אורי אלון (צילום: ניר קידר)
אורי אלון (צילום: ניר קידר)

"הפועל אמרה בבירור – אף שחקן לא יותר גדול מהקבוצה וזה מבורך"

מולי קצורין, צביקה שרף ואריק שיבק מפרגנים לאורי אלון ולהנהלת הפועל על ההחלטה להיפרד מקרטיס ג'רלס ולתת גב ענק לפוטיס קציקאריס

פורסם בתאריך: 22.10.17 22:45

הקבוצה היא מעל הכל. זה המסר החד משמעי והברור שהעבירו ראשי הפועל ירושלים לשחקני הקבוצה מאז יום שישי האחרון (20.10), אז הוחלט, כידוע, על פרידה מקרטיס ג'רלס – הכוכב של הקבוצה בעונה שעברה וככל הנראה הדמות הדומיננטית ביותר במחאה שהביעו חלק משחקני הפועל ירושלים כנגד המאמן פוטיס קציקאריס בשבועים האחרונים.

שלא יובן לא נכון, המאמן קציקאריס וראשי הפועל ירושלים היו שמחים לו ג'רלס היה ממשיך, אלא שבשביל שזה יקרה הגארד היה צריך ליישר קו עם המאמן ועם המועדון ולא להפך. כשזה לא קרה וכשג'רלס ממש התעקש שבהפועל יחליטו (בין אם בהבעת ביקורת פומבית כנגד קציקאריס ובין אם בשיחות סגורות שניהל עם ראשי הקבוצה ובהן ביקר בחריפות את היווני), אז אורי אלון וגיא הראל עשו זאת, אלא שבצעד שהפתיע רבים, הם בחרו במאמן ולא בשחקן, בהחלטה שהיא לא ממש מובנת בימים אלו, שבהן מעמד המאמן באופן כללי נמצא בירידה אל מול מעמדם של השחקנים ובפרט של הכוכבים, שרק הולך ומתחזק.

קיבל גב ענק - פוטיס קציקאריס (צילום: שרון בוקוב)

קיבל גב ענק – פוטיס קציקאריס (צילום: שרון בוקוב)

אלון, ולא בפעם הראשונה שלו כבעלי הפועל, נתן גיבוי למאמן, כשבסיום הניצחון אמש (מוצ"ש) מול הפועל תל אביב הוא כתב בדף הפייסבוק שלו "Teamwork makes the dream work", וחידד עוד יותר את המסר שמבחינתו הקבוצה חשובה יותר מכל שחקן.

"אני מאוד אוהב את ההחלטה הזאת", אומר מאמן העבר צביקה שרף בשיחה עם אתר "כל העיר". "אני הראשון שאומר שצריך להסיר את הכובע בפני אורי אלון והנהלהת הפועל ירושלים. אני מברך על ההחלטה וכל הכבוד להם. אני לא אומר שאי אפשר להחליף כלל מאמן, אבל לא בשלב כל כך מוקדם. זו החלטה לא פשוטה בכלל גם מכיוון שאי אפשר לדעת בוודאות לאן ואיך הדברים יתפתחו. זה היה המבחן הראשון של הנהלת הפועל ירושלים, ויהיו עוד כאלה במהלך העונה, וכפי שכבר ציינתי, אני מברך על הדרך שבה הם בחרו".

 

מולי קצורין, עוד מאמן ותיק שיושב כיום בבית ללא קבוצה, מסכים עם שרף ומוסיף: "אני אמנם לא אובייקטיבי כי אני מאמן, אבל אני בהחלט מברך את ההנהלה של ירושלים. בדרך כלל, הראשון לשלם מחיר שדברים לא עובדים זה המאמן, אבל ירושלים מראה דרך שונה. זו היתה החלטה משמעותית, כי לא היה מדובר פה בעוד שחקן בסגל אלא בכוכב של הקבוצה. הפועל אמרה בבירור – אף שחקן לא יותר גדול מהקבוצה וזה מבורך".

"זה צעד די נדיר שביצעה הפועל ירושלים, ואני מצפה שהנהלות בארץ ובחו"ל יתנהלו כמו הנהלות ולא כמו אוהדים, וכך נהגה הנהלת הפועל ירושלים", מוסיף ומציין אריק שיבק, שגם הוא לא מצא בקבוצה בקיץ האחרון. "יש לא מעט קבוצות שהיו הולכות עם השחקן ולא עם המאמן. מידיעה אני אומר שגיא הראל אוהב את קרטיס ג'רלס וזו היתה החלטה לא פשוטה, אבל כנראה שצריך לראות משהו קטסטרופלי כדי שאורי אלון יפטר מאמן. כל שחקן שיגיע לקבוצה בעתיד קיבל מסר ברור שהוא לא מעל המועדון. אני בטוח שקציקאריס עמד במצב לא נעים ובלחץ לא פשוט, אבל הוא בוודאי מרוצה מכך שהפועל בחרה ללכת איתו. לטעמי אלה מסוג ההחלטות שבטווח הארוך יעזרו מאוד להפועל ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר