שר הרווחה איציק שמולי וראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
שר הרווחה איציק שמולי וראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

מצוקת האבטלה במזרח העיר: 30,071 דורשי עבודה

בעקבות נתוני האבטלה הקשים במזרח העיר, בשל משבר הקורונה, הוקם השבוע צוות משותף של העירייה ומשרד העבודה לבחינת שיפור התעסוקה באזור

פורסם בתאריך: 2.9.20 16:44

בעקבות משבר הקורונה מספר דורשי העבודה במזרח ירושלים זינק משמעותית. מנתונים שנמסרו השבוע על די עיריית ירושלים עולה כי בינואר 2020 התמודד מרכז ריאן במזרח העיר עם 5,570 דורשי עבודה והיום, בעקבות המשבר הכלכלי של הקורונה, רשומים במרכז 30,071 דורשי עבודה.

כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודש וחצי לפי נתונים שהתקבלו מלשכת התעסוקה בירושלים ישנם כ-101,037 דורשי עבודה בירושלים – ממערב וממזרח העיר, כאשר הממוצע של שיעור האבטלה מהווה כ-31.3 אחוז מהאוכלוסייה. לשם ההשוואה לפני פרוץ הקורונה, בחודש פברואר מספר דורשי העבודה עמד על כ-11,459 אשר היוו כ-3.5 אחוזים ממוצע שיעור האבטלה בירושלים. לעומת התקופה של לפני משבר הקורונה – מדובר בזינוק של כ-900 אחוזים במספר המובטלים בעיר.

בעל רקע נתוני האבטלה במזרח העיר הקים הוקם ביום שני "צוות משותף של עיריית ירושלים ומשרד העבודה לבחינת ושיפור התעסוקה במזרח ירושלים", כך נמסר מהעירייה. ראש העיר משה ליאון ושר העבודה והרווחה איציק שמולי קיימו ביום שני בבוקר פגישת עבודה בנושא במרכז ריאן לתעסוקה במזרח ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תוכנית "ריאן ירושלים" החלה במהלך 2014, לטובת קידום תעסוקה בחברה הערבית במזרח ירושלים. התוכנית צמחה מתוך תוכניות תעסוקה שקידמו עיריית ירושלים וממשלת ישראל. התוכנית נועדה לצמצום אחוז האבטלה בקרב תושבי מזרח ירושלים, באמצעות בניית מסוגלות לעבודה ושילוב המשתתפים בתעסוקה מתאימה להם, תוך התמודדות עם החסמים השונים ומתן מענה לצרכים הייחודיים של האוכלוסייה, ומתוך שאיפה לצמצם פערים חברתיים.

"תוכנית ריאן ירושלים נועדה להבנות ולבסס מודל מעשי ותשתית מקצועית לתכנית תעסוקה במזרח ירושלים", מדגישים בעירייה, "אשר יהוו מענה מיטבי להעלאת מסוגלות תעסוקתית בקרב אוכלוסיית היעד. מרכז ההכוון התעסוקתי ריאן ירושלים מהווה מסגרת תעסוקתית מקצועית ומתכללת, למיצוי הפוטנציאל הכלכלי האישי והקהילתי של תושבי מזרח ירושלים, כתשתית לפיתוח וחיזוק כלל החברה הערבית במזרח ירושלים. במסגרת התכנית המרכז מלווה ליווי פרטני ומקיים פגישות אישיות עם רכז אישי לאורך תקופת הפעילות בתכנית. מקיים סדנאות וקורסי בסיס  בעברית, מחשבים והכנה לעולם העבודה. מבצע הכשרות מקצועיות, איתור משרות מתאימות, הכנה לתהליכי קבלה לעבודה וליווי להשתלמות והתמדה בתפקיד.  מרכז ריאן זוכה להצלחה מרובה בצמצום פערים ובהשמת תעסוקה עבור תושבי מזרח ירושלים".

ראש העיר משה ליאון: "אנו משקיעים במרכז במטרה לאפשר לכמה שיותר מתושבי ירושלים להיכנס למעגל העבודה. ירושלים מאוחדת, מזרח ומערב לא רק באמירה אלא במעשים. אנו עושים לילות כימים על מנת לצמצם פערים ולאפשר גם לילדי מזרח ירושלים לימודי בגרות ישראלית ולהשתלב בחברה באופן מיטבי באמצעות הצוות הנפלא של מרכז ריאן. אני מודה לשר הרווחה, איציק שמולי על שנרתם למשימה ומעניק לנו רוח גבית להצלחה".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי מסר: "צוות מרכז ריאן במזרח העיר ירושלים נמצא בחוד החנית של מרכזי התעסוקה בארץ. שמחתי לפגוש צוות מקצועי וייסודי, שעל אף התנאים המורכבים בהם הוא נתון, ממשיך לפעול עבור התושבים במלוא המרץ על מנת לספק לכל מובטל הזדמנות אמיתית לשילוב בשוק העבודה בתקופה של אבטלה גואה ומשבר כלכלי חמור. אני מברך את ראש העיר, משה ליאון ומנכ"ל העירייה איציק לארי על היכולת להישיר מבט למזרח העיר ולפעול על מנת לצמצם את הפערים החברתיים. אין ספק שמזרח ירושלים מציפה אתגרים חברתיים רחבים ובכך מחייבת אותנו במידה כפולה ומכופלת לספק סיוע מיטבי ולשאת באחריות על כך כמשרד האמון על הרווחה במדינת ישראל".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר