היערכות המשטרה לקראת פורום השואה הבינלאומי בירושלים (צילומים: דוברות המשטרה)
(צילומים: דוברות המשטרה)

פורום השואה הבינלאומי בירושלים: מבצע אבטחה חסר תקדים

משטרת ירושלים השלימה את ההיערכות למבצע 'פני עתיד' לאבטחת האירועים שיתקיימו החל מיום שלישי ועד ליום שישי; באבטחה ישתתפו כ-11,000 שוטרים ושוטרות, לוחמות ולוחמי מג"ב. צפו בתרגול האחרון של הכוחות במעבר שיירות בכבישי ירושלים

פורסם בתאריך: 20.1.20 08:14

מבצע 'פני עתיד' – זהו השם שניתן על ידי משטרת ישראל למבצע האבטחה חסר התקדים סביב האירועים לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ שיתקיימו השבוע בירושלים. במבצע האבטחה, שמוגדר כ"מבצע לאומי מורכב" ייקחו חלק כ-11,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים אשר יתפרסו במוקדים שונים החל ממחר (שלישי, 21.1) ועד ליום שישי (24.1) על מנת לאבטח את האירועים, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך ימי המבצע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"במהלך החודשים האחרונים, החלה היערכות המשטרה לקראת האירועים", נמסר ממשטרת ישראל. "ההיערכות למבצע המורכב כללה בין היתר: תכנון בהיבטי אבטחה, סדר ציבורי ותנועה ביחד עם יתר הגופים העוסקים במלאכה, בהם משרדי הממשלה, גורמי הביטחון וגופי החירום וההצלה. כחלק מהשלמת ההכנות וההיערכות של משטרת ישראל לקראת המבצע, התקיימו בימים האחרונים סיורי שטל ותרגולת של ליווי ואבטחת מערך השיירות שעתיד להוביל את את האח"מים ופמליותיהם, בין האתרים השונים אותם הם עתידים לפקוד ברחבי העיר ירושלים.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", החל מיום שלישי יגיעו כ-50 משלחות מרחבי העולם להתכנסות פורום השואה הבינלאומי ולחניכת האנדרטה לזכר הווטרנים בגן סאקר. מדובר על משלחות רמות דרג של בתי מלוכה, נשיאים וראשי ממשלה מרחבי העולם, ביניהם- נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטינמאייר, הנסיך צ'ארלס מבריטניה ועוד.



במהלך הביקור הצפוי של המשלחות, ובמיוחד בימים רביעי וחמישי, 23.1-22.1, שבהם יתקיימו אירועי השיא, ירושלים הולכת להיכנס למצור למשך 48 שעות: צפויים ברחבי העיר שיבושי תנועה וחסימות כבישים. מדובר יהיה בכאוס תחבורתי וזאת בעקבות אירוע הענק – פורום השואה הבינלאומי, שנערך תחת הכותרת 'זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות'.

משטרת ישראל וגורמי הביטחון הנוספים במדינה השלימו, כאמור, הערב (ראשון, 19.1) את היערכותם למבצע האבטחה, וזאת לאחר תרגולים שערכה המשטרה בהסעת המשלחות מהמלונות בהם ישהו לבית הנשיא ולמיקומים נוספים בירושלים.

"׳פני עתיד׳ הינו מבצע לאומי מורכב ומשולב, אשר יתוכלל וינוהל על ידי משטרת ישראל", מדגישים גורמים במשטרה ומדגישים כי "היערכות המשטרה תתמקד במספר גזרות ובפרט: מרחב נתב"ג, בתוך העיר ירושלים והסביבה ובצירים הראשיים המובילים לבירה. במהלך המבצע המשטרה תתמקד באבטחה, שמירה על הסדר הציבורי והכוונת התנועה. בנוסף לפריסת הכוחות בשטח, יפעלו מרכזי השליטה ומוקדי משטרה על מנת להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים לאורך כל מבצע".



הדגש, כאמור, יהיה החל מיום רביעי (22.1) ועד יום חמישי (23.1) בשעות הערב, ובמשטרה מדגישים כי "צפויים שינויים בהסדרי התנועה וחסימות בצירים שונים בתוך העיר ירושלים. כמו כן, ייתכנו שינויים לפרקי זמן קצרים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לעיר ובפרט כביש מספר 1 מאזור נתב״ג ועד ירושלים, לרבות המחלפים המובילים לציר. המשטרה תעדכן בזמן אמת ובמהלך הימים הקרובים, לפני המבצע ובמהלכו, אודות החסימות הצפויות והשינויים בהסדרי התנועה בעיר ירושלים ומחוצה לה. מומלץ לציבור להתעדכן באמצעות כלי התקשורת, ערוצי הניו מדיה של המשטרה ואפליקציות הניווט. כמו כן ניתן להתעדכן בכל העת באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל- מוקד 110".

יצוין כי במהלך ימי מבצע 'פני עתיד', כך נמסר מהמשטרה, "חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס לרבות רחפנים, למרחב האווירי של נתב"ג וברדיוס של מאות מטרים ממוקדי האירועים השונים בעיר ירושלים. משטרת ישראל תמשיך לפעול לקיומן התקין של האירועים והביקורים של האורחים רמי הדרג בישראל, ותפעל בהיבטי פיקוד ושליטה, אבטחה, שמירה על הסדר הציבורי והכוונת התנועה, תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים של הציבור ככל שניתן".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר