חברי הנהלת ארגון בוני ירושלים וארגון בוני באר שבע בכנס השנתי בים המלח (צילום: שמואל אדלר)
חברי הנהלת ארגון בוני ירושלים וארגון בוני באר שבע בכנס השנתי בים המלח (צילום: שמואל אדלר)

יו"ר ארגון הקבלנים בעיר: "פעילות הבנייה בירושלים גדלה"

בכנס השנתי של ארגון בוני ירושלים, שנערך בסופ"ש האחרון בים המלח, הוסיף היו"ר בועז ישראל: "למרות זאת, ההיצע אינו עונה על הביקוש"

פורסם בתאריך: 20.1.20 15:55

עשרות קבלנים ירושלמים בילו את סוף השבוע האחרון בים המלח, שם התקיים הכנס השנתי של ארגון בוני ירושלים והסביבה וארגון קבלני באר שבע והנגב. בכנס, שנערך זו השנה השמינית ברציפות, השתתפו יו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה בועז ישראל, מהנדס העיר יואל אבן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, עו"ד אמנון מרחב (לשעבר מנכ"ל עיריית ירושלים) ורבים נוספים.

בדברים שנשא ישראל, בעלי חברת 'אחים ישראל', הוא אמר בין השאר כי "בשנה החולפת פעילות הבנייה בירושלים והסביבה גדלה ופורסמו מכרזים לשיווק קרקעות. השינוי במדיניות של האמריקאים אפשר לשווק קרקעות ולבנות גם מעבר לקו הירוק ובירושלים רבתי. למרות זאת, ההיצע אינה עונה על הביקוש".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ישראל הוסיף והתייחס לחיי היום-יום של הקבלן הירושלמי: "לצערנו, הרגולציה והבירוקרטיה ברשויות המקומיות עדיין מעכבות קבלת היתרי בנייה. לשמחתנו, חל שיפור מהותי באישור פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי בירושלים. גם עבודות הפיתוח בירושלים גדלה. השנה בוצעו עבודות בסלילת קווי הרכבת הקלה, סלילת כבישים ומבני חינוך, על ידי חברת מוריה באמצעות קבלנים ירושלמים ברובם. העבודות היו בסדר גודל של למעלה ממיליארד שקלים".


בועז ישראל (צילום: שמואל אדלר)

בועז ישראל (צילום: שמואל אדלר)


גם מהנדס העיר אבן נשא דברים בכנס. הוא התייחס לדבריו של ישראל על הבירוקרטיה בדרך אל קבלת היתרי הבנייה וציין כי "נושא ההקלות בהגשת היתרי הבנייה הוא אחד הנושאים הכואבים – כשמגישים היתר ללא הקלה זה מתקדם די מהר. תהליך ההקלות מאריך את לוחות הזמנים, ומצד אחד אם נמנע אותן נקשה על אנשים לבנות ומצד שני זה יקל מאוד על הבירוקרטיה ויכולת המימוש. אנו בוחנים את האפשרויות. בירושלים אנחנו מזהים מצב שבו יש יחידות דיור ותב"עות עם עשרות אלפי יחידות דיור שקיימות על הנייר אך הן לא ממומשות במשך שנים על גבי שנים. יכולת המימוש תלויה בשני גורמים: אנחנו, רשויות התכנון, המועצות והרשויות המקומיות, צריכים להאיץ את התהליכים ולעזור לקבלנים מבחינת ההיתרים, ומצד שני מוטל על הקבלנים והיזמים להבין את המציאות ולפעול כדי לעבוד. אני כן מזהה מצבים שבהן אנשים שיש להם את היחידות האלה על הנייר, מעדיפים לספסר בקרקע כי בינינו לעבוד זה קשה. להוציא היתרי בנייה, היתרי בטיחות, היטלי השבחה, זו מערכת שלמה של קשיים והתוצאה היא שיש הרבה דירות על הנייר ובפועל אין כלום או לפחות לא מספיק".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמי צעיר

    מהנדס העיר והקבלנים עושים יד אחת להרס העיר הירוקה שהיכרנו בירושלים. היכן החזון לעיר המשולבת עם יער עירוני? והיכן שימור ושתילת עצים גדולים? הפיתוח המואץ בנוי על גושי בטון ואבן בלי פארקים ובלי עצים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר