הדמיית ההפרדה המפלסית בצומת אורה (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיית ההפרדה המפלסית בצומת אורה (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

ניצחון לפעילי הסביבה: נעצרה תוכנית ההפרדה המפלסית בצומת אורה

שופט בית המשפט המחוזי אלכסנדר רון פסק בנושא העתירות שהגישו ארגוני הסביבה והתחבורה הציבורית נגד התוכנית, וקבע כי עריכת תסקיר סביבתי מקיף נדרשת וכי נפל פגם משמעותי בהחלטת המועצה הארצית לתכנון שלא לערוך תסקיר שכזה. "הישג משמעותי לאוהבי הטבע"

פורסם בתאריך: 23.2.23 12:53

תוכנית ההפרדה המפלסית בצומת אורה חוזרת לוועדות התכנון לצורך הכנת תסקיר סביבתי מקיף, אשר יבחן את השפעת התוכנית על הסביבה – כך פסק היום, חמישי (23.2.23) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אלכסנדר רון, אשר דן בעתירות שהגישו ארגוני סביבה ותחבורה כנגד אישור התוכנית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בהחלטתו פסק, כאמור, השופט רון כי היה צורך ועדיין ישנו כזה לערוך תסקיר השפעה על הסביבה טרם אישור התוכנית להפרדה מפלסית בצומת אורה. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", מדובר בעתירה שהגישו המועצה האזורית מטה יהודה והחברה להגנת הטבע ביחד עם ארגון התחבורה הציבורית 15 דקות נגד המועצה הארצית לתכנון ובניה ואחרים, ובה טענו כי על פי החוק לא ניתן לקדם פרויקט תחבורתי הכולל חציבת מנהרות וסלילת נתיבים נוספים באחד מהאזורים הרגישים ביותר מבחינה אקולוגית והיסטורית, מבלי שנערך קודם תסקיר השפעה על הסביבה.

 

 

העתירה הוגשה בעידוד תנועת "מצילים את הרי ירושלים" המתנגדת לבנייה ברכס לבן, ולאחר שהמועצה הארצית לתכנון ובניה ביטלה את החלטת ועדת המשנה לעררים – אשר הורתה לערוך תסקיר השפעה על הסביבה. החלטת השופט רון צפויה לעכב את תחילת העבודות בשטח לזמן רב, ואולי אף – בהתאם לממצאי התסקיר – אף לביטול התוכנית.

מטעם החברה להגנת הטבע, ארגון 15 דקות ומצילים את הרי ירושלים נמסר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט, שקיבל את טענותינו וקבע חד משמעית כי ישנה חשיבות מכרעת לבחינה סביבתית מעמיקה כאשר מדובר בתוכנית עם השפעות סביבתיות בשטח כה רגיש מבחינה סביבתית כמו מרחב הרי ירושלים. מדובר בהישג אדיר וצעד חשוב עבור העיר ירושלים עם תחבורה ציבורית טובה יותר, ירוקה יותר ועם תכנון מאוזן יותר. אנו קוראים לממשלה לעצור את תכניות הפיתוח בהרי ירושלים, ולשמור על מרחב זה כנכס לאומי לטובת הציבור הירושלמי וכלל תושבי ישראל".

סגן ראש העיר יוסי חביליו, אשר מתנגד לתוכנית והיה אחד המשיבים בעתירה, מציין כי "פסק הדין מהווה הישג משפטי ענק לכל אוהבי הטבע בישראל, שכן הוא מחזק את הדרישה לבחינת ההיבטים הסביבתיים לפני ביצוע מיזמי פיתוח. אני מקווה שלאחר עריכת תסקיר ההשפעה על הסביבה נצליח לבטל את תוכנית ההפרדה המפלסית, גם את תכניות הבניה על רכס לבן, וגם את הכוונות העתידיות לבנות שכונות נוספות בסובב הדסה – על חשבון שארית השטחים הירוקים האיכותיים בהרי ירושלים. אני מברך את המועצה האזורית מטה יהודה שמובילה את המאבק הזה מתחילתו, את החברה להגנת הטבע, וכמובן – תנועת 'מצילים את הרי ירושלים'. כפי שטענתי בתשובתי לעתירה, כל החלטה אחרת מלבד עריכת תסקיר השפעה – הינה שערורייתית, והיתה עלולה להוביל לבכייה לדורות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלי

    מתחיל להבין את נחיצות הרפורמה המשפטית שהיא צודקת. באמת ביבי צודק כי בתי המשפט תוקעים את הבנייה. עוד מעט הקרקס הזה ייגמר. ואני לא מהימין אני מחפש פתרונות גיור. בושה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר