהלכים בדיוק מדבר ליאון? רמת התחלואה בעיר רק עולה ועולה, כלום לא נעשה על מנת לעצור את המגפה בירושלים, והעיר כבר מזמן זכתה בתואר המפוקפק של 'אלופת הקורונה בישראל'. הקטסטרופה בפתח (למעשה כבר עברה את הפתח ונכנסה), וכל זאת באדיבות שותפיו הטבעיים, מצביעיו ומפעיליו של ליאון. להגיד מילים יפות כל אחד יכול. כשאין קשר בין המילים לבין המציאות, זו בעיה גדולה (ליאון גם אוהב לספר עד כמה ירושלים נקיה ומטופחת. חחח)

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאון, סגר אולי היה מונע את חתונת הענק שנערכה שלשום בירושלים – אירוע עליו ישלמו רבים מתושבי ירושלים בחייהם, וכנראה גם יפגע קשות בצוותים הרפואיים בעיר, שהרי הטפילים הללו יודעים יפה מאוד להזדקק לשירותי הרפואה שלנו כשהם חולים. מילא היו נשארים בבתיהם ומתפללים לחבר הדימיוני שלהם שירפא אותם, אבל ברור שהחולים מהאירוע ההזוי הזה, יגיעו בהמוניהם לבתי החולים בעיר ויסכנו חיי אלפים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר