הקאמבק הושלם - אמארה סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)
הקאמבק הושלם - אמארה סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)

סיפור בזיג-זג: אמארה סטודמאייר מתקרב ומתרחק מהפועל

בצהרי יום ראשון הוציאה הפועל ירושלים הודעה לפיה אמארה סטודמאייר חוזר לארנה. שעות ספורות לאחר מכן, הסנטר הכחיש את הדברים בעמוד האינסטגרם שלו, מה שהוביל להודעת הבהרה מצד ראשי הפועל ירושלים, שעדיין סבורים שהסנטר ישחק בקבוצה בעונה הבאה במידה שלא ימצא קבוצה באן.בי.איי

פורסם בתאריך: 1.7.18 23:23

אמארה סטודמאייר חוזר לארנה במידה שלא ימצא לעצמו קבוצה באן.בי.איי. על המילים הללו חתומה הפועל ירושלים, בהודעה שהוציאה ביום ראשון (1.7) בצהריים. ההתלהבות היתה גדולה והאוהדים היו בעננים. אולם, שעות ספורות לאחר מכן, כשסטודמאייר התעורר בביתו בארצות הברית, הוא זעם על ראשי הפועל ירושלים שהוציאו את הידיעה הזו. בתגובה שפרסם בעמוד האינסטגרם שלו הוא כתב: "זה שקר. זה לא נכון. לא חתמתי על חוזה. מצטער אוהדים. זה לא נכון. מצטער על הבלבול אוהדים. אני אדבר עם הפועל ירושלים".

ההכחשה המהדהת של סטודמאייר עוררה לא מעט זעם בקרב חלק מאוהדי הפועל ירושלים. חלקם האשימו את הנהלת הפועל ירושלים על התנהלות קלוקלת. ראשי הפועל ירושלים שמעו את הקולות הזועמים, הן של האוהדים ובעיקר את הכעס של סטודמאייר עצמו. בהודעה נוספת שהם פרסמו בשעות הערב הם הסבירו כי "במהלך התקופה האחרונה התקיימו שיחות רבות עם אמארה. בשבוע החולף הודיע השחקו לראשי המועדון באופן חד משמע, כי במידה ולא יחתום בקבוצת NBA הוא ישחק בקבוצה בעונה הבאה וכתוצאה מכך יצאה ההודעה הרשמית מטעם המועדון. במידה ואמארה נפגע מעיתוי ההודעה אנו מתנצלים בפניו ובטוחים כי הוא יהיה איתנו בעונה הבאה בארנה במידה ולא ישחק ב-NBA".

גורם בהפועל הוסיף בשיחה עם "כל העיר" כי מדובר בסך הכל בפאק בעיתוי, לא מעבר. הוא ישחק בהפועל בעונה הבאה". הפאק בעיתוי שעליו מדבר הגורם קשור לרצונו של סטודמאייר למצות את האפשרות לשחק בעונה הבאה באן.בי.איי. לדברי גורמים בהפועל, הוא סבור שהפרסום מסב לו נזק ופוגע בסיכוייו למצוא קבוצה בליגה הטובה בעולם.

כך או כך, בהמשך הערב אתמול, הסביר גם המנכ"ל גיא הראל את השתלשלות האירועים, תוך שהוא לוקח אחריות מסוימת. "טעיתי. הייתי פזיז, שמחתי, התרגשתי – וטעיתי", כתב הראל בדף הפייסבוק שלו. "לפני 3 שבועות סגרנו 5 עונות בהפועל – עונות עם הצלחות ואכזבות, עם גבהים בלתי נתפסים ועם רגעים ספורטיביים שנעדיף לשכוח. אבל היום נפל דבר ואני מרגיש שאני חייב לכם הסבר. הרגלנו את הקהל שלנו שכל הודעה שלנו זה בטון. אמת שאין בלתה. והיו לנו את כל הסיבות הנכונות להוציא את ההודעה שהוצאנו. אבל משהו בתקשורת היה לקוי. למה? הרבה סיבות. בגלל הפזיזות. בגלל הרצון להתרגש ולרגש. השד יודע. אבל טעיתי ועכשיו אנשים מרגישים פגועים. בראש ובראשונה – אמארה. 5 שנים של היכרות עם המון הערכה הדדית וכבוד. את העניינים בינינו אני עוד אפתור. ואחריו – קהילת הפועל ירושלים. אני עוד מקווה ומאמין שאמארה ישחק בהפועל (אם לא יקבל את החוזה המיוחל ב NBA ). אבל אם מישהו מרגיש שהיתה פה יד מכוונת כדי למכור עוד מנוי אז אני מודיע כאן ועכשיו – הוא והיא מוזמנים לקבל את מלוא כספם חזרה באופן מיידי. בלי שאלות ובלי הסברים".

עוד קודם לכן, עם ההודעה שפרסמה הפועל ירושלים בשעות הבוקר על הצטרפותו של סטודמאייר, אמר המאמן קטש בנושא: "אני שמח מאוד שאמארה חוזר אלינו. זה לא סוד ששני הצדדים רצו לחזור ולשתף פעולה. אין צורך להרחיב על היכולת של אמארה לתרום להפועל בכל החזיתות, גם בפן המקצועי וגם ביכולת המנהיגות שהוא מביא בתוך ומחוץ למגרש. בטוח שכשהוא יהיה כאן כולנו נרוויח".

כפי שמציין קטש, תרומתו של סטודמאייר מתבטאת בדברים שהם מעבר לסטטיסטיקה, כשבהפועל ידעו לספר במהלך השנתיים האחרונות כי הסנטר המצוין ליכד את חדר ההלבשה והכניס הרבה מוטיבציה לשחקנים. גם על המגרש הוא תרם לא מעט, במיוחד ביורוקאפ, שם הוא העמיד ממוצעים של 12.8 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-1.2 חסימות ב-25.47 דקות בממוצע לערב. בליגה הישראלית תרם סטודמאייר 9.9 נקודות, 5.9 ריבאודנים ו-1.3 חסימות ב-22.8 דקות. בפלייאוף המספרים ירדו בעקבות הצטרפותו של ריצ'רד האוול וסטודמאייר העמיד ממוצעים של 13.6 דקות, 6.4 נקודות, 4.4 ריבואנדים ו-0.8 חסימות.

יביא עוד אליפות? סטודמאייר (צילום: מתוך אינסטגרם)

יביא עוד אליפות? סטודמאייר (צילום: מתוך אינסטגרם)

כזכור, סטודמאייר שיחק בהפועל לפני שנתיים, תחת הדרכתו של סימונה פיאניג'אני. הוא היה פקטור משמעותי מאוד בהגעה של הפועל ירושלים לחצי גמר היורוקאפ ולזכייה של הפועל ירושלים באליפות. בקיץ שעבר, המאמן פוטיס קציקאריס לא רצה את סטודמאייר והפועל נפרדה ממנו למורת רוחם הגדולה של האוהדים. סטודמאייר, כזכור, פרש, אך באחרונה חזר חיידק הכדורסל לכונן בו והוא החל להתאמן כדי לחזור למגרשים. האופציה הראשונה שלו היתה האן.בי.איי, אך נכון לרגע זה הוא עדיין לא מצא קבוצה שתקלוט אותו וכלל לא בטוח שיצליח לעשות כן, בעיקר בשלו גילו (יהיה בן 36 בחודש נובמבר) ובשל העובדה שבשנה שעברה הוא לא שיחק באופן פעיל.

כפי שפורסם ב"כל העיר", בביקורים האחרונים של סטודמאייר בישראל הוא התאמן עם הקבוצה תחת עיניו הבוחנות של קטש, וזאת במטרה שהשניים יכירו אחד את השני לקראת חזרה אפשרית שלו הקיץ, מה שכאמור קרה הבוקר, כשהפועל הודיעה על הסיכום עמו.

 

ביחד עם ההודעה על חזרתו הצפויה של סטודמאייר, הפועל ירושלים אף סיכמה עם סנטר הפועל חולון בעונה שעברה טיישון תומאס (24, 2.03). כזכור, תומאס בלט במפגשים בין הפועל ירושלים לבין הפועל חולון, שכזכור הדיחה את האדומים הן בחצי גמר הגביע והן בחצי גמר הפיינל פור, ותרם13.7 נקודות ו-6.2 ריבאונדים. בסך הכל התרומה הסטטיסטית של תומאס בהפועל חולון היתה 10 נקודות ו-4.9 ריבאונדים בקצת פחות מ-22 דקות משחק בממוצע לערב.

ל"ספורט כל העיר" נודע כי בנוסף לשני הסנטרים, הפועל ירושלים עדיין מנסה לצרף לשורותיה את הגארד תמיר בלאט, שבו המאמן קטש מעוניין מאוד. כפי שפורסם ב"כל העיר" בסוף השבוע, החתמתו של בלאט מובילה לחילוקי דעות בין המאמן קטש לבין המנכ"ל גיא הראל, שטוען כי אין צורך להחתים גארד ישראלי נוסף, מכיוון שלקבוצה יש בסגל את בר טימור ויוגב אוחיון. למרות זאת, נדמה שהלחץ של קטש נושא פרי והאדומים עדיין מנהלים מגעים עם בלאט.

זאת ועוד, קטש מעוניין מאוד שסטראטוס פרפרוגולו יישאר בקבוצה לעונה נוספת. הפורוורד היווני סיים את חוזהו בקבוצה בקיץ וההצעה הראשונה שקיבל לא היתה מספקת מבחינתו. לאור הלחץ שמפעיל קטש, כך, נודע ל"כל העיר, הפועל תגיש לפרפרוגולו הצעה טובה יותר במטרה להשאירו בארנה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר