עמק הצבאים (משמאל למעלה עם כיוון השעון), גבעת התנ"ך, עמק הצבאים, צמחיה על חומות העיר העתיקה (צילומים: עמיר בלבן, יערה ישראלי)
עמק הצבאים (משמאל למעלה עם כיוון השעון), גבעת התנ"ך, עמק הצבאים, צמחיה על חומות העיר העתיקה (צילומים: עמיר בלבן, יערה ישראלי)

תעודת כבוד: אות הרשות המקומית ניתן לתוכנית המתאר לטבע עירוני בירושלים

איגוד המתכננים הארצי העניק לתוכנית המתאר לטבע עירוני בירושלים את אות הרשות המקומית עבור פרויקט תכנון מצטיין לשנת 2020. ראש העיר ליאון: "מוכיח שאנו בדרך הנכונה"

פורסם בתאריך: 9.3.20 11:30

תעודת כבוד לעיריית ירושלים ולתוכנית הטבע העירוני שהיא מקדמת: איגוד המתכננים הארצי העניק לתוכנית המתאר לטבע עירוני בירושלים את אות הרשות המקומית עבור פרויקט תכנון מצטיין לשנת 2020.

לתחרות הוגשו 43 פרויקטים, מהם החליטה ועדת השיפוט על חמישה פרויקטים, בהם גם זה בירושלים, שלהם הוענק האות. הפרויקטים הזוכים היו בתחומי התחדשות עירונית, מרחב ציבורי, מבני ציבור, שטחים פתוחים ושמירה על ערכי טבע ואוכלוסיות מיוחדות ומוחלשות. האות שקיבלה עיריית ירושלים היה בקטגוריית שטחים פתוחים ושמירה על ערכי טבע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר משה ליאון: "נקודת האיזון בין השמירה על הטבע העירוני מאפשרת תכנון מוקדי פיתוח עירוניים, על שימושיהם השונים. מדיניותי היא לשמור ככל שניתן על הראות הירוקות ועל המרחב הטבעי, לצד הבניה הנדרשת בעיר. הפרס שקיבלנו מוכיח שאנו בדרך הנכונה. תוכנית זו מצטרפת לתוכניות רבות שאושרו לאחרונה, ובכך נוצר שילוב נכון בין פיתוח ושימור בעיר לרווחת התושבים".

יש לציין כי עיריית ירושלים הגישה לתחרות גם את מסמך המדיניות לפיתוח וציפוף לאורך תוואי הרכבת הקלה. הפרויקט הגיע לשלבים המכריעים אך לא זכה באות או בציון לשבח.

פרטי תוכנית המתאר לטבע עירוני בירושלים:

בירושלים קיימים אתרי טבע ידועים כגבעת התנ"ך, חורשת הירח, אגן נחל רפאים, אגן ליפתא, בריכת ממילא, עמק לבן, נחל עין כרם ועמק הצבאים כ-150 אתרים הפרושים על שטחים בהיקף של כ-50,000 דונם. תכנית המתאר לטבע עירוני בירושלים מוסיפה שכבה חדשה וחשובה של אפשרויות תכנון המשלבות בין פיתוח עירוני עם טבע וסביבה, באזורי העיר השונים.

ירושלים נמצאת במיקום גיאוגרפי מיוחד, המעניק לה את התשתית להתפתחות במגוון עשיר ומפואר של מערכות טבעיות, בהן בתי גידול, מגוון ביולוגי ונופים מרשימים. אלו פרושים כיום ברחבי המרקם העירוני הצפוף, אשר התפתח בתהליך היסטורי רב שנים, והם מהווים מרכיב בלתי נפרד מדמותה ואופייה של העיר.

כבר כיום עוסקת עיריית ירושלים בתכנון וטיפוח אתרי טבע שונים בעיר מתוך כוונה שעם הזמן יצורפו עוד ועוד אתרים למארג שלם של סביבה וטבע המשתלבים בעיר חיה ותוססת ובשיתוף הקהילות בעיר. בין האתרים המרכזיים המקודמים כיום נמצאים מרכז ציפורי ויער ירושלים , נחל זימרי בפסגת זאב , נחל קדרון במזרח העיר ועוד ועוד. שמירתם וטיפוחם של אתרי הטבע, כחלק מהסביבה העירונית ולרווחת הציבור, מהווים את מטרתה של תכנית המתאר לטבע עירוני בירושלים.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר