לא מתחבר - קציקאריס (צילום: ניר קידר)
לא מתחבר - קציקאריס (צילום: ניר קידר)

זה לא משבר אלא שבר: הפועל הובכה על ידי אשדוד בארנה

האין הגנה של האדומים הובילה להפסד 86:74 לאשדוד. 0 נקודות לאומיץ' ולאוחיון, רק 7:25 דקות לאליהו

פורסם בתאריך: 29.10.17 22:50

לפני כשבועיים, שלושה ימים בלבד שחרורו, הכריז קרטיס ג'רלס קבל עם ועדה כי משחק ההגנה של הפועל ירושלים נראה כפי שהוא נראה (וזאת אומרת שאין הגנה) מסיבה מאוד פשוטה – המאמן לא עובד על הגנה. הביקורת הנוקבת והפומבית הזו היתה אחת מהסיבות שהובילו לבסוף לפרידה מהגארד, אך ככל שעוברים הימים נראה כי ג'רלס פשוט אמר את מה שאף אחד אחר לא העז.

הערב (ראשון) התקבלה עוד הוכחה לכך, כשמכבי אשדוד החלשה הגיעה לארנה והמטירה לפוטיס קציקאריס ולשחקניו 86 נקודות על הראש והנחילה לאדומים הפסד ליגה ראשון העונה, ועוד אחד מביך, 86:74 ביתי.

עד כמה רעה ההגנה של הפועל ירושלים העונה? ממוצע הספיגות של הפועל ירושלים בליגה עומד על 80.8 נקודות בערב, לא נתון שאפשר להגיע איתו לאן שהוא. זהו? ממש לא. באירופה הממוצע הזה עוד מאמיר עד ל-87.6 נקודות בערב. למעשה, זה היה המשחק הביתי השלישי ברציפות שבו הפועל סופגת 86 נקודות או יותר, כשלמעשה גם בניצחונות נגד הפועל תל אביב ומכבי ראשון לציון ספגה הקבוצה 84 ו-85 נקודות בהתאמה.

הבעיה בהגנה, אם כן, קשה עד מאוד ונדמה כי ג'רלס היטיב לתאר את הסיבה. למעלה מחודשיים עברו מאז החלה הפועל להתאמן תחת המאמן קציקאריס אך עד כה הקבוצה לא נראית מחוברת, שום תרגיל לא עובד כמו שצריך וההגנה מזכירה יותר מסננת. ואם לא השתכנעתם תציצו שוב בתוצאה – 86 נקודות קלעה אשדוד בארנה.

וזה לא שבהתקפה הדברים נראים טוב יותר. אז נכון, הפועל קולעת לא מאוד נקודות העונה, אבל המשחק לא זורם ואלמלא היכולת האישית והכישרון של שחקנים דוגמת אוסטין דיי וג'רום דייסון (והערב גם בר טימור), גם משחק ההתקפה האדום הוא לא משהו שהמאמן יכול לכתוב עליו הביתה. יוגב אוחיון עדיין מחפש את עצמו בהפועל, אלן אומיץ' נראה לא קשור לענף וליאור אליהו ממשיך לקבל פירורי דקות, משל היה נער פוסטר שרואה פרקט רק בגארבג' טיים.

 

 

והמספרים? נתחיל מהסוף. אוחיון בילה על הפרקט 18:25 דקות שבהן "תרם" להפועל 0 נקודות, ריבאונד, אסיסט ו-4 איבודים בדרך למדד -5. אומיץ' לא נשאר הרחק מאחור עם 14:19 דקות, 0 בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים ו-2 איבודים בדרך למדד -3. ביניהם היה את אליהו, בעוד ערב שהוא ירצה לשכוח מהר מאוד. הפורוורד קיבל מקציקאריס 7:25 דקות בלבד, שבהן "תרם" 2 נקודות, ריבאונד, אסיסט ו-4 איבודים בדרך למדד -4.

לצידם ניסו מאוד אך לא הספיקו אוסטין דיי (7 ריבאונדים), בר טימור (6 אסיסטים) וג'רום דייסון עם 16 נקודות כ"א. ריצ'רד האוול נקלע לערב התקפי חלש (3 מ-11 מהשדה) וסיים עם 8 נקודות אבל גם עם 11 ריבאונדים (5 בהתקפה). הלפרין היה סביר פלוס עם 11 נקודות.

אז מה היה הערב? בליץ של הקבוצה מעיר הנמל בפתיחה וחגיגה של ממש על האין הגנה של הפועל. 30 נקודות (!) קלעו האשדודים ברבע הראשון, בדרך ליתרון דו ספרתי – 30:16 בסיומו. הפועל עוד חזרה למשחק ברבע השני, בזכות יכולת אישית טובה של דיי ודייסון, שהורידו את הפועל למחצית במינוס 7 בלבד – 47:40 לאשדוד.

אל הרבע השלישי עלה רק שחקן אחד בהפועל – בר טימור, אך הוא לבד לא היה יכול להושיע את קציקאריס, שראה את הקבוצה שלו מקרטעת ולמרות רבע הגנתי סביר פלוס (19 נקודות לאשדוד), הפער צומק רק עד ל-5 – 56:51 לאשדוד. קאמבק? אז זהו, שממש לא. הרבע האחרון יותר הזכיר את הרבע הראשון ואשדוד עשתה על הפרקט כל שרצתה בדרך לניצחון חוץ יוקרתי מאוד בארנה – 86:74 בסיום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר