מרכז מסחרי צומת פת, השטח שהוכשר לחניה מאחורי המרכז המסחרי בצומת פת (צילומים ארנון בוסאני, פרטי)
מרכז מסחרי צומת פת, השטח שהוכשר לחניה מאחורי המרכז המסחרי בצומת פת (צילומים ארנון בוסאני, פרטי)

הבשורה לסוחרים בצומת פת: נפתח חניון חינמי מאחורי המרכז המסחרי

לאחר אינספור טענות של בעלי העסקים, עיריית ירושלים הכשירה בשבועות האחרונים שטח לחניה לבאי המרכז המסחרי בצומת פת. אולם ויכוח בנושא הבעלות על השטח מול משרד האוצר עשוי להוביל לסגירת החניון

פורסם בתאריך: 11.12.19 20:18

בשורה לבעלי העסקים בצומת פת – הוכשר שטח לחניון לטובות הלקוחות, זאת בעקבות שלל טענות ותלונות שהעלו הסוחרים בחודשים האחרונים.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בצומת פת מתבצעות בחודשים האחרונים עבודות תשתית להקמת הרכבת הקלה. בשל העבודות, בוטלו מקומות החניה שהיו על הכביש ושימשו את הלקוחות של המרכז המסחרי. כמו כן, בשטח משמעותי במרכז מבוצעות עבודות חפירה, מה שהוביל לגידורו של המרכז המסחרי. בעלי העסקים במקום התלוננו שוב ושוב על פגיעה אנושה בעסקיהם ועל ירידה משמעותית בהכנסות מאז החלו העבודות.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


טענות הסוחרים, כפי שהובאו באתר "כל העיר", עלו גם בפני נציגים רשמיים של עיריית ירושלים, ביניהם יועץ ראש העיר עופר איובי. לאחר דין ודברים ארוך הובטח לסוחרים כי עיריית ירושלים תדאג להכשיר שטח מאחורי המרכז שישמש כחניון עבור באי המרכז המסחרי.

היום, רביעי (11.12) מבשרים בעיריית ירושלים כי "הסתיימו העבודות להכשרת החניון בגב המרכז המסחרי בצומת פת והוא יפתח לציבור החל מיום חמישי ללא עלות".


השטח שהוכשר לחניון מאחורי צומת פת (צילום: פרטי)

השטח שהוכשר לחניון מאחורי צומת פת (צילום: פרטי)


ראש העיר משה ליאון: "אני עושה הכל על מנת לצמצם את הפגיעה הישירה בבעלי העסקים בעיר בעקבות עבודות הרכבת וכך אמשיך. הכשרת החניון נעשתה לרווחת הסוחרים והתושבים לאחר דין ודברים משותף. אני מאחל לסוחרים המשך פרנסה טובה ושידעו שיש להם אוזן קשבת בעיריית ירושלים".

אולם למרות הברכות וההצהרות של עיריית ירושלים וראש העיר, על פתיחת החניון מעיב ויכוח בין משרד האוצר לבין עיריית ירושלים על הבעלות על שטח החניון. הוויכוח הזה אף יגיע להתדיינות בבית המשפט לעניינים מקומיים, כשמשרד האוצר טוען לבעלות על הקרקע ודורש להחזיר את מצב שטח החניון לקדמותו.



לדברי אחד מבעלי העסקים בצומת פת, "העירייה הכשירה שטח גדול מאחורי הצומת לחניית כלי רכב. בשבועות האחרונים בוצעו עבודות משמעותיות. העירייה הביאה טרקטורים ויישרה את השטח שיתאים לחניית כלי רכב. התכנון היה לפתוח את החניון כבר בשבוע שעבר, אולם אז משרד האוצר הוציא צו מניעה נגד פתיחת החניון בטענה שהשטח שייך לדיור הממשלתי. האוצר גם דורש שהעירייה תחזיר את השטח למה שהיה. אנחנו יודעים שהעירייה עובדת על זה ומנסה להביא פתרונות , מקווים שזה ייפתר".



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "ביצוע העבודה נעשה בשטח שבבעלות המדינה ללא תיאום. לכן, התבקשו לעצור את העבודות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סנופי

    מדוע לפתוח חניון חינמי באמצע ירושלים? מילא חניון, אבל למה חינמי? כדי שאנשים יזרקו שם את המכונית ליום שלם? זה בסדר אם חושבים שצריך חניון אבל חניה בירושלים צריכה להיות בתשלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר