הפגנת התושבים נגד ריבוי המגדלים בירושלים (צילום: גדי דהאן)
הפגנת התושבים נגד ריבוי המגדלים בירושלים (צילום: גדי דהאן)

"עוצרים את טירוף המגדלים": עשרות ירושלמים בהפגנה נגד משה ליאון

התארגנות חוצת שכונות נגד ריבוי פרויקטי פינוי-בינוי בירושלים: עשרות ירושלמים הפגינו הערב, שלישי, בסמוך לביתו של ראש העיר. מטעם ליאון נמסר: "מכבד את זכות המחאה. העירייה תמשיך לפתח את העיר לטובת תושביה"

פורסם בתאריך: 29.8.23 15:37

עדכון אחרון: 29.8.23 17:52

בקרית היובל הקימו את 'יובלים 2041', בגוננים ישנה התארגנות נרחבת של תושבים וגם בשכונת גילה כבר קמה צעקה גדולה כנגד תוכניות הפינוי-בינוי וכנגד המגדלים שהולכים לשנות את פניה של העיר ושל כל אחת מהשכונות. גם בארמון הנציב ישנה התעוררות מסוימת וחשש מפני ריבוי פרויקטים, כשגם בשכונת בית הכרם יש קולות הקוראים להתארגנות בשל ריבוי הפרויקטים המתוכננים על ציר הרכבת הקלה בשדרות הרצל.

כעת, ישנו ניסיון להפוך את ההתארגנויות השכונתיות הללו להתארגנות עירונית אחת, כאשר התקווה היא שמה שלא כל כך צלח ברמה השכונתית – ויעידו על כך אינספור מגדלים – שאושרו ברחבי ירושלים.



הערב, שלישי (29.8), מקווים ראשי ההתארגנות הזו להשמיע את קולם, כאשר בשעה 17:00 מתוכננת הפגנה בסמוך לביתו של ראש העיר משה ליאון ברחביה. ההפגנה, שתתקיים תחת הכותרת, 'יחד עוצרים את טירוף המגדלים', תתקיים בצומת הרחובות רופין-רמב"ן, זאת בעקבות בקשת המשטרה מהמארגנים להזיז את מיקומה מרחוב אוסשיקין, שם מתגורר ליאון.

בהזמנה שהופצה לקראת ההפגנה נכתב, בין היתר, בגנות ראש העיר ליאון כי הוא "האיש שמכר את ירושלים, שכונותיה ותושביה ליזמים וקבלנים".



 

 

עוד נכתב: "סוף-סוף הירושלמים מתעוררים. כל שכונות העיר מתאחדות מול האיום הנורא על הבית שלנו. כולנו ביחד עוצרים את טירוף הרס ירושלים ובניית מגדלים רבי קומות תוך כדי רמיסת ושלילת הזכויות הבסיסיו שלנו".

יצוין כי המארגנים איגדו את עצמם תחת קבוצה כלל עירונית בשם 'ירושלים – מגנים על הבית'.

ל"כל העיר" ידוע על פעילים לפחות מ-3 שכונות שמתכננים להגיע להפגנה – קרית היובל, גוננים וגילה – השכונות שבהן מתוכננים לקום עשרות רבות של מגדלים (חלקם כבר אושרו ואחרים בהליכי תכנון מתקדמים).

מ'ירושלים אחת', רשימתו של משה ליאון נמסר בתגובה: "ראש העיר מכבד את זכות המחאה. עיריית ירושלים, בראשותו של משה ליאון, תמשיך לפתח את העיר לטובת כל תושביה. העירייה תרחיב את אפשרויות הדיור תוך שמירה על השטחים הפתוחים והגנה על הסביבה. כל זאת נעשה ברגישות רבה ותוך שמירה על אופייה של העיר ההסטורית ושל האגן הקדוש".

תגיות:

תגובות

13 תגובות
  1. חיה אברמסקי

    הזדמנות להדיח אותו . לבקש בחירות . להציע אי אמון . באמת מוגזם . הכל לגובה עצום . הרס תשתיות
    חייב לפטר אותו
    תביאו אחד חדש . באמת מוכר את ירושלים נמאס

  2. ראש העיר השתגע לגמרי

    בהתחלה אמרו שהתחדשות עירונית היא הכלי לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה (אבל כשמקדמים פינוי בינוי בבניינים שעומדים בתקן, זה כבר מעורר חשד). אחר כך אמרו שזה הכלי לשיקום שכונות וצדק חברתי (רק ששכחנו שמי שבאמת מסכנים אלו השוכרים ולא בעלי הבתים וששיקום שכונות דורש השקעות במרכיבים הציבוריים ולא רק בדירות). וכך יוצא שליאון פשוט נותן ליזמים להרוויח על גבם של תושבי ירושלים. היזמים אוהבים את ירושלים כי כאן נותנים להם הכי הרבה זכויות בנייה. ונשאלת השאלה – מי כאן מקבל מעטפות?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תגובת ראש העיר מנותקת מהנזק האיום שהוא מייצר

  4. דנה

    התגובה של משה ליאון מוכיחה כמה מדובר באדם מטורף.
    הוא ממש משמיד את ירושלים, פוגע האוכלוסיה שלה – ועוד משתין עלינו מבמת התגובה העלובה שלו.

  5. ירושלמית שכבר עשרים שנה נחנקת באבק הבנייה הבלתי פוסקת ומגלה קו רקיע מזוויע

    בכייה לדורות. הרס של העיר האהובה שלנו וכלא לתושבים במגדלים ללא תשתיות מספיקות, ללא שירותים מספיקים לציבור, עם תחבורה צפופה ומופרעת ופקקים אינסופיים. הצילו!

  6. תמר

    העיר נמכרה לתושבי חוץ. מגדלים יקרים שרק תושבי חוץ יכולים להרשות לעצמם לקנות.
    דירות ריקות מאדם .

  7. נעמה לוי

    איך ראש העיר אומר שהוא ימשיך לפתח כמו שטוב לאזרחים,במצח נחושה,כשהאזרחים אומרים לו בפרוש שיש יותר מדי מגדלים?! לא מבינה את זה

  8. מיכל רגב

    הבעיה חמורה, אבל למרבה הצער לא התחילה ואינה מסתיימת במשה לאון,. לכן צריך להתמקד בטיעונים (יש המון) נגד חוסר התכנון הכולל והנדל"ניזציה הדוהרת, ולציין במפורש – דרישות לשינוי. כמו כן – לא ברור ה'אנטי' הקיצוני נגד 'פוליטיקאים' באשר הם… נבחרי ציבור נבחרים על ידינו, הם המייצגים אותנו ויכולים לעזור – ולכן צריך לברך על כל נבחר או מועמד שמגיע, ולעשות הכל כדי לרתום אותו לעניין… בעיקר בשנת בחירות…

  9. נחי

    אני למשל מעדיף שיש לעשות הכל! שיהיה לאנשים איפה לגור.
    ורק אם ישאר מקום, לדאוג למגורי החיות למיניהם.

    אבל זו רק דעתי

  10. ירושלמית

    לפי דעתי, את המגדלים אפשר לבנות מחוץ לירושלים
    לכיוון השטחים, מוגנים מרעידות אש, שיטפונות וכו.
    את ירושלים יש לשמר.
    שנים טדי קולק נלחם לשמר את אופיה, ויחודה של ירושלים.
    היום הפורענות בבניה המטורפת מוחקת כל פינה יחודית בעלת היסטוריה יהודית וחשובה לדורות הבאים.
    מי שהחראי על אישורי הבניה ופיתוח סביבתי , צריך להיתפטר.
    חייבים לחזור לחוק תדי קולק.
    לשמר את יחודיות ירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר