קידום אורגני לאתרים | באדיבות: אייל רחמים
קידום אורגני לאתרים | באדיבות: אייל רחמים

קידום אתרים אורגני לאתרי תוכן – כך תביאו יותר תנועה לאתר או לבלוג שלכם

לפניכם חמשת העקרונות החשובים ביותר להצלחת הקידום האורגני של האתר שלכם. מאמר זה מבוסס על ניסיון של למעלה מעשר שנים בתחום ועבודה עם מאות לקוחות בארץ ובעולם

פורסם בתאריך: 27.7.21 15:42

מהו קידום אתרים אורגני לאתרי תוכן ומה הוא כולל?
קידום אורגני הוא קידום שמטרתו להביא את האתר למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש האורגניות (לא ממומנות) בגוגל, במטרה להגביר את החשיפה של העסק ולהגדיל את כמות הלידים או המכירות מהאתר. קידום אתרים אורגני כולל המון פעולות, עד כדי כך שאפשר לחלק אותן לעשרות או אפילו מאות פעולות שבסוף מסתכמות לכמה עקרונות גג מרכזיים שאם עומדים בהם כל אחד יכול לתרום להצלחת הקידום האורגני של האתר שלו. במאמר זה אסקור את חמשת העקרונות החשובים ביותר המתבססים על ניסיון של למעלה מ10 שנים בתחום ועבודה עם מאות לקוחות בארץ ובעולם.

5 פעולות עיקריות הכלולות בתהליך קידום אתרים אורגני לאתרי תוכן

  1. שיפור חוויית משתמשקידום אורגני של אתרים אינו מיועד רק לאלגוריתם של גוגל אלא גם עבור הגולש באתר, וחווית המשתמש חשובה עוד יותר כאשר מדובר באתרי תוכן בהם הגולשים צורכים תוכן למשך זמן רב. לכן, חשוב לשפר כל הזמן את חווית המשתמש באתר – בין אם מדובר בעיצוב ובמידת קלות ההתמצאות באתר, בתהליך שליחת הפרטים בטופס צור קשר, בתפריט הנגישות, במידת האבטחה של טפסים וכו'.
  2. שיפור מהירות האתר – מהירות האתר היא למעשה חלק מחוויית המשתמש, אך היא משמעותית ביותר, שכן מחקרים בתחום השיווק בדיגיטל מוכיחים שגולשים נוהגים לנטוש מהר מאוד אתרים שאינם מוצגים מהר מספיק. מכיוון שאחוזי נטישה גבוהים מעמודי האתר פוגעים בקידום האורגני, חשוב לנסות לשפר את מהירות האתר. נושא זה חשוב בקידום אתרים באופן כללי ובאתרי תוכן הוא חשוב עוד יותר משום שהתוכן הרב באתרים אלו מכביד על שרתי האתר ומאט את מהירות העלאת האתר.
  3. העלאת תוכן לאתר באופן קבוע – בכל סוגי האתרים חשוב לשמור על האתר רלוונטי ולהעלות אליו תכנים חדשים ומעניינים כל הזמן, אך באתרי תוכן זה חשוב עוד יותר, שכן התנועה לאתר מבוססת על כך. כדי למקסם את התוצאות של התכנים, כדאי ליצור תכנים ייחודיים ובעלי ערך אמיתי לגולשים. בנוסף, חשוב לבסס את התכנים על מחקר מילות מפתח, שנועד למציאת השאילתות המחופשות והרלוונטיות ביותר. רצוי ליצור תוכן "ירוק עד", שזה תוכן שהעניין בו אינו תלוי בזמן או בטרנד מסויים, וכזה שיישאר רלוונטי גם בעוד שנים. כך תבטיחו לעצמכם שהמאמרים המועלים לבלוג או לאתר ימשיכו להביא לכם מקסימום תנועה לא רק בעת העלאתם, אלא גם בעתיד.
  4. ביצוע אופטימיזציה טכנית והנגשת התוכן – קידום אורגני כולל גם ביצוע של המון פעולות טכניות וגם פעולות שמטרתן להנגיש את התוכן לגולש בצורה נוחה ומוצלחת יותר. הפעולות הטכניות כוללות למשל עשיית מחקר מילות מפתח והטמעתן של מילות המפתח בתכנים שאתם כותבים ומעלים לאתר ובתגיות ה-Meta והאלט-טקסט של תמונות. מנגד, הנגשת התוכן לגולשים כוללת חיפוש או יצירה של תמונות מתאימות והטמעתן באתר, חלוקת התכנים באתר לפסקאות וכותרות וכו'.
  5. בניית פרופיל קישורים איכותי – קישורים חיצוניים הם אחד מהפרמטרים בעלי ההשפעה הגבוהה ביותר על הצלחת מאמצי הקידום האורגני. כאשר עושים זאת בצורה נכונה, קישורים אלו מסמנים לאלגוריתם של גוגל שמדובר באתר איכותי, רלוונטי ובעל ערך וזה גורם לגוגל להציג את האתר שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש. אך חשוב לזכור שאם זה נעשה בצורה לא נכונה – זה יכול אפילו לפגוע במיקומי האתר שלכם בתוצאות החיפוש. ולכן, אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת או אם אין לכם דרך להשיג כמות גדולה של קישורים מאתרים איכותיים שונים, כדאי שתיעזרו בחברה מקצועית לקידום אתרים אורגני לפחות בנדבך זה.

נקודה אחרונה לסיום – הטיפ החשוב ביותר

מעבר לכל העקרונות והטיפים אני ממליץ להסתמך על הטיפ המרכזי והוא להיכנס לנעליים ולראש של הגולש. ככל שהחוויה שלכם באתר תיהיה יותר חדה ומדויקת ברמת התוכן, הנראות וההנעה לפעולה,  כך סיכויי ההצלחה של הקידום האורגני שלכם יעלה בהתאמה.

מאמר אורח זה נכתב על ידי אייל רחמים, מייסד חברת דיגיטאץ’ וכותב הבלוג המוביל בתחום הקידום האורגני – SEOLinks.


תוכן שיווקי


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר