חלק מהפרסומים שהובילו למעצר חשודים (צילומים: צילומי מסך, דוברות המשטרה)
חלק מהפרסומים שהובילו למעצר חשודים (צילומים: צילומי מסך, דוברות המשטרה)

לחקור, לעצור ולהעמיד לדין: כך נלחמים בפרקליטות במשבחי ומהללי החמאס

משטרת ירושלים חקרה למעלה מ-40 חשודים בפרסום דברי שבח והלל למתקפה הרצחנית של החמאס. ברחבי הארץ נעצרו עוד 60 בני אדם. הפרקליטות: "יש לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסמים דברי שבח ותמיכה למעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד"

פורסם בתאריך: 16.10.23 10:56

רופא מהדסה הושעה מעבודתו לאחר שפרסם לייק לפוסט שמהלל את מוחמד דף ומכתיר אותו למנהיג הבלתי מעורער של העם הפלסטיני; עובדת בעמותה עירונית פוטרה על ידי עיריית ירושלים לאחר שהביעה תמיכה במתקפה הרצחנית של החמאס בשבת שעברה; כך גם עובדת במערך החינוך בעירייה; האוניברסיטאות והמכללות בירושלים השעו והרחיקו סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס. אלו הם רק חלק מהמקרים שטופלו בשבוע האחרון בנושא הסתה ברשתות החברתיות וגילויי שמחה על פעולת הטרור המזוויעה שביצע החמאס ביום שמחת תורה.

בנוסף, משטרת ירושלים עצרה וחקרה למעלה מ-40 בני אדם שנחשדו בהסתה ובפרסום דברי הלל ושבח למחבלים של החמאס. החלו מתושבי מזרח העיר שנסעו ברכבם בפסגת זאב והשמיעו איום לרצוח יהודים, דרך מעצר וחקירת עובדות העירייה והעמותה העירונית, ועד למעצר סטודנטית שתמכה במעשים האיומים של החמאס. מלחמה.

כעת מתברר שהמלחמה הזו זוכה לרוח גבית חזקה מאוד מצד פרקליטות המדינה, אשר נתנה אישור לפתוח בחקירה בעשרות מקרים ולעצור כ-100 חשודים, שחלק מהם אף הובאו בפני בית המשפט.

"יש לגלות אפס סובלנות כלפי מי שמפרסמים – במפורש ואף במשתמע – גילויי תמיכה באויב ובמעשיו הנפשעים כלפי אזרחי המדינה, אשר נרצחו, עונו והושפלו, כמו גם גילויי תמיכה בפגיעה בחיילי צה"ל, וזאת בשעה שחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון המגנים על כלל אזרחי המדינה נלחמים באויב הרצחני", נמסר מהפרקליטות.

זאת ועוד, "פרקליט המדינה הנחה כי ככלל יש לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסמים דברי שבח ותמיכה למעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, ככל שהוא חמור ונוגע במישרין לתקופה הנוכחית. בד בבד, על רקע היותה של מדינת ישראל במלחמה ובשעת חירום ונוכח הצורך במתן מענה מהיר, החליטו פרקליט המדינה, עמית איסמן, והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, אלון אלטמן, לאשר למשטרה באופן חריג לפתוח בחקירה בלא אישור מוקדם של הפרקליטות, במקרים מובהקים של גילויי תמיכה בארגוני הטרור ובמעשי הטרור הרצחניים של אנשיהם".

 

 

בפרקליטות גם מציינים את המקרים החמורים שבהם ניתן אישור לפתוח בחקירות – מרביתם, למרבה הצער, בירושלים:

– תושבת מזרח ירושלים שפרסמה מספר פרסומי תמיכה ושבח לחמאס, ובהם: "אלוהים עשה שזה יהיה יום של כיבוש, ניצחון, שליטה ומשילות – בוקר של שחרור קרוב";

– דרשן במסגד בשועפאט שאמר, באמצעות כריזה, היתר: "תושבי הכפר הגיבורים. תביטו לעבר משפחותיכם בעיר עזה, שממנה באו האריות בהמוניהם לטובת ניצחונכם במסגד אל אקצא. האריות שהגיעו להגנתם על המסגד אל-אקצא, קורא לכל הבנים של המחנה הזה, קומו וצאו קומו וצאו";

– תושב מזרח ירושלים שפרסם מספר פרסומים בפייסבוק, ובהם: ״היום הפלסטיני ביום גאווה״, ״היום הטילים שלכם, ומחר אתם (לב ירוק) ההבטחה שלנו שקיימנו״;

– דרשה של אימאם תושב צור באחר שצברה צפיות רבות, ובה אמר בין היתר: "הלוחמים במלחמת הקודש ('מוג'אהידון') הסבלניים, עושים לחימה במלחמת הקודש נלחמים בשדה בנחישות… למה אתם מחכים? תגידו לנו באלוהים, מה יגרום לכם ללכת בדרך לחימה במלחמת הקודש (ג'יהאד) ובדרכו של אללה, תודיעו לנו בבקשה – מתי נראה את הצבא שלכם בחצר מסגד אלאקצא… האם תישארו בבתים שלכם בהשפלה?".

– סייעת בגן ילדים בשרון שפרסמה פוסט תמיכה בחמאס, בו כתבה בין היתר: "אין דבר יפה יותר מלהתעורר לחדשות על ניצחונות התנגדות הפלסטינית ברצועת עזה. הו אלוהים, תן ניצחון למשרתים שלך בעזה…";

– עובד של הסהר האדום שפרסם פוסט בו כתב, בין היתר: "7/10 זהו התאריך שלא נשכח אותו כל עוד אנחנו בחיים (אימוג'י לב ירוק, המוכר כמזוהה עם תנועת חמאס)".

בפרקליטת מציינים כי בנוסף לאלו, אושרו חקירות בגין פרסום סרטונים של המעשים הקשים והאכזריים שבוצעו כלפי חיילים ואזרחים בדרום, אליהם נלוו גילויי תמיכה במעשים.

"פרקליטות המדינה תפעל בנחישות נגד כל גילוי של תמיכה במעשי טרור או הסתה למעשי טרור ואלימות", נמסר. "הפרקליטות הנחתה כמה מראשי מוסדות ההשכלה הגבוהה שפנו אליה בעקבות מקרים של סטודנטים שפרסמו דברי שבח לטרור, להעביר את הפרטים למשטרת ישראל, כדי שעניינם יטופל בהקדם גם במישור הפלילי, מעבר למישור המשמעתי בו מטפל המוסד הלימודי. בשעה זו נבחן עניינם של מספר סטודנטים ישראלים שפרסמו לכאורה דברי שבח ותמיכה בחמאס.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מלכה

    לפטר לשלול מהם את תעודות ההסמכה להיות עורכי דין ורופאים ככה הם ילמדו לגרש אותם מהארץ לקחת להם את התעודת זהות ככה הם ילמדו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר