תינוקת בבית חולים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

תינוק בן שנה מצפון העיר נדבק בחיידק אלים – חייו ניצלו בהדסה הר הצופים

שלמה מאיר, תינוק בן שנה שמתגורר בצפון העיר, הובא בשבוע שעבר להדסה הר הצופים - הצוות הרפואי אבחן כי הוא נדבק בחיידק אלים מסוג מנינגוקוק B, היכול לגרום במהירות למוות - הפעוט קיבל טיפול אנטיביוטי מציל חיים

פורסם בתאריך: 10.3.20 19:54

תינוק בן שנה, שלמה מאיר, שמתגורר בצפון ירושלים הובא בשבוע שעבר להדסה הר הצופים לאחר שחש ברע – חום גופו טיפס ל-40.5 מעלות, הוא הקיא והיה אפאתי לסביבה. הצוות הרפואי אבחן כי הוא נדבק בחיידק אלים מסוג מנינגוקוק B, היכול לגרום במהירות למוות ולפגיעות קשות בגוף. בהדסה מספרים כי הצוות הרפואי במיון ילדים זיהה את הסימנים והתינוק קיבל טיפול אנטיביוטי מציל חיים.

אסתר, אמו של הפעוט מספרת כי "השבוע המטורף שעבר עלינו התחיל ברגע אחד ממש בלי הכנה מוקדמת. יום לפני שהגענו למיון שלמה מאיר היה במצב רוח נפלא, שיחק, צחק, אכל, היה לו יום ממש מקסים. לא היה משהו שיכול היה להזהיר אותנו מהדרך המפחידה בה הלילה שלנו יתפתח. לפנות בוקר לפתע שמענו אותו מקיא. מיד זינקנו אליו. בעלי ואני והרמנו אותו מהמיטה – הוא היה ממש חם, ומדדנו לו חום שהראה 40.5 מעלות, מאוד גבוה. נתתי לו מיד אקמול והמתנתי שעה לערך ומדדתי שוב והחום לא ירד, ואז שמתי לב שכשאני מדברת איתו הוא לא מישיר לי מבט והתחילה לו פריחה, כאן כבר ממש נבהלתי. השעה כבר היתה שש בבוקר, ובחוסר אונים ולחץ התקשרתי לרופאת הילדים שלנו ד"ר רבקה ברוקס שהיא בעצמה רופאת טיפול נמרץ ילדים בהדסה, שלפי התיאור שלי הבינה שאכן משהו אינו כשורה והמליצה שנתפנה בהקדם חדר לחדר מיון. שם, בהדסה הר הצופים הכל כבר קרה במהירות ובמזל גדול נמנע אסון".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ד"ר עיסאם אידריס, רופא במיון ילדים בהדסה הר הצופים, אשר אבחן את מצבו הקשה של הילד, מתאר כי "לחדר המיון שלנו הגיע שלמה מאיר, פעוט בן שנה עם חום גבוהה, אפתיות, הקאות ונגעים בודדים בעור. למרות המראה הלא טיפוסי, הבנו שהנגעים בעורו הם פטכיות – שטפי דם זעירים, שבשילוב עם מצבו הכללי יכולות להצביע על מחלה זיהומית קשה. בהתייעצות עם רופא בכיר, פרופ' דויד צנגן, מומחה ברפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה של ילדים שבחן לעומק את המקרה והממצאים ואישש את החשד, הוחלט לבצע לילד בדיקות מעבדה נרחבות על מנת לשלול מספר גורמים, וביניהם בדיקה לחיידק מנינגוקוקוס, חיידק אלים במיוחד, מאחר והתסמינים של הילד העלו את החשד בו. הפעוט קיבל בחדר המיון טיפול אנטיביוטי נרחב לווריד שמותאם גם לחיידק המנינגוקוק", ממשיך ד"ר אידריס לתאר, "וכעבור יום מצבו מאוד השתפר. כעבור יומיים תוצאות התרבית הגיעו ואישרו שהפעוט נדבק בחיידק האלים. לשמחת כל הצוות ידענו שהטיפול המהיר הציל לו את החיים".


(מימין) פרופ' יעקב ברקון, פרופ' דוד צנגן וד"ר עיסאם אידריס (צילום: דוברות הדסה)

(מימין) פרופ' יעקב ברקון, פרופ' דוד צנגן וד"ר עיסאם אידריס (צילום: דוברות הדסה)


פרופ' יעקב ברקון, מנהל מחלקת ילדים בהדסה הר הצופים מוסיף ואומר כי "כל הכבוד לאם שזיהתה שמצבו של הילד שלה חריג ומדאיג. הצוות שטיפל בשלמה מאיר במיון ובהמשך בעת האשפוז, פעל במהירות, ביעילות ובמקצועיות ראויה לציון ולמעשה הציל את חייו. מחלתו נגרמה מחיידק מנינגוקוקוס שהגיע לזרם הדם. החיידק מפריש רעלן וגורם לתגובה דלקתית סוערת, 'מנינגוקוסמיה', המתאפיינת בהופעה פתאומית של חום גבוה, חולשה, ישנוניות והדימומים האופייניים בעור – פטכיות. אם לא מזהים ולא מתחילים טיפול מוקדם – התקדמות המחלה, הופעת כשל מערכות רבות ואפילו מוות – כל אלו מהירים מאד. קיימים מספר זנים של החיידק, אצל שלמה מאיר מצאנו זן B, שהוא הגורם השכיח למחלה בישראל. כנגד זן זה קיים חיסון בישראל, ולמרות שהוא מומלץ לילדים עד גיל שנתיים, אינו נכלל בתוכנית חיסוני שגרה בישראל. הוא הוכלל בסל הבריאות לקבוצה מאוד מצומצמת של אנשים עם חסר חיסוני הנמצאים בסיכון גבוה לחלות במחלה".

האמא אסתר סיכמה בהתרגשות וביקשה להודות לצוות הרפואי: "אני רוצה להודות לכל הצוות בהר הצופים, על הרצינות מרגע הגעתנו וההתייחסות בכובד ראש לממצאים הראשונים וכמובן לאכפתיות שיהיה לילד טוב ולמשפחה שלו – כמה שיותר נוח. בננו טופל במהירות וכך הצילו לו את החיים. הבן שלנו מרגיש היום מצוין, רץ וצוחק, חזר לשגרה של ילדים. אנו מודים לכולם מכל הלב".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דרומית

    ברוך השם!! אין על הרפואה בישראל! רפואה שלמה לתינוק ולכל עם ישראל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר