הבניה הלא חוקית בבית הכנסת (צילום ארכיון), ההזמנה לאירוע של בית הכנסת (צילומים: שי הלוי, באדיבות המצלם)
הבניה הלא חוקית בבית הכנסת (צילום ארכיון), ההזמנה לאירוע של בית הכנסת (צילומים: שי הלוי, באדיבות המצלם)

"עזות מצח" – בית הכנסת בקרית היובל ממשיך לעבור על החוק. הפעם העירייה תטפל?

ברחוב גואטמלה בקרית היובל בנה 'בית המדרש לתורה ולתפילה' קומה תחתית נוספת ללא היתרים, כשהוא נהנה מהעלמת עין של העירייה. לפני כחצי שנה, הוגשה בקשה להיתרים כדי להכשיר את הבנייה הלא חוקית, אבל לאחר שהושגו הסכמות עם התושבים - הן הופרו ברגל גסה. העירייה: "לאור הטענות תבוצע אכיפה כולל צו מניעת פעולות"

פורסם בתאריך: 22.6.23 21:04

עיריית ירושלים מכשירה, בהעלמת עין, שימוש ללא אישורים בנייה בקרית היובל. זה בטח לא מפתיע יותר מדי, אבל המקרה הבא מקומם במיוחד לאור גרירת הרגליים ובשל העובדה שגם אחרי פשרה שהתקבלה – יש מי שממשיך לעשות כרצונו. האם הפעם העירייה תטפל? מוקדם לקבוע.

זוכרים את בית הכנסת 'בית המדרש לתורה ולתפילה' ברחוב גואטמלה בקרית היובל? אותו בית כנסת שהחליט בתקופה הקורונה להתרחב ובנה באופן בלתי חוקי קומה תחתית שלמה? אז, לפני כשנתיים, דווח ב"כל העיר" על המאבק של השכנים, שהצליח לעכב את הבניה ואילץ את בית המדרש לפרק ולצמצם את הבניה הבלתי חוקית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית מנחם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אלא שבזאת לא תמו ייסורי השכנים. וכאן נכנסת, שוב, גרירת הרגליים של העירייה, מסתבר שלפני כחצי שנה הגיש בית המדרש בקשה להכשיר את עברות הבניה ולאשר את הקומה התחתית וכן מרפסת נוספת. תחת עינם הפקוחה של אגף מבני ציבור אושר המבנה בניגוד לכל התקנות ללא תוספת חניה, וזאת למרות שבמקום תוכנן בכלל מבנה ציבור אחר לטובת כלל השכונה.

התושבים הבינו, כך לטענתם, שעיריית ירושלים על אגפיה (אגף מבני ציבור ואגף הפיקוח) מפקירה את השטח, שלא לומר את עתיד השכונה (מישהו אמר גינת שמורק ובית הספר ליידי דייויס?), והגישו בעזרת עו"ד שירין ברגותי ערר לבית המשפט, שבו הביעו את התנגדותם לאישור תוספת הבנייה והכשרת העבירות. בדיון שהתקיים לפני כ-3 שבועות בוועדת הערר המחוזית, נמתחה ביקורת חריפה ביותר על העירייה בגין האישור שניתן בניגוד לנהלים. תושבים שנכחו בדיון ציינו שיו״ר הוועדה נזפה ארוכות נציגי העירייה ואמרה לנציג "התרשתלם", "זאת אינה שעתכם היפה" ועוד.

 

 

בסוף הדיון, למרות "התרשלות" העירייה, למרות עבירות הבניה, למרות שלא עמדו בתקן החנייה כנדרש – ניתן האישור לבנות את הקומה התחתונה. אך נקבע סייגים מחמירים להפעלת הקומה התחתונה של בית הכנסת, שעיקרם שהמקום ישמש כאולם קידושים וקהילה בלבד.

בהחלטת ועדת הערר מחודש יוני נכתב, בין השאר, "מוסכם על הצדדים כי האולם המצוין בבקשה יהווה אולם תפילה וקידושים בלבד וכי לא יותרו אירועים רבי משתתפים… אולם הקידושים מהווה שימוש נלווה לבית הכנסת, לחברי הקהילה המתפללים בו… יובהר כי לא יותר שימוש לכולל ובית מדרש בבית הכנסת… שעות הפעילות בבית הכנסת יהיו בין שעה 06:00 לשעה 21:30".

ועכשיו לעצימת העין המקוממת. למרות שועדת הערר הלכה לקראת בית הכנסת, תוך ביטול תוכניות עתידיות, לא יבש הדיו ועברו יומים בלבד והשכנים נדהמו לגלות בלוחות המודעות בשכונה מודעה אשר מזמינה לאירוע רב משתפים בבית המדרש, בניגוד מובהק ומפורש לכול סיכום.

"זה פשוט להשתין מהמקפצה", אמר אחד מתושבי קרית היובל ל"כל העיר". ואחר הוסיף: "מדובר בבזיון בית הדין, ואנו נגיש על זה תביעה מחודשת לבית המשפט". כמו כן מסרו השכנים שהגישו את הערר. "לא רק זאת, בשבתות כבר המקום משמש לסעודות לקהילות אחרות, איזו עזות מצח".

יצוין כי ביום רביעי האחרון הוגשה בקשה לדיון מחודש בוועדת הערר, כשהתושבים מפנים אצבע מאשימה לאגף הפיקוח בעירייה ולאנשי בית המדרש.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "החלטת ועדת הערר ניתנה ביחס לבקשה להיתר, אשר הוגשה לעירייה. הבקשה אושרה בוועדה המקומית ואף נדונה בוועדת הערר, בעקבות התנגדות התושבים. העירייה פועלת למימוש ויישום החלטת ועדת הערר. העירייה תפעל להטמיע בהיתר הבנייה את החלטת ועדת הערר ולפיה לא יתקיימו במקום אירועים רבי משתתפים.

"לאור הטענות לפיהן מתקיימת במקום פעילות לקהלים גדולים מהמותר, תבוצע אכיפה, כולל צו מניעת פעולות ואיסור שימוש כנגד ביצוע אירועים בניגוד להחלטת ועדת הערר. לאחר שיתקבל צו, תאכוף אותו העירייה ואף תשקול פנייה לועדת ערר על ביזיון החלטתה עקב הפרת התנאים ונקיטה בכל הליך שנדרש למימוש ההחלטה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיה אברמסקי

    למה יהודים מתנגדים לבית כנסת , ערבים ונוצרים לא מתנגדים , יהודים מפחדים מבתי כנסת

  2. חיה אברמסקי

    למה מפחדים לבנות בית כנסת , אתם מעדיפים כנסיה אולי מסגד תשמחו , טפשים בונים לכם בית כנסת , מה יבנו בר עם שיכורים שיאנסו ירצחו וישדדו,
    יהודים מטומטמים

  3. תושב השכונה

    נעדיף להשאיר את המצב הקיים. הסיפור הוא שבית הכנסת משתלט ומגדר לעצמו שטח ציבורי שלפני כן היה נחלת הכלל. מה שגם היחס של אתם מתפללים כלפי שאר תושבי השכונה לא מלבב במיוחד. תנו כבר לחיות!!

  4. תושב השכונה 2

    בושה של תושבי קרית יובל!!!
    בית הכנסת ביקש אישורים על "שטח חום" ששיך לבית הכנסת
    לאחר שקיבל את ההקצאה על השטח ע"י עירית ירושלים בהליך תיקני לחלוטין!!!
    יש מול הבניין של בית הכנסת אנשים שמוגדרים בכתבה "שכנים"!!!
    הם פשוט מנסים להצר את פעילות ביהכנ"ס אשר פועל למען תושבי השכונה והנוער, וזה כולל גם את הילדים של אותם
    מתלננים!!! שבמקום שהילדים שלהם יסתובבו ב…. בהכנ"ס מקיימם להם פעילות וכ'ו!!!
    שימו לב שהשיעור המדובר פורסם הרבה לפני שהתקיים הדיון בערער
    כמו"כ "השקרים" שכתובים פה המרחק בניהם לבין המציאות שמים וארץ
    יש פה 4 תושבים בלבד שעושים רעש בעזרת חבר מועצה שהקשר שלהם לבין המציאות היא כמו שאמרנו שמים וארץ
    נשקלת כרגע תביעת דיבה מאודדדד רצינית נגד כל המעורבים בכתבה!!!

  5. מיכאל תושב קרית יובל

    גם אצלנו, חברת המועצה לורה ורטון ממרץ, מתנכלת לכל דבר שקשור לחרדים או דתי, היא עושה את זה בחוסר
    טקט ולא חוששת מכלום !!! יש לי הקלטה איך שהפעילה כל צמרת הערייה נגד חצר שאירחו בחינם מתפללים
    בזמן הסגרים, והגיעו לכתב אישום !!! ברוך השם, בשלב ההקראה הכל נפל, והשופט כעס על השחיתות השלטונית
    מאחורי האנטישמיות הצבועה ! אנחנו המדינה ההכי אנטישמית בעולם, עם ייצוא יומיומי לעולם כולו בזכות
    התקשורת !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר