קפסולות למופעי תרבות בכיכר ספרא (צילום: יוני קלברמן; הדמיה: גל אסא)
קפסולות למופעי תרבות בכיכר ספרא (צילום: יוני קלברמן; הדמיה: גל אסא)

המופע הראשון בקפסולות בכיכר ספרא – איפה הנשים?

התלונות נגד העירייה - המופע הראשון אמש בכיכר ספרא לציבור החרדי התקיים ללא נשים; העירייה: "באירוע היו גם נשים; במידה וסדרן טעה לחשוב שאין להכניס נשים, הרי שמדובר בטעות ואנו מתנצלים על כך"

פורסם בתאריך: 20.8.20 12:33

אמש, רביעי, התקיים בכיכר ספרא מופע התרבות הראשון, שנערך במסגרת של קפסולות. ל"כל העיר" נודע כי מתלונות שהגיעו לעיריית ירושלים נשים לא הורשו להיכנס למתחם ההופעות.

כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר" עיריית ירושלים הכשירה את כיכר ספרא לפעול כמתחם הופעות בקפסולות. מדובר במתחם שיכיל עד כ-600 מבלים, בקפסולות של עד 20 אנשים בכל אחת. מדובר בפתרון היצירתי, שיאפשר למעשה לקיים אירועי תרבות עם מאות משתתפים – והכל בהתאם להנחיות משרד הבריאות. כאמור, המופע הראשון נערך אתמול, רביעי בערב, לציבור החרדי. בשבועות הקרובים ייערכו במתחם הופעות גם לציבור הכללי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חברת המועצה עו"ד עינב בר כהן (התעוררות) מתייחסת לטענות כי נשים לא הורשו להיכנס למתחם ההופעות, ומוסרת ל"כל העיר": "לא ייתכן שבשנת 2020 עיריית ירושלים בראשות משה ליאון תדיר נשים ותקיים אירוע תרבות בכיכר העיר שנשים לא מורשות להכנס אליו. משה ליאון, שהבטיח להיות ראש העיר של כולם, מוכיח פעם אחר פעם שלא התכוון לכך באמת. אפנה מחר ליועץ המשפטי של העירייה כדי שיבחן את הטענות הקשות שעלו הערב על נשים שלא הורשו להכנס לאירוע. אנחנו בהתעוררות נמשיך לפעול לכך שירושלים תהיה של כולם, אחרת היא פשוט לא תהיה ירושלים".

מחזיקת תיק קידום נשים בעירייה חברת מועצת העירייה ד"ר לורה ורטון (מרצ) מוסרת ל"כל העיר": "פניתי למשנה ליועמ"ש, עורכת הדין דינה זילבר, והסבתי את תשומת ליבה לעניין. הדרת נשים היא דבר פסול, הן מבחינת החוק והן מבחינת מוסרית. אנחנו צריכים יותר נשים וגברים עם הבנה בסיסית בהנהלת העירייה כדי למנוע את תופעה הזו. אני מצפה מראש העיר להתערב ולתקן את העיוות הזה, כי העיר הזו היא גם של נשים".

"כמחזיקת תיק קידום נשים בעירייה אני פועלת בכל כוחי למען שילוב של נשים במוקדי קבלת ההחלטות בעירייה", מוסיפה ורטון. "אמשיך בדרכי כדי להבטיח שמדובר בארוע המביש האחרון. צריך לבדוק מי האחראי למחדל הזה ולמצות עמו את הדין".

מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר באירוע בעל אופי דתי של בני ישיבות שמתחילים לימודים לאחר 'בין הזמנים'. באירוע היו גם נשים, וההרשמה, לאור הקורונה, הייתה מראש לכולם. במידה וסדרן טעה לחשוב שאין להכניס נשים, הרי שמדובר בטעות ואנו מתנצלים על כך. כל התעסקות מעבר לכך, אינה מן העניין".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. דרור בקל

    מודה שלא קראתי את הכתבה במלואה, כי הכותרת כבר הקפיצה אותי.
    לא יתכן שהעירייה תארגן מופע 'לחרדים' – תארו לעצמכם את התגובות למופע 'ללא חרדים'.

  2. אוטוטו

    החרדים חיים תחת דיקטטורה דתית, סטייל אפגניסטן. זה מחלחל לעוד מקומות במדינה וזה האסון הגדול שלנו.

  3. שירה

    למי שהגיב שזה דיקטטורה דתית, אז עדיף את זה מאשר אונס של ילדה בת 16 ע"י 30 גברים.
    תשווה תוצאות של חינוך ואז תקשקש שטויות….

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לאותו אחד!נראה שקשה לכם מאוד לטפוס את ענחני הצניעות מושג מיכם והלאה.למה כל כך קשה לקבל ולהבין שזו בחירה שלנו ממש כמו שלכם יש בחירה להיות במופעים יחד ולהשתכשך אחד בשני.התגובות שלכם היא דיקטטורה שמנסה לגרום לכולם לחיות בהפקר ובהפקרות.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נראה שכל פעם שיש משהו עם חרדים אתם יוצאים מכליכם עד כדי כך שהתגובות מצחיקות וזאת כדי לא לומר מביכות מה העניין בלכבד תרבות שונה משלכם תרבות של צניעות מתוך בחירה.למה מסיבת טבע מקובלת יותר מהופעה לחרדים גבדרים.ואם אתם דואגים לחרדיות אז תפסיקו כי גם להן יש פעחלויות ללא גברים והכל מיתוך בחירה אישית

  6. לאה

    לאותו אחד!נראה שקשה לכם מאוד לטפוס את ענחני הצניעות מושג מיכם והלאה.למה כל כך קשה לקבל ולהבין שזו בחירה שלנו ממש כמו שלכם יש בחירה להיות במופעים יחד ולהשתכשך אחד בשני.התגובות שלכם היא דיקטטורה שמנסה לגרום לכולם לחיות בהפקר ובהפקרות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר