תמי טננבוים, עו"ד יוסי חביליו, דלית ארמוזה, הרצל יחזקאל (צילום: אור דוגה)
תמי טננבוים, עו"ד יוסי חביליו, דלית ארמוזה, הרצל יחזקאל (צילום: אור דוגה)

חביליו חשף את הרשימה, שכוללת פעילים מהציונות הדתית בעיר

בין הנציגים שהצטרפו לחביליו - איש הציונות הדתית, הרצל יחזקאל, לשעבר יו"ר מינהל הר חומה

פורסם בתאריך: 7.5.18 18:31

המועמד לראשות העיר עו"ד יוסי חביליו, העומד בראש רשימת "מצילים את ירושלים" הכריז במסיבת עיתונאים שקיים ב"גולה – מתחם תרבות ופנאי" במתחם התחנה  על אנשי רשימתו למועצה. בין האנשים שהצטרפו לרשימתו של חביליו – קבוצת "הבית הירושלמי" של אנשי הציונות הדתית, בהובלת הרצל יחזקאל, לשעבר יו"ר מינהל הר חומה, איש מפלגת הבית היהודי ויועץ השרה איילת שקד.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


עד מה סחיטים המועמדים לראשות העיר?

מה יעלה בגורל כספי מימון המפלגות של סיעת ירושלים תצליח?


"מדובר בשיתוף פעולה יוצא דופן", אמר חביליו, "בין החלקים השונים של הציבור הפלורליסטי בירושלים, שיתוף פעולה שמראה שאפשר ללכת יחד, למרות ההבדלים. אנחנו ביחד בגלל ערכים. מה שאנחנו עושים כאן, יכול לפתוח פתח לכולם. אם יש 80 אחוז שאפשר להתאחד סביבו, אנחנו רוצים את זה. זו המהות של החיים בירושלים, לעשות ויתורים. לא ללכת להקצנה, אלא להתמקד במשותף. הרצל הדתי אומר שהוא מסכים שמתחם התחנה ייפתח בשבת, כפי שאני אשמח לסייע לו שמקום בשכונה שלו, לא ייפתח בשבת. גורמים אחרים דוגמת התעוררות היו בקואליציה שדרדרה את העיר אחורה, קואליציה שהביאה למצב שאפילו פתיחת מתחם התחנה בשבת נמצא בסכנה, אנחנו נאבק ביחד בעבור על התושבים ולא ניכנע לכל כפייה שהיא".

הרצל יחזקאל מקבוצת הבית הירושלמי אמר כי "לא קל לי להיות במקום של מאבק על פתיחת המתחם בשבת, אבל זה המחיר של לחיות יחד. בפגישות שערכנו עם יוסי חביליו גיליתי מנהיג ישר והגון ואדם שעושה רבות בצד החברתי והחלטתי שצריך ללכת על המהלך. אפילו בבית שלי, הילדים שלי הופתעו מהמהלך, אבל אם אנחנו מאמינים בשיתוף אנחנו חייבים לוותר כדי שלא נהפוך לבני ברק. כמובן שהייתי רוצה שכולם ישמרו שבת, אבל אני לא רוצה לכפות ולא רוצה שיכפו עלי. אנחנו באים משני קצוות וניפגש במרכז, זו הדרך הנכונה להצעיד את ירושלים קדימה. היו גורמים שנכנסו לקואליציה שלא קידמו את העיר, צריך לעשות למען ירושלים ולכן אנחנו כאן. בקדנציה האחרונה העיר הלכה אחורה, רק ב-2017, 17 אלף תושבים עזבו אותה. ליבי נחמץ כשאני רואה שיש תחושה של אוכלוסיות שמדירים אותן. מדירים אוכלוסייה זו או אחרת.

"כולנו מכירים את מתווה ברקת, זה מתווה שנעשה במחשכים ואותו נשנה אותו", הוסיף יחזקאל. "אנחנו נשתף את הציבור בהחלטות חשובות שנוגעות באורח החיים של התושבים ולחיים היומיומיים. נעשה הכל למכן שקיפות ובכדי שתהיה כאן חברה אזרחית ושיתוף ציבור מלא. אני רואה במהלך הזה, מהלך פורץ דרך ומקווה שהתושב בירושלים ידע לקבל החלטה ולהפוך את התנועה שלנו לתנועה גדולה כדי שנוכל להוביל את ירושלים למקום אחר. אני כאן, כי במישור המקומי אני שם את הפוליטיקה בצד ורואה את טובת התושב, ללא קשר למפלגות. לדוגמא הייתי שמח שלא היה מצעד גאווה, אבל כיוון שיש החלטה של בג"צ אתמוך בכיבודה.

ד"ר תמר טננבוים מקבוצת הבית הירושלמי, אמרה: "יוסי מייצג יושר פעילות ציבורית ענפה ויש לזה חשיבות רבה. גם הרצל בא עם עבודה ציבורית רחבה וביחד נוכל לעשות את השינוי. הצטרפתי למהלך הזה מתוך הבנה שיש הרבה יותר מה שמחבר בנינו מאשר מה שמפריד בנינו. לכולנו אכפת מהלכלוך ברחובות, מהפארקים ומהדאגה לאזרח. יש גם מה שמפריד בנינו, אבל בנושא דת ועיר אנחנו מסכימים על עקרונות אמנת גביזון-מדן, שנחתמה מתוך שיתוף פעולה ורצון למצוא את הדרך לחיות ביחד. בילדותי השכנים היו חילונים וכולנו חיינו ביחד ואף אחד לא ראה בזה בעיה. הדאגה של המפלגות לא צריכה להיות מגזרית. אני רוצה לקדם את הנושאים שמעניינים אותי, כרופאה, כמדענית וכירושלמית".

 

 

דלית ארמוזה, מרשימת "מצילים את ירושלים", הוסיפה: "מדובר בבשורה לתושבי ירושלים, אנחנו מציגים גישה של 'חיה ותן לחיות'. שבת יכולה להיות שבת של בית כנסת או שבת של התכנסות במתחם התחנה. חובתנו לכבד איש את רעהו ולהבין כי חיים משותפים דורשים הבנה, קבלה ולעיתים גם ויתורים הדדיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ניר ברקת

    לירושלים אין שכונה ששמה הר חומה
    לשכונה קוראים חומת שמואל
    על שמו של. ס ראש העיר שמואל מאיר ז"ל
    לוחם אמיץ ומבוני ירושלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר